Research Article
BibTex RIS Cite

Lisans Düzeyinde Turizm Rehberliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Akademik Motivasyonlarının Mesleğe Dönük Tutumlarına Etkisi

Year 2019, , 3871 - 3888, 15.10.2019
https://doi.org/10.33206/mjss.545526

Abstract

Çalışmanın amacı lisans düzeyinde turizm rehberliği
eğitimi alan öğrencilerin akademik motivasyonlarının mesleğe dönük tutumlarında
etkisinin belirlenmesidir. Veriler, literatüre dayalı geliştirilen bir anketin
Türkiye’de lisans düzeyinde turizm rehberliği eğitimi alan 1105 öğrenciye
uygulanmasıyla derlenmiştir. Anketler, öğrencilere 2016-2017 eğitim-öğretim
yılı bahar yarıyılında, turizm rehberliği bölümlerinde görevli öğretim
elemanlarının yardımıyla, sınıf bazında kota örneklemesine göre,
10.02-20.03.2017 tarihleri arasında yüz yüze uygulanmıştır. Veriler korelasyon,
faktör ve çoklu regresyon analizine tabi tutulmuştur. Lisans düzeyinde turizm
rehberliği alan öğrencilerin mesleğe dönük olumlu tutum sergiledikleri
belirlenmiştir. Öğrencilerin içsel motivasyonlarının yüksek olduğu, mesleğe
dönük tutumlarını en fazla etkileyen akademik motivasyonun dışsal akademik
motivasyonları olduğu ortaya çıkmıştır. Çalışma, lisans düzeyinde rehberlik
eğitimi alan öğrencilerin, mesleklerine dönük olumlu tutum geliştirmelerine
yönelik çeşitli öneriler ile son bulmaktadır.

References

  • Referans1: Akandere, M., Özyalvaç, N. T., ve Duman, S. (2010). Orta öğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile akademik başarı motivasyonlarının incelenmesi (Konya Anadolu Lisesi Örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 2-10.
  • Referans2:Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 341 361.
  • Referans3: Akbaba, S., ve Aktaş, A. (2005). İçsel motivasyonun bazı değişkenler açısından incelenmesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 21, 19-42.
  • Referans4:,Aluçdibi, F., ve Ekici, G. (2007). Ortaöğretim öğrencilerinin biyoloji dersi motivasyon düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (1), 197- 227
  • Referans5: Ames, C. & Archer, J. (1988). Achievement goals in the classroom: students’ learning strategies and motivation processes. Journal of Educational Psychology,80 (3), 260-267
  • Referans6: Baltaş, A. (2002). Ekip çalışması ve liderlik. İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Referans7:Bilge, H., Bal, V., ve Gönlügür, A. (2015). İçsel- dışsal motivasyon ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin araştırılması. Maliye Finans Yazıları, 104, 83- 104.
  • Referans8:Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000). The “what” and “why” of goal pursuits: Human needs and the self- determination of behavior. PsychologicalInquiry, 11, 227–268.
  • Referans9:Deci, E. L., Vallerand, R. J., Pelletier, L. G., & Ryan, R. M. (1991). Motivation and education:the self- determination perspective. Educational Psychologist, 26 (3&4), 325-346.
  • Referans10: Eggen, P., & Kauchak, P.D. (1997). Educational psychology. New Jersey: Prentice-Hall. Inc
  • Referans11:Emadpoor, L., Lavasani, M.G., & Shahcheraghi, S.M. (2015).Relationship between perceived social support and psychological well-being among students based on mediating role of academic motivation. International Journal of Mental Health and Addiction, 14 (3), 284- 290.
  • Referans12:Erdem, B. (2010). Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin otel işletmelerinin animasyon bölümüne yönelik tutumları: ampirik bir araştıma. Ege Akademilk Bakış, 10 (3), 1085-1113.
  • Referans13,Fortier, M.S., Vallerand, R.J., &Guay, F. (1995). Academic motivation and school performance: Toward a structural model. Contemporary Educational Psychology, 20, 257-274
  • Referans14:Hakan, K., ve Münire, E. (2014). Academic motivation: gender, domain and grade differences. Social and Behavioral Sciences, 143, 708 – 715
  • Referans 15Nahavandi, A., & Malekzadeh, A. R. (1999). Organizational behavior: the person organization fit. Upper Saddele River, N. J. Prentice Hall.
  • Referans16Karagüven, Ü. M. H. (2012). Akademik motivasyon ölçeğinin türkçe adaptasyonu.Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(4),2599-2620
  • Referans17:Kenan, K. (1996). Motivasyon. ( E. Koparan, Çev.). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Referans18:Köroğlu, Ö. ve Gezen. (2012). Turizm eğitimi alan öğrencilerin kariyer seçimine etki eden kariyer çarpanlarının belirlenmesine yönelik bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 16(2), 213-234.
  • Referans19:Köroğlu, Ö. (2014). Meslek seçimi ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi: turizm rehberliği öğrencileri üzerine bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19 (2), 137- 157
  • Referans20Kösterlioğlu, M. A. ve Kösterlioğlu. İ. (2015). Effects of high school student’ perceptions of school life quality on their academic motivation levels. Educational Research and Reviews, 10 (3), 274-281.
  • Referan21Kuşluvan,S., ve Kuşluvan, Z. (2000). Perceptions and attitudes of undergraduate tourism students towards working in the tourism industry in Turkey. Tourism Management,21, 251-269.
  • Referans22: Küçükosmanoğlu, H. O. (2015). Müzik öğretmeni adaylarının akademik motivasyon düzeylerinin belirlenmesi üzerine bir çalışma (Konya ili örneği). Sanat Eğitim Dergisi, 3(2), 1-21.
  • Referans23Lee, M. J., Kim, S. S., & Lo, A. (2008). Perceptions of hospitality and tourism students towards study motivations and preferences a study of Hong Kong students. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 7(2), 45-58
  • Referans24:Matsushima, R., & Ozaki, H. (2015). Relationships between identify and academis motivation. Psychological Reports: Mental & Physical Health, 117 (1), 217- 229.
  • Referans25Mak, B. L. M., & Ng, M. M. L. (2014). Motivations, expectations, perceptions, and preferences in secondary school tourism and hospitality curriculum. Journal of Teaching in Travel & Tourism,14 (3), 260- 281,
  • Referans26Mc. Crown, R.R ve M. Driscoll ve P.G. Roop. (1996 ) Educationa! Psycho!ogy ALearning - Centered Approach to Classroom Practice Second Ed. AJlyn & Bacon
  • Referans27Ratelle, C. F., Guay, F., Vallerand, R. J., Larose, S., & Senecal, C. (2007).Autonomous, controlled, and amotivated types of academic motivation: a person-oriented analysis. Journal of Educational Psychology, 99 (4), 734-746.
  • Referans28Roney, S. A., & Öztin, P. (2007). Career perceptions of undergraduate tourism students: A case study in Turkey. Journal of Hospitality, Leisure, Sport, & Tourism Education, 6(1), 4-18.
  • Referans29Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000a). Intrinsic and Extrinsic Motivations: Classic Definitions and New Directions. Contemporary Educational Psychology, 25, 54–67.
  • Referans30Sabuncuoğlu, Z., ve Tüz, M. V. (2013). Örgütsel davranış. Bursa: Aktüel