As a result of the worldwide epidemic, the concept of fear of Covid-19 has emerged due to reasons such as carrying the disease, infecting others, being adversely affected by its results, and uncertainty. There have also been changes in the feelings and thoughts of individuals who perceive the fear of Covid-19. This study is aimed to determine the effect of perceived fear of Covid-19 on eating habits and intentions to order food online during the pandemic period. In addition, the effect of dietary habits on the intention to order online was also examined. Survey technique was used to collect the data and a total of 405 data were obtained from individuals over the age of 18 between 01 March-30 April 2021. As a result of the analysis, it was determined that the effect of fear of Covid-19 on the eating habits of individuals was significant, and the effect on the intention to order food online was insignificant. On the other hand, it has been revealed those who have balanced diet are less likely to order food online than those with an unbalanced diet.
Akgün, V. Ö. ve Zerenler, M. (2021). Determining the purchasing intentions of consumers during the pandemia:
a research on online food orders, Journal of Current Researches on Social Sciences, 11(1), 129-146.
Akyol, P. ve Çelik, A. (2020). Covid-19 salgını sürecinde paramedik öğrencilerinin beslenme alışkanlıklarının
araştırılması. Turkish Studies, 15(4), 25-37.
Alhusseini, N. ve Alqahtani, A. (2020). COVID-19 pandemic’s ımpact on eating habits in Saudi Arabia. Journal of
Public Health Research, 9(3), 354-360.
Alaimo, L. S., Fiore, M. ve Galati, A. (2020). How the covid-19 pandemic is changing online food shopping human
behaviour in Italy. Sustainability, 12(22), 9594. 2-18.
Arı, E. ve Yılmaz, V. (2015). Üniversite öğrencilerinin online yemek siparişi davranışlarının teknoloji kabul
modeliyle araştırılması, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 7(2), 65-84.
Bozdoğan, M. (2012). Turizm işletmelerinde e-ticaret: yemeksepeti.com üzerinde satış yapan yiyecek-içecek
işletmelerinde bir inceleme: Konya ili örneği (Yüksek Lisans Tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü, Tokat.
Casale, S. ve Flett, G. L. (2020). Interpersonally based fears during the covid-19 pandemic: reflections on the
fear of missing out and the fear of not mattering constructs. Clinical Neuropsychiatry, 17 (2), 88-93.
Chai, L. T. ve Yat, D. N. C. (2019). Online food delivery services: making food delivery the new normal. J.
Marketing Adv. Practices, 1(1), 62–77.
Chang, H. ve Meyerhoefer, C. (2020). Covid-19 and the demand for online food shopping services: empirical
evidence from Taiwan. Agricultural & Applied Economics Association, 1-18, 448-465.
Çay, M. (2021). Yaşlılar ve yetişkinlerde koronavirüs (covid-19) salgının etkileri ve koronavirüs korkusu. Toplum
ve Sosyal Hizmet, Covid-19 Özel Sayı Cilt 1, 87-102.
Çulfa, S., Yıldırım, E. ve Bayram, B. (2021). COVID-19 pandemi süresince insanlarda değişen beslenme
alışkanlıkları ile obezite ilişkisi. Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(1), 135-142.
De Hoog, N., Stroebe, W. ve De Wit, J. B. (2008). The processing of fear‐arousing communications: how biased
processing leads to persuasion. Social Influence, 3(2), 84-113.
Deepika, R. ve Joe Arun C. (2021). The impact of fear of covid on online food delivery. Academy of Marketing
Studies Journal, 25(5), 1-12.
Di Renzo, L., Gualtieri P., Pivari F. vd. (2020). Eating habits and lifestyle changes during Covıd-19 lockdown: an
Italian survey. J Transl Med, 18(229), 1-15. doi: http://dx.doi.org/10.1186/s12967-020-02399-5.
