Bu araştırmada, ortaokul sosyal bilgiler dersinin
öğrenci velileri tarafından ne anlam ifade ettiğinin belirlenmesi
amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılının
bahar döneminde Ankara ili merkez ilçesinde bulunan ortaokullarda öğrenim gören
öğrencilerin velilerinden oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunun
seçiminde amaçlı örneklem yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi
kullanılmıştır. Araştırma nitel yöntemde durum çalışması şeklinde
kurgulanmıştır. Araştırmada veriler, araştırmacılar tarafından uzman
görüşlerine de başvurularak hazırlanmış olan yarı yapılandırılmış görüşme formu
ile toplanmıştır. Uygulama sonrasında katılımcılardan elde edilen veriler
içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, ortaokul sosyal
bilgiler dersinin öğrenci velileri açısından ne anlam ifade ettiği ile ilgili
sonuçlar hakkında değerlendirme yapılmıştır. Araştırma verilerinden hareketle
yapılan içerik analizi sonucunda,
araştırmanın bulguları üç temel boyut altında toplanmıştır. Bunlardan birincisi
“Düşüncede
Sosyal Bilgiler”, ikincisi,
“Öğrenci
Açısından Sosyal Bilgiler” ve “Diğer Derslerin Yanında Sosyal Bilgiler” dir.
This study tried to clarify what secondary school social studies lesson meant to the parents. The participants of the study included parents whose children were studying in secondary schools located in the city center of Ankara province in 2016-2017 academic year and spring term. This study used convenience sampling under purposeful sampling methods to choose the participants. This qualitative study was designed as a case study. The data of the study were collected through a semi-structured interview form developed by the researchers depending on the expert opinions. The data of the study were analysed through content analysis. The results of the content analysis showed that the results were gathered under three fundamental dimensions. These were (1) social studies in idea, (2) social studies in terms of student and (3) social studies together with other courses. In addition to this parents stated that social studies course is important in that it contributes to socialization of people to make students acquire skills, and to help train sensitive people, and they also stated that the course is useful for obtaining the knowledge related to the environment.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2019 |
Submission Date | February 6, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)