Research Article
BibTex RIS Cite

Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Veri İşleme Konusundaki Kazanımlara Ulaşabilme Durumlarının Belirlenmesi

Year 2016, Volume: 6 Issue: 1, 221 - 236, 30.06.2016

Abstract

Bu araştırma, beşinci sınıf öğrencilerinin veri işleme konusundaki algılayışlarını ortaya çıkarmayı amaçlayan nicel metodolojinin kullanıldığı bir durum saptama çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Giresun ilinde bulunan iki ortaokulun beşinci sınıfında öğrenim gören toplam 53 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, veri işleme konusuna yöne-lik altı soru kullanılmıştır. Sorular, veri işleme konusunu hedef alan kazanımlara odaklanarak hazır-lanmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda öğrencilerin, araştırma sorusu üretme, veri toplama, düzenleme ve gösterme, veri analizi ve yorumlamada, verilerin farklı temsil biçimlerinden grafik, tablo ve şema oluşturma ve bunları yorumlama konusunda güçlük yaşadıkları sonucunu ortaya koymaktadır. Çalışmadan elde edilen bulgular ışığında, öğrencilere veri konusunda deneyim kazandırırken; tablo, grafik ve şema biçimindeki temsillerine yönelik yakın çevrelerinden çeşitli örnekler sunulmalı, materyalle desteklenerek dikkatleri çekilmeli, çeşitli yöntem ve tekniklerden yararlanarak konuyu daha iyi kavrama-ları sağlamalıdır. Bununla birlikte sınıf içi uygulamalarda; araştırma sorusu üretme, veri toplama, veri düzenleme ve gösterme, veri analizi ve yorumlamayı içeren etkinliklere daha fazla yer verilmesi önerilebilir

References

  • Ateş S. (2001). The Effects of Computer Applications on Line-Graphing Skills of Tenth Grade Students Having Different Cognitive Developmental Levels. Yayımlanmamış Doktora Tezi Lexington: The Graduate School of Kentucky 2001.
  • Aydoğdu B. (2006). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersinde Bilimsel Süreç Becerilerin Etkileyen Değiş-kenlerin Belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilim-leri Enstitüsü. İzmir 2006.
  • Bağcı-Kılıç G. (2003). “Üçüncü Uluslararası Matematik ve Fen Araştırması (TIMSS): Fen Öğretimi, Bilimsel Araştırma ve Bilimin Doğası”. İlköğretim-Online, 2/1 (2003) 42-51.
  • Bailer J., Ramig J. & Ramsey J. (1995). Teaching Science Process Skills. California 1995.
  • Baki A. (1997). “Educating Mathematics Teachers”. Medical Journal of Islamic Academy of Sciences 10/3 (1997) 93-102.
  • Bekdemir M., Okur M., & Gelen S. (2010). “The effects of 2005 Elementary Mathematics Education Curriculum on the Elementary Seventh Grade Students’ Conceptual and Procedural Knowledge and Skills”. Journal of Erzincan Faculty of Education 12/2 (2002) 131-147.
  • Bell A. & Janvier C. (1981). “The Interpretation of Graphs Representing Situations”. For the Learning of Mathematics 2/1 (1981) 34-42.
  • Berg C. A. & Philips D. G. (1994). “An Investigation of the Relationship Between Logical Thinking Structures and the Ability to Construct and Interpret Line Graphs”. Journal of Research in Science Teaching 31/4 (1994) 323-344.
  • Brasell H. M. (1990). “Graphs, Graphing, and Graphers”. Ed. M.R. Rowe. What Research Says to the Science Teacher. (1990) 69-85. Washington.
  • Brasell H.M. & Rowe M.B. (1993). “Graphing Skills Among High School Physics Students”. School Science and Mathematics 93 (1993) 62-70.
  • Çelik D. & Sağlam-Arslan A. (2012). “The Analysis of Teacher Candidates’ Translating Skills in Multiple Representations”. Elementary Education Online 11/1 (2012) 239-250.
  • Clement, J. (1989). “The Concept of Varietion and Misconceptions in Cartesian Graphing”. Focus on Learning Problems in Mathematics 11/2 (1989) 77-87.
  • Çepni S., Ayas, A., Johnson D. & Turgut M. F. (1997). Fizik Öğretimi. Ankara 1997.
  • Çepni S. (2014). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (7. Baskı). Trabzon 2014.
  • Demirci N. & Uyanık, F. (2009). “Onuncu Sınıf Öğrencilerinin Grafik Anlama ve Yorumlamaları İle Kinematik Başarıları Arasındaki İlişki”. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) 3/2 (2009) 22-51.
  • Deveci Ö. (2010). İlköğretim Altıncı Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Kuvvet ve Hareket Ünitesinde Fen- Matematik Entegrasyonunun Akademik Başarı ve Kalıcılık Üzerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana 2010.
  • Güleç S. & Alkış S.(2003). “İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinin Derslerdeki Başarı Düzeylerinin Birbiriyle İlişkisi”. İlköğretim-Online, 2/2 (2003) 19-27.
  • Hacısalihoğlu Karadeniz M., Aydın Güç F. & Tülek G. (2014). “Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Süslemelerdeki Başarılarının Düzenli-Yarı Düzenli ve Düzensiz Süslemeler Bağlamında İncelenmesi”. 1. Eurasian Educational Research Congress, İstanbul 2004.
  • Hacısalihoğlu Karadeniz M., Bozkuş F., Gündüz N., & Baran T. (2015). “Difficulties of Prospective Elementary Mathematics Teachers’ Regarding to Reflection Symmetry”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6/1 (2015) 117-138.
  • Hughes C. & Wade W. (1993). Inspirations for Investigations in Science. Warwickshire 1993.
  • Kılıç Ç. & İncikabı L. (2013). “İlköğretim Öğrencilerinin Geometrik Cisimlerle İlgili Kavram Bilgilerinin Analizi. An Analysis of Primary School Students’ Conceptual Knowledge of Geometric Solids”. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (2013) 343-358.
Year 2016, Volume: 6 Issue: 1, 221 - 236, 30.06.2016