Dilber, A. ve Dilber, F. (2020). Koronavirüs (COVID-19) salgınının bireylerin beslenme alışkanlıkları üzerindeki
etkisi: Karaman ili örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(3), 2144-2162
Egunjobi, J. P. (2020). The perception of covid-19 as a fear factor in the preparation for the pandemic
aftermath, Nairobi: Researchgate.
Eskici, G. (2020). Covid-19 pandemisi: Karantina için beslenme önerileri. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi,
25(1), 124-129.
Furedi, F. (2001). Korku kültürü risk almamanın riskleri, (Çev: B. Yıldırım), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Garipoğlu, G. ve Bozar, N. (2020). Covid-19 salgınında sosyal izolasyonda olan bireylerin beslenme
alışkanlıklarındaki değişiklikler. Pearson Journal Of Socıal Scıences & Humanıtıes, 6(6), 100-113.
González-Monroy, C., Gómez-Gómez, I., Olarte-Sánchez, C.M. ve Motrico, E. (2021). Eating behaviour changes
during the covıd-19 pandemic: a systematic review of longitudinal studies. Int. J. Environ. Res. Public Health, 18,
11130, 1-24
Gülçiçek Tolun, B. ve Bulut, N. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde tüketicilerin gıda ürünleri satın alma
davranışları üzerine bir araştırma, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 45, 15-31.
Gómez Corona, C., Rakotosamimanana, V. R., SáenzNavajas, M. P., Rodrigues, H., FrancoLuesma, E., Saldaña,
E., ve Valentin D. (2021). To fear the unknown: Covid-19 confinement, fear, and food choice. Food Quality and
Preference, 92, 104251, doi: 10.1016/j.foodqual.2021.104251
Gunden, N., Morosan, C. ve DeFranco, A. (2020). Consumers’ intentions to use online food delivery systems in
the USA. Int. J. Contemp. Hospitality Manage, 32(3), 1325-1345
Güney, O. I., ve Sangün, L. (2021). How COVID-19 affects individuals' food consumption behaviour: a consumer
survey on attitudes and habits in Turkey. British Food Journal, 123, 2307-2320.
Hastaoğlu, E. (2021). Covid-19 salgını sürecinde turizm öğrencilerinin stres düzeyleri ve sağlıklı beslenme
davranışları üzerine bir araştırma, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(3), 1610-1621
İflazoğlu, N. ve Aksoy, M. (2020). Tüketicilerin Covid-19 salgını sürecinde yiyecek-içecek işletmelerinden
bekledikleri hizmetin niteliğine ilişkin bir araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(4), 3362-
3377.
Kılıçalp, M. ve Özdoğan, O. N. (2019). Paket yemek siparişlerinde çevrimiçi aracı kullanan tüketici
davranışlarının genişletilmiş teknoloji kabul modeliyle araştırılması. International Journal of Contemporary
Tourism Research, 3(2), 148-163. DOI: 10.30625/ijctr.618952
Kimes, S. E., ve Laqué, P. F. (2011). Online, mobile, and text food ordering in the restaurant ındustry. Cornell
Hospitality Report, 11(7), 1-20.
Kimes, S. E. (2011a). Customer perceptions of electronic food ordering. Cornell Hospitality Report, 11(10), 4-18.
Kimes, S. E. (2011b). The current state of online food ordering in the U.S. restaurant industry. Center for
Hospitality Research Publications, 11(17), 6-18.
Liang, A. ve Lim, W. M. (2011). Exploring the online buying behavior of spacialty food shoppers. International
Journal of Hospitality Management, 30, 855-865.
Limon, M.R. (2021). Food safety practices of food handlers at home engaged in online food businesses during
covıd-19 pandemic in the Philippines. Current Research in Food Science, 4, 63-73.
Marty, L., Lauzon-Guillain, B., Labesse, M. ve Nicklaus S. (2020). Food choice motives and the nutritional quality
of diet during the Covıd-19 lockdown in France. Appetite, 157, 105005.
