Bu araştırmada, ilköğretim 8. sınıf T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi “Atatürkçülük” ünitesinde “Bulmaca Tekniğinin” nasıl kullanılabileceğine ilişkin etkinlikler oluşturmak ve oluşturulan etkinliklerin öğrencilerin kavram öğrenme düzeylerini yükseltip yükseltmediğini incelemek ve betimlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, deney grubuna “Atatürkçülük” ünitesinde yer alan konularla ilgili bulmaca etkinlikleri uygulanmış, kontrol grubunda ise “Anlatım yöntemi” kullanılmıştır. Betimlemeli ve deneysel çalışmada T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde bulmaca tekniğinin kullanımı gösterilmeye çalışılmış; diğer taraftan “Deney grubu ile Kontrol grubunun öğrenim düzeyleri arasında anlamlı bir fark var mıdır?” sorusuna cevap aranmıştır. Araştırmada öğrencilerin 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersi “Atatürkçülük” ünitesinde bulmacalarla öğretim yönteminin kavram öğretiminde başarıya ve hatırlamaya etkisi ile bulmacalarla öğretim tekniğinin öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersine karşı tutumunu nasıl etkilediğini ölçmek amacıyla; “Başarı Testi” (ön test), (son test) ve “Tutum Ölçeğinden” yararlanılmıştır
Kavram kavram öğretimi bulmacalar T.C. İnkılâp Tarihi öğretimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Adres: Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi 07058 Kampüs, Antalya / TÜRKİYE | E-Posta: mjh@akdeniz.edu.tr |