Küreselleşmenin sonucunda kültür endüstrileri ülke ekonomilerinde hayati bir önem taşımaya başlamıştır. Aynı zamanda, bu endüstriler yerel kalkınmanın önemli bir parçasını meydana getirmektedir-ler. Moda ve tekstil sektörü de bu bağlamda önem kazanan sektörlerden biridir. 1980’lerde Türkiye’nin dış ticarete açılmasıyla ülkemizde de moda ve tekstil sektöründe marka yaratma çabaları önem kazanmış-tır. Moda tasarımı eğitimi veren yükseköğretim kurumlarının sayısı giderek artmıştır. Buna karşın, moda tasarımı eğitimine yönelik bir eğitim politikasının geliştirilmemiş olması dikkat çekmektedir. Bu çalışma-nın amacı yeni mezun moda tasarımcılarının moda tasarımcısı kimliğini inşa ederken ortaya çıkan temala-rın incelenmesidir. 2008 ve 2011 yılları arasında Anadolu Üniversitesi Moda Tasarımı Bölümü’nden me-zun olan 6 moda tasarımcısı çalışmanın katılımcılarını oluşturmaktadır. Katılımcılarla yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmış, bütün görüşmeler kaydedilmiş ve yazıya dökülmüştür. Yazıya dökülen görüşme me-tinleri söylem analizi aracılığıyla incelenmiştir. Yapılan analiz sonucunda “üniversite”, “eğitim/öğretim”, “iş deneyimleri” olmak üzere üç ana tema belirlenmiştir.
| Primary Language | Turkish |
|---|---|
| Subjects | Labor Sociology, Labor Psychology |
| Journal Section | Araştırma Makaleleri |
| Authors | |
| Publication Date | December 30, 2014 |
| Published in Issue | Year 2014 Volume: 4 Issue: 2 |