Meydan C.H. ve Şeşen H. (2015). Yapısal eşitlik modellemesi AMOS uygulamaları (2. Baskı). Ankara: Detay
Yayıncılık
Mertens, G., Krypotos, A. M., ve Engelhard, I. M. (2020). A Review on mental imagery in fear conditioning
research 100 years since the “little Albert” study. Behaviour Research and Therapy, 126, 103556.
Muscogiuri, G., Barrea L., Savastano S. ve Colao A. (2020). Nutritional recommendations for COVID-19
quarantine. European Journal of Clinical Nutrition 74(6), 850-851. doi:10.1038/s41430-020-0635-2
Naja, F. ve Hamadeh, R. (2020). Nutrition amid the COVID-19 pandemic: a multi-level framework for action.
European Journal of Clinical Nutrition, 74, 1117-1121. doi:.org/10.1038/s41430-020-0634-3
Ornell, F., Schuch, J. B., Sordi, A. O. ve Kessler, F. H. P. (2020). “Pandemic fear” and COVID-19: Mental health
burden and strategies. Brazilian Journal of Psychiatry, 42(3), 232–235. doi:10.1590/1516-4446-2020-0008
Özer, S. ve Okat, Ç. (2021). Yeni koronavirüs (covid-19) günlerinde bireylerin yeme tutumlarının incelenmesi.
Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 84-102.
Pakpour, A. H. ve Griffiths, M. D. (2020). The fear of covid-19 and its role in preventive behaviors. Journal of
Concurrent Disorders, 2(1), 58–63.
Richards T. J. ve Rickard B. (2020). Covid-19 impact on fruit and vegetable markets. Canadian Journal of
Agricultural Economics , 68(2), 189-194. doi: https:// doi.org/10.1111/cjag.12231.
Romeo-Arroyo, E., Mora, M. ve Vázquez-Araújo, L. (2020). Consumer behavior in confinement times: food
choice and cooking attitudes in Spain. International Journal of Gastronomy and Food Science, 21, 100226.
Ruiz-Roso M.B., De Carvalho Padilha P., Mantilla Escalante D.C. vd. (2020). Covid-19 confinement and changes
of adolescent’s dietary trends in Italy, Spain, Chile, Colombia and Brazil. Nutrients, 12(6), 1807.
doi:10.3390/nu12061807
Satıcı, B., Gocet-Tekin, E., Deniz, M. E. ve Satıcı, S. A. (2020). Adaptation of the fear of covıd-19 scale: its
association with psychological distress and life satisfaction in Turkey. International Journal of Mental Health
Addiction, 19, 1980-1988. https://doi.org/10.1007/s11469-020-00294-0
Scarmozzino F. ve Visioli F. (2020). Covid-19 and the subsequent lockdown modified dietary habits of almost
half the population in an Italian sample. Foods, 9(5), 675. doi:10.3390/ foods9050675
Shaikh A. (2020). Effective factors in changing the buying behavior of consumer due to Covid-19. Studies in
Indian Place Names (UGC CARE Journal, 40(68), 408-414
Sidor, A. ve Rzymski, P. (2020). Dietary choices and habits during covıd-19 lockdown: experience from Poland.
Nutrients, 12(6). 1657; doi:10.3390/nu12061657
Soraci, P., Ferrari, A., Abbiati, F. A., Del Fante, E., De Pace, R., Urso, A. ve Griffiths, M. D. (2020). Validation and
psychometric evaluation of the Italian version of the fear of covıd-19 scale. International Journal of Mental
Health and Addiction. doi: 10.1007/s11469-020-00277-1.
Sürücüoğlu, M. S. (1999). Beslenme ve Sağlığımız. Standard Dergisi, 38(448), 40-51.