Abstract

References

  • Ateş S. (2001). The Effects of Computer Applications on Line-Graphing Skills of Tenth Grade Students Having Different Cognitive Developmental Levels. Yayımlanmamış Doktora Tezi Lexington: The Graduate School of Kentucky 2001.
  • Aydoğdu B. (2006). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersinde Bilimsel Süreç Becerilerin Etkileyen Değiş-kenlerin Belirlenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilim-leri Enstitüsü. İzmir 2006.
  • Bağcı-Kılıç G. (2003). “Üçüncü Uluslararası Matematik ve Fen Araştırması (TIMSS): Fen Öğretimi, Bilimsel Araştırma ve Bilimin Doğası”. İlköğretim-Online, 2/1 (2003) 42-51.
  • Bailer J., Ramig J. & Ramsey J. (1995). Teaching Science Process Skills. California 1995.
  • Baki A. (1997). “Educating Mathematics Teachers”. Medical Journal of Islamic Academy of Sciences 10/3 (1997) 93-102.
  • Bekdemir M., Okur M., & Gelen S. (2010). “The effects of 2005 Elementary Mathematics Education Curriculum on the Elementary Seventh Grade Students’ Conceptual and Procedural Knowledge and Skills”. Journal of Erzincan Faculty of Education 12/2 (2002) 131-147.
  • Bell A. & Janvier C. (1981). “The Interpretation of Graphs Representing Situations”. For the Learning of Mathematics 2/1 (1981) 34-42.
  • Berg C. A. & Philips D. G. (1994). “An Investigation of the Relationship Between Logical Thinking Structures and the Ability to Construct and Interpret Line Graphs”. Journal of Research in Science Teaching 31/4 (1994) 323-344.
  • Brasell H. M. (1990). “Graphs, Graphing, and Graphers”. Ed. M.R. Rowe. What Research Says to the Science Teacher. (1990) 69-85. Washington.
  • Brasell H.M. & Rowe M.B. (1993). “Graphing Skills Among High School Physics Students”. School Science and Mathematics 93 (1993) 62-70.
  • Çelik D. & Sağlam-Arslan A. (2012). “The Analysis of Teacher Candidates’ Translating Skills in Multiple Representations”. Elementary Education Online 11/1 (2012) 239-250.
  • Clement, J. (1989). “The Concept of Varietion and Misconceptions in Cartesian Graphing”. Focus on Learning Problems in Mathematics 11/2 (1989) 77-87.
  • Çepni S., Ayas, A., Johnson D. & Turgut M. F. (1997). Fizik Öğretimi. Ankara 1997.
  • Çepni S. (2014). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (7. Baskı). Trabzon 2014.
  • Demirci N. & Uyanık, F. (2009). “Onuncu Sınıf Öğrencilerinin Grafik Anlama ve Yorumlamaları İle Kinematik Başarıları Arasındaki İlişki”. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) 3/2 (2009) 22-51.
  • Deveci Ö. (2010). İlköğretim Altıncı Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Kuvvet ve Hareket Ünitesinde Fen- Matematik Entegrasyonunun Akademik Başarı ve Kalıcılık Üzerine Etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Adana 2010.
  • Güleç S. & Alkış S.(2003). “İlköğretim Birinci Kademe Öğrencilerinin Derslerdeki Başarı Düzeylerinin Birbiriyle İlişkisi”. İlköğretim-Online, 2/2 (2003) 19-27.
  • Hacısalihoğlu Karadeniz M., Aydın Güç F. & Tülek G. (2014). “Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Süslemelerdeki Başarılarının Düzenli-Yarı Düzenli ve Düzensiz Süslemeler Bağlamında İncelenmesi”. 1. Eurasian Educational Research Congress, İstanbul 2004.
  • Hacısalihoğlu Karadeniz M., Bozkuş F., Gündüz N., & Baran T. (2015). “Difficulties of Prospective Elementary Mathematics Teachers’ Regarding to Reflection Symmetry”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6/1 (2015) 117-138.
  • Hughes C. & Wade W. (1993). Inspirations for Investigations in Science. Warwickshire 1993.
  • Kılıç Ç. & İncikabı L. (2013). “İlköğretim Öğrencilerinin Geometrik Cisimlerle İlgili Kavram Bilgilerinin Analizi. An Analysis of Primary School Students’ Conceptual Knowledge of Geometric Solids”. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi (2013) 343-358.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Sociology
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Mihriban Hacısalihoğlu Karadeniz

Publication Date June 30, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 6 Issue: 1

Cite

APA Hacısalihoğlu Karadeniz, M. (2016). Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Veri İşleme Konusundaki Kazanımlara Ulaşabilme Durumlarının Belirlenmesi. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 6(1), 221-236.
Adres:
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi
07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE
E-Posta:
mjh@akdeniz.edu.tr