Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Sekizinci Sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Kavramlarının Öğretiminde Bulmacaların Öğrenci Başarısına Etkisi

Yıl 2013, Cilt: 3 Sayı: 1, 29 - 42, 30.06.2013

Öz

Bu araştırmada, ilköğretim 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi “Atatürkçülük” ünitesinde “Bulmaca Tekniğinin” nasıl kullanılabileceğine ilişkin etkinlikler oluşturmak ve oluşturulan etkinliklerin öğrencilerin kavram öğrenme düzeylerini yükseltip yükseltmediğini incelemek ve betimlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, deney grubuna “Atatürkçülük” ünitesinde yer alan konularla ilgili bulmaca etkinlikleri uygulanmış, kontrol grubunda ise “Anlatım yöntemi” kullanılmıştır. Betimlemeli ve deneysel çalışmada T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde bulmaca tekniğinin kullanımı gösterilmeye çalışılmış; diğer taraftan “Deney grubu ile Kontrol grubunun öğrenim düzeyleri arasında anlamlı bir fark var mıdır?” sorusuna cevap aranmıştır. Araştırmada öğrencilerin 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi “Atatürkçülük” ünitesinde bulmacalarla öğretim yönteminin kavram öğretiminde başarıya ve hatırlamaya etkisi ile bulmacalarla öğretim tekniğinin öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersine karşı tutumunu nasıl etkilediğini ölçmek amacıyla; “Başarı Testi” (ön test), (son test) ve “Tutum Ölçeğinden” yararlanılmıştır

Kaynakça

  • Demirel, Ö. (1993). Eğitim Terimleri Sözlüğü. Ankara: Usem Yayınları.
  • Fidan, N. (1996). Okulda Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Alkım Yayınevi.
  • Kaptan, F. (1999). Fen Bilgisi Öğretimi. İstanbul: MEB Yayınları.
  • Köstüklü, N. (19992). Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi. Konya: Günay Ofset
  • Köstüklü, N. (2001). Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi. Konya: Günay Ofset.
  • Nakiboğlu, M. (1999). “Öğretmen Adaylarının Kavram Geliştirme ve Kavram Öğretimi Stratejisine Yönelik Görüşleri”. İzmir: D.E.Ü. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi Özel Sayı: 10.
  • Özden, Y. (2003). Öğrenme ve Öğretme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Safran, M. (2003). Türk Tarih Öğretimi ve Meseleleri. İstanbul: Türkler Ansiklopedisi.
  • Tekeli, İ. (1998). Tarih Bilinci ve Gençlik. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • Yazıcı, H, Samancı, O. (2003). İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Ders Konuları İle İlgili Bazı Kavramları Anlama Düzeyleri. Ankara: Milli Eğitim Basımevi, 158.
  • Yılmaz, M. S. (2006) “Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Konularının İlköğretimde Öğretimi”. Türk Eğitim Sisteminde Atatürkçülük ve Cumhuriyet Tarihi Öğretimi, Ed. Yasemin Doğaner. Ankara: Hacettepe Üniversitesi Yayınları.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Sabahaddin Aslan Bu kişi benim

Doç. Dr. Kadir Şeker

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aslan, S., & Şeker, D. D. K. (2013). Sekizinci Sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersi Kavramlarının Öğretiminde Bulmacaların Öğrenci Başarısına Etkisi. Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi, 3(1), 29-42.
Adres:
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi
07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE
E-Posta:
mjh@akdeniz.edu.tr