Research Article
BibTex RIS Cite

Üniversite Öğrencilerinin Memnuniyet ve Beklentileri: Akdeniz Üniversitesi Edebiyat Fakültesi 2012-2013

Year 2015, Volume: 5 Issue: 1, 293 - 299, 30.06.2015

Abstract

Üniversite öğrencilerinin memnuniyetleri ve beklentilerinin belirlenmesi, bir yandan mutluluk ve huzurları için son derece önemli olup diğer yandan ise öğrencilerin zamanlarının büyük kısmını geçirdikleri üniversitelerde kurum kültürünün oluşması ve gelişmesi bakımından vazgeçilmez niteliktedir. Bu bağlamda 2012 ve daha sonra da 2013 öğretim yılında Akdeniz Üniversitesi Edebiyat Fakültesi bünyesinde iki ayrı araştırmada elde edilen veriler karşılaştırmalı olarak bu çalışmada değerlendirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda ulaşılan bilgiler gençlerin etkileşimde bulundukları kurumsal yapıdan memnuniyetlerini ve beklentilerini büyük oranda ortaya koymuş ve öğrencilerin gelecek inşalarında faydalı olabilecek değişiklikleri belirleme çalışmalarına katkı sağlayıcı nitelikte olmuştur.

References

  • Boone H. N. & Boone D. A. (2012). “Analyzing Likert Data”. Journal of Extension 50/2 Nisan (2012). http://www.joe.org/joe/2012april/tt2.php.
  • Ekinci C. E. & Burgaz B. (2007). “Hacettepe Üniversitesi Öğrencilerinin Bazı Akademik Hizmetlere İlişkin Beklenti ve Memnuniyet Düzeyleri”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 33 (2007) 120-134.
  • GÜADEK (2012). T.C. Gazi Üniversitesi, Memnuniyet Araştırma Raporu. Ankara. http://research- advisors.com. (2015).
  • Nagda B. A., Gregerman S. R., Jonides J., von Hippel W. & Lerner, J. S. (1998). “Undergraduate Student-Faculty Research Partnerships Affect Student Retention”. The Review of Higher Education, 228/1 (1998) 55-72.
  • Neuman L. (2003). Social Research Methods. Boston 2003.
  • Roger B. (2003). “Determinants of Undergraduate Student Drop Out Rates in a University Business Studies Department”. Journal of Further and Higher Education 27/2 (2003) 123-141, DOI: 10.1080/ 030987703200065154.
  • Sarı M. (2013). “Lise Öğrencilerinde Okula Aidiyet Duygusu”. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Bahar 13/1 (2013) 147-160
Year 2015, Volume: 5 Issue: 1, 293 - 299, 30.06.2015

Abstract

References

  • Boone H. N. & Boone D. A. (2012). “Analyzing Likert Data”. Journal of Extension 50/2 Nisan (2012). http://www.joe.org/joe/2012april/tt2.php.
  • Ekinci C. E. & Burgaz B. (2007). “Hacettepe Üniversitesi Öğrencilerinin Bazı Akademik Hizmetlere İlişkin Beklenti ve Memnuniyet Düzeyleri”. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 33 (2007) 120-134.
  • GÜADEK (2012). T.C. Gazi Üniversitesi, Memnuniyet Araştırma Raporu. Ankara. http://research- advisors.com. (2015).
  • Nagda B. A., Gregerman S. R., Jonides J., von Hippel W. & Lerner, J. S. (1998). “Undergraduate Student-Faculty Research Partnerships Affect Student Retention”. The Review of Higher Education, 228/1 (1998) 55-72.
  • Neuman L. (2003). Social Research Methods. Boston 2003.
  • Roger B. (2003). “Determinants of Undergraduate Student Drop Out Rates in a University Business Studies Department”. Journal of Further and Higher Education 27/2 (2003) 123-141, DOI: 10.1080/ 030987703200065154.
  • Sarı M. (2013). “Lise Öğrencilerinde Okula Aidiyet Duygusu”. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Bahar 13/1 (2013) 147-160
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Sociology
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Gökhan Veli Köktürk

Publication Date June 30, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Köktürk, G. V. (2015). Üniversite Öğrencilerinin Memnuniyet ve Beklentileri: Akdeniz Üniversitesi Edebiyat Fakültesi 2012-2013. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 5(1), 293-299.
Adres:
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi
07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE
E-Posta:
mjh@akdeniz.edu.tr