Tomaş, M. (2014). Paket servis müşterilerinin sipariş vermede e-aracı kullanma nedenleri üzerine keşifsel bir
araştırma: yemeksepeti. com örneği. Journal of Internet Applications & Management/İnternet Uygulamaları
ve Yönetimi Dergisi, 5(2), 29-41
Tzur Bitan, D., Grossman-Giron, A., Bloch, Y., Mayer, Y., Shiffman, N. ve Mendlovic, S. (2020). Fear of covıd-19
scale: psychometric characteristics, reliability and validity in the Israeli population. Psychiatry Research, 289,
113100. https://doi.org/10.1016/ j.psychres.2020.113100
Covid-19 Korkusunun Beslenme Alışkanlıkları ve Online Yemek Sipariş Verme Niyeti Üzerindeki Etkisi
Dünya çapında yaşanan salgın neticesinde hastalığı taşıma, bir başkasına bulaştırma, sonuçlarından olumsuz etkilenme ve belirsizlik gibi nedenlerle Covid-19 korkusu kavramı ortaya çıkmıştır. Covid-19 korkusunu algılayan bireylerin duygu ve düşüncelerinde de değişiklikler olmuştur. Bu çalışmada, pandemi döneminde algılanan Covid-19 korkusunun beslenme alışkanlıkları ve online yemek sipariş verme niyetleri üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca beslenme alışkanlıklarının online sipariş verme niyeti üzerindeki etkisi de incelenmiştir. Verilerin toplanmasında anket tekniğinden yararlanılmış olup 01 Mart-30 Nisan 2021 tarihleri arasında 18 yaş üstü bireylerden toplam 405 veri elde edilmiştir. Gerçekleştirilen analiz sonucunda, Covid-19 korkusunun bireylerin beslenme alışkanlıkları üzerindeki etkisinin anlamlı, online yemek sipariş verme niyeti üzerindeki etkisinin anlamsız olduğu tespit edilmiştir. Diğer taraftan dengeli beslenmelerin, dengesiz beslenenlere göre online yemek sipariş verme niyetlerinin daha düşük olduğu ortaya konulmuştur.
Akgün, V. Ö. ve Zerenler, M. (2021). Determining the purchasing intentions of consumers during the pandemia:
a research on online food orders, Journal of Current Researches on Social Sciences, 11(1), 129-146.
Akyol, P. ve Çelik, A. (2020). Covid-19 salgını sürecinde paramedik öğrencilerinin beslenme alışkanlıklarının
araştırılması. Turkish Studies, 15(4), 25-37.
Alhusseini, N. ve Alqahtani, A. (2020). COVID-19 pandemic’s ımpact on eating habits in Saudi Arabia. Journal of
Public Health Research, 9(3), 354-360.
Alaimo, L. S., Fiore, M. ve Galati, A. (2020). How the covid-19 pandemic is changing online food shopping human
behaviour in Italy. Sustainability, 12(22), 9594. 2-18.
Arı, E. ve Yılmaz, V. (2015). Üniversite öğrencilerinin online yemek siparişi davranışlarının teknoloji kabul
modeliyle araştırılması, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 7(2), 65-84.
Bozdoğan, M. (2012). Turizm işletmelerinde e-ticaret: yemeksepeti.com üzerinde satış yapan yiyecek-içecek
işletmelerinde bir inceleme: Konya ili örneği (Yüksek Lisans Tezi). Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler
Enstitüsü, Tokat.
Casale, S. ve Flett, G. L. (2020). Interpersonally based fears during the covid-19 pandemic: reflections on the
fear of missing out and the fear of not mattering constructs. Clinical Neuropsychiatry, 17 (2), 88-93.
Chai, L. T. ve Yat, D. N. C. (2019). Online food delivery services: making food delivery the new normal. J.
Marketing Adv. Practices, 1(1), 62–77.
Chang, H. ve Meyerhoefer, C. (2020). Covid-19 and the demand for online food shopping services: empirical
evidence from Taiwan. Agricultural & Applied Economics Association, 1-18, 448-465.
Çay, M. (2021). Yaşlılar ve yetişkinlerde koronavirüs (covid-19) salgının etkileri ve koronavirüs korkusu. Toplum
ve Sosyal Hizmet, Covid-19 Özel Sayı Cilt 1, 87-102.
