Bu araştırma, beşinci sınıf öğrencilerinin veri işleme konusundaki algılayışlarını ortaya çıkarmayı amaçlayan nicel metodolojinin kullanıldığı bir durum saptama çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Giresun ilinde bulunan iki ortaokulun beşinci sınıfında öğrenim gören toplam 53 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak, veri işleme konusuna yöne-lik altı soru kullanılmıştır. Sorular, veri işleme konusunu hedef alan kazanımlara odaklanarak hazır-lanmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda öğrencilerin, araştırma sorusu üretme, veri toplama, düzenleme ve gösterme, veri analizi ve yorumlamada, verilerin farklı temsil biçimlerinden grafik, tablo ve şema oluşturma ve bunları yorumlama konusunda güçlük yaşadıkları sonucunu ortaya koymaktadır. Çalışmadan elde edilen bulgular ışığında, öğrencilere veri konusunda deneyim kazandırırken; tablo, grafik ve şema biçimindeki temsillerine yönelik yakın çevrelerinden çeşitli örnekler sunulmalı, materyalle desteklenerek dikkatleri çekilmeli, çeşitli yöntem ve tekniklerden yararlanarak konuyu daha iyi kavrama-ları sağlamalıdır. Bununla birlikte sınıf içi uygulamalarda; araştırma sorusu üretme, veri toplama, veri düzenleme ve gösterme, veri analizi ve yorumlamayı içeren etkinliklere daha fazla yer verilmesi önerilebilir
Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programı Veri İşleme Öğrenme Alanı Ortaokul Beşinci Sınıf Öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |