Research Article
BibTex RIS Cite

Sekizinci Sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Kavramlarının Öğretiminde Bulmacaların Öğrenci Başarısına Etkisi

Year 2013, Volume: 3 Issue: 1, 29 - 42, 30.06.2013

Abstract

Bu araştırmada, ilköğretim 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi “Atatürkçülük” ünitesinde “Bulmaca Tekniğinin” nasıl kullanılabileceğine ilişkin etkinlikler oluşturmak ve oluşturulan etkinliklerin öğrencilerin kavram öğrenme düzeylerini yükseltip yükseltmediğini incelemek ve betimlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, deney grubuna “Atatürkçülük” ünitesinde yer alan konularla ilgili bulmaca etkinlikleri uygulanmış, kontrol grubunda ise “Anlatım yöntemi” kullanılmıştır. Betimlemeli ve deneysel çalışmada T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde bulmaca tekniğinin kullanımı gösterilmeye çalışılmış; diğer taraftan “Deney grubu ile Kontrol grubunun öğrenim düzeyleri arasında anlamlı bir fark var mıdır?” sorusuna cevap aranmıştır. Araştırmada öğrencilerin 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi “Atatürkçülük” ünitesinde bulmacalarla öğretim yönteminin kavram öğretiminde başarıya ve hatırlamaya etkisi ile bulmacalarla öğretim tekniğinin öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersine karşı tutumunu nasıl etkilediğini ölçmek amacıyla; “Başarı Testi” (ön test), (son test) ve “Tutum Ölçeğinden” yararlanılmıştır

References

  • Demirel, Ö. (1993). Eğitim Terimleri Sözlüğü. Ankara: Usem Yayınları.
  • Fidan, N. (1996). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Kaptan, F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. İstanbul: MEB Yayınları.
  • Köstüklü, N. (19992). Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi. Konya: Günay Ofset
  • Köstüklü, N. (2001). Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi. Konya: Günay Ofset.
  • Nakiboğlu, M. (1999). “Öğretmen Adaylarının Kavram Geliştirme ve Kavram Öğretimi Stratejisine Yönelik Görüşleri”. İzmir: D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı: 10.
  • Özden, Y. (2003). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Safran, M. (2003). Türk Tarih Öğretimi ve Meseleleri. İstanbul: Türkler Ansiklopedisi.
  • Tekeli, İ. (1998). Tarih Bilinci ve Gençlik. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • Yazıcı, H, Samancı, O. (2003). İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Ders Konuları İle İlgili Bazı Kavramları Anlama Düzeyleri. Ankara: Milli Eğitim Basımevi, 158.
  • Yılmaz, M. S. (2006) “Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Konularının İlköğretimde Öğretimi”. Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Cumhuriyet Tarihi Öğretimi, Ed. Yasemin Doğaner. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
Year 2013, Volume: 3 Issue: 1, 29 - 42, 30.06.2013

Abstract

References

  • Demirel, Ö. (1993). Eğitim Terimleri Sözlüğü. Ankara: Usem Yayınları.
  • Fidan, N. (1996). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Kaptan, F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. İstanbul: MEB Yayınları.
  • Köstüklü, N. (19992). Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi. Konya: Günay Ofset
  • Köstüklü, N. (2001). Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi. Konya: Günay Ofset.
  • Nakiboğlu, M. (1999). “Öğretmen Adaylarının Kavram Geliştirme ve Kavram Öğretimi Stratejisine Yönelik Görüşleri”. İzmir: D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı: 10.
  • Özden, Y. (2003). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Safran, M. (2003). Türk Tarih Öğretimi ve Meseleleri. İstanbul: Türkler Ansiklopedisi.
  • Tekeli, İ. (1998). Tarih Bilinci ve Gençlik. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • Yazıcı, H, Samancı, O. (2003). İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Ders Konuları İle İlgili Bazı Kavramları Anlama Düzeyleri. Ankara: Milli Eğitim Basımevi, 158.
  • Yılmaz, M. S. (2006) “Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Konularının İlköğretimde Öğretimi”. Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Cumhuriyet Tarihi Öğretimi, Ed. Yasemin Doğaner. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Sociology
Journal Section Araştırma Makaleleri
Authors

Sabahaddin Aslan This is me

Doç. Dr. Kadir Şeker

Publication Date June 30, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Aslan, S., & Şeker, D. D. K. (2013). Sekizinci Sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Kavramlarının Öğretiminde Bulmacaların Öğrenci Başarısına Etkisi. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 3(1), 29-42.
Adres:
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi
07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE
E-Posta:
mjh@akdeniz.edu.tr