Çulfa, S., Yıldırım, E. ve Bayram, B. (2021). COVID-19 pandemi süresince insanlarda değişen beslenme
alışkanlıkları ile obezite ilişkisi. Online Türk Sağlık Bilimleri Dergisi, 6(1), 135-142.
De Hoog, N., Stroebe, W. ve De Wit, J. B. (2008). The processing of fear‐arousing communications: how biased
processing leads to persuasion. Social Influence, 3(2), 84-113.
Deepika, R. ve Joe Arun C. (2021). The impact of fear of covid on online food delivery. Academy of Marketing
Studies Journal, 25(5), 1-12.
Di Renzo, L., Gualtieri P., Pivari F. vd. (2020). Eating habits and lifestyle changes during Covıd-19 lockdown: an
Italian survey. J Transl Med, 18(229), 1-15. doi: http://dx.doi.org/10.1186/s12967-020-02399-5.
Dilber, A. ve Dilber, F. (2020). Koronavirüs (COVID-19) salgınının bireylerin beslenme alışkanlıkları üzerindeki
etkisi: Karaman ili örneği, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(3), 2144-2162
Egunjobi, J. P. (2020). The perception of covid-19 as a fear factor in the preparation for the pandemic
aftermath, Nairobi: Researchgate.
Eskici, G. (2020). Covid-19 pandemisi: Karantina için beslenme önerileri. Anadolu Kliniği Tıp Bilimleri Dergisi,
25(1), 124-129.
Furedi, F. (2001). Korku kültürü risk almamanın riskleri, (Çev: B. Yıldırım), İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
Garipoğlu, G. ve Bozar, N. (2020). Covid-19 salgınında sosyal izolasyonda olan bireylerin beslenme
alışkanlıklarındaki değişiklikler. Pearson Journal Of Socıal Scıences & Humanıtıes, 6(6), 100-113.
González-Monroy, C., Gómez-Gómez, I., Olarte-Sánchez, C.M. ve Motrico, E. (2021). Eating behaviour changes
during the covıd-19 pandemic: a systematic review of longitudinal studies. Int. J. Environ. Res. Public Health, 18,
11130, 1-24
Gülçiçek Tolun, B. ve Bulut, N. (2021). Covid-19 pandemi sürecinde tüketicilerin gıda ürünleri satın alma
davranışları üzerine bir araştırma, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 45, 15-31.
Gómez Corona, C., Rakotosamimanana, V. R., SáenzNavajas, M. P., Rodrigues, H., FrancoLuesma, E., Saldaña,
E., ve Valentin D. (2021). To fear the unknown: Covid-19 confinement, fear, and food choice. Food Quality and
Preference, 92, 104251, doi: 10.1016/j.foodqual.2021.104251
Gunden, N., Morosan, C. ve DeFranco, A. (2020). Consumers’ intentions to use online food delivery systems in
the USA. Int. J. Contemp. Hospitality Manage, 32(3), 1325-1345
Güney, O. I., ve Sangün, L. (2021). How COVID-19 affects individuals' food consumption behaviour: a consumer
survey on attitudes and habits in Turkey. British Food Journal, 123, 2307-2320.
Hastaoğlu, E. (2021). Covid-19 salgını sürecinde turizm öğrencilerinin stres düzeyleri ve sağlıklı beslenme
davranışları üzerine bir araştırma, Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 9(3), 1610-1621
İflazoğlu, N. ve Aksoy, M. (2020). Tüketicilerin Covid-19 salgını sürecinde yiyecek-içecek işletmelerinden
bekledikleri hizmetin niteliğine ilişkin bir araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 8(4), 3362-
3377.
Kılıçalp, M. ve Özdoğan, O. N. (2019). Paket yemek siparişlerinde çevrimiçi aracı kullanan tüketici
davranışlarının genişletilmiş teknoloji kabul modeliyle araştırılması. International Journal of Contemporary
Tourism Research, 3(2), 148-163. DOI: 10.30625/ijctr.618952
Kimes, S. E., ve Laqué, P. F. (2011). Online, mobile, and text food ordering in the restaurant ındustry. Cornell
Hospitality Report, 11(7), 1-20.
Kimes, S. E. (2011a). Customer perceptions of electronic food ordering. Cornell Hospitality Report, 11(10), 4-18.
Kimes, S. E. (2011b). The current state of online food ordering in the U.S. restaurant industry. Center for
Hospitality Research Publications, 11(17), 6-18.
Liang, A. ve Lim, W. M. (2011). Exploring the online buying behavior of spacialty food shoppers. International
Journal of Hospitality Management, 30, 855-865.
Limon, M.R. (2021). Food safety practices of food handlers at home engaged in online food businesses during
covıd-19 pandemic in the Philippines. Current Research in Food Science, 4, 63-73.
Marty, L., Lauzon-Guillain, B., Labesse, M. ve Nicklaus S. (2020). Food choice motives and the nutritional quality
of diet during the Covıd-19 lockdown in France. Appetite, 157, 105005.
Meydan C.H. ve Şeşen H. (2015). Yapısal eşitlik modellemesi AMOS uygulamaları (2. Baskı). Ankara: Detay
Yayıncılık
Mertens, G., Krypotos, A. M., ve Engelhard, I. M. (2020). A Review on mental imagery in fear conditioning
research 100 years since the “little Albert” study. Behaviour Research and Therapy, 126, 103556.
Muscogiuri, G., Barrea L., Savastano S. ve Colao A. (2020). Nutritional recommendations for COVID-19
quarantine. European Journal of Clinical Nutrition 74(6), 850-851. doi:10.1038/s41430-020-0635-2
Naja, F. ve Hamadeh, R. (2020). Nutrition amid the COVID-19 pandemic: a multi-level framework for action.
European Journal of Clinical Nutrition, 74, 1117-1121. doi:.org/10.1038/s41430-020-0634-3
Ornell, F., Schuch, J. B., Sordi, A. O. ve Kessler, F. H. P. (2020). “Pandemic fear” and COVID-19: Mental health
burden and strategies. Brazilian Journal of Psychiatry, 42(3), 232–235. doi:10.1590/1516-4446-2020-0008
Özer, S. ve Okat, Ç. (2021). Yeni koronavirüs (covid-19) günlerinde bireylerin yeme tutumlarının incelenmesi.
Türk Turizm Araştırmaları Dergisi, 5(1), 84-102.
Pakpour, A. H. ve Griffiths, M. D. (2020). The fear of covid-19 and its role in preventive behaviors. Journal of
Concurrent Disorders, 2(1), 58–63.
Richards T. J. ve Rickard B. (2020). Covid-19 impact on fruit and vegetable markets. Canadian Journal of
Agricultural Economics , 68(2), 189-194. doi: https:// doi.org/10.1111/cjag.12231.
Romeo-Arroyo, E., Mora, M. ve Vázquez-Araújo, L. (2020). Consumer behavior in confinement times: food
choice and cooking attitudes in Spain. International Journal of Gastronomy and Food Science, 21, 100226.
Ruiz-Roso M.B., De Carvalho Padilha P., Mantilla Escalante D.C. vd. (2020). Covid-19 confinement and changes
of adolescent’s dietary trends in Italy, Spain, Chile, Colombia and Brazil. Nutrients, 12(6), 1807.
doi:10.3390/nu12061807
Satıcı, B., Gocet-Tekin, E., Deniz, M. E. ve Satıcı, S. A. (2020). Adaptation of the fear of covıd-19 scale: its
association with psychological distress and life satisfaction in Turkey. International Journal of Mental Health
Addiction, 19, 1980-1988. https://doi.org/10.1007/s11469-020-00294-0
Scarmozzino F. ve Visioli F. (2020). Covid-19 and the subsequent lockdown modified dietary habits of almost
half the population in an Italian sample. Foods, 9(5), 675. doi:10.3390/ foods9050675
Shaikh A. (2020). Effective factors in changing the buying behavior of consumer due to Covid-19. Studies in
Indian Place Names (UGC CARE Journal, 40(68), 408-414
Sidor, A. ve Rzymski, P. (2020). Dietary choices and habits during covıd-19 lockdown: experience from Poland.
Nutrients, 12(6). 1657; doi:10.3390/nu12061657
Soraci, P., Ferrari, A., Abbiati, F. A., Del Fante, E., De Pace, R., Urso, A. ve Griffiths, M. D. (2020). Validation and
psychometric evaluation of the Italian version of the fear of covıd-19 scale. International Journal of Mental
Health and Addiction. doi: 10.1007/s11469-020-00277-1.
Sürücüoğlu, M. S. (1999). Beslenme ve Sağlığımız. Standard Dergisi, 38(448), 40-51.
Tomaş, M. (2014). Paket servis müşterilerinin sipariş vermede e-aracı kullanma nedenleri üzerine keşifsel bir
araştırma: yemeksepeti. com örneği. Journal of Internet Applications & Management/İnternet Uygulamaları
ve Yönetimi Dergisi, 5(2), 29-41
Tzur Bitan, D., Grossman-Giron, A., Bloch, Y., Mayer, Y., Shiffman, N. ve Mendlovic, S. (2020). Fear of covıd-19
scale: psychometric characteristics, reliability and validity in the Israeli population. Psychiatry Research, 289,
113100. https://doi.org/10.1016/ j.psychres.2020.113100
Manap Davras, G. (2023). Covid-19 Korkusunun Beslenme Alışkanlıkları ve Online Yemek Sipariş Verme Niyeti Üzerindeki Etkisi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(2), 654-664. https://doi.org/10.33206/mjss.1066130
AMA
Manap Davras G. Covid-19 Korkusunun Beslenme Alışkanlıkları ve Online Yemek Sipariş Verme Niyeti Üzerindeki Etkisi. MJSS. April 2023;12(2):654-664. doi:10.33206/mjss.1066130
Chicago
Manap Davras, Gonca. “Covid-19 Korkusunun Beslenme Alışkanlıkları Ve Online Yemek Sipariş Verme Niyeti Üzerindeki Etkisi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 12, no. 2 (April 2023): 654-64. https://doi.org/10.33206/mjss.1066130.
EndNote
Manap Davras G (April 1, 2023) Covid-19 Korkusunun Beslenme Alışkanlıkları ve Online Yemek Sipariş Verme Niyeti Üzerindeki Etkisi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 12 2 654–664.
IEEE
G. Manap Davras, “Covid-19 Korkusunun Beslenme Alışkanlıkları ve Online Yemek Sipariş Verme Niyeti Üzerindeki Etkisi”, MJSS, vol. 12, no. 2, pp. 654–664, 2023, doi: 10.33206/mjss.1066130.
ISNAD
Manap Davras, Gonca. “Covid-19 Korkusunun Beslenme Alışkanlıkları Ve Online Yemek Sipariş Verme Niyeti Üzerindeki Etkisi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 12/2 (April 2023), 654-664. https://doi.org/10.33206/mjss.1066130.
JAMA
Manap Davras G. Covid-19 Korkusunun Beslenme Alışkanlıkları ve Online Yemek Sipariş Verme Niyeti Üzerindeki Etkisi. MJSS. 2023;12:654–664.
MLA
Manap Davras, Gonca. “Covid-19 Korkusunun Beslenme Alışkanlıkları Ve Online Yemek Sipariş Verme Niyeti Üzerindeki Etkisi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 12, no. 2, 2023, pp. 654-6, doi:10.33206/mjss.1066130.
Vancouver
Manap Davras G. Covid-19 Korkusunun Beslenme Alışkanlıkları ve Online Yemek Sipariş Verme Niyeti Üzerindeki Etkisi. MJSS. 2023;12(2):654-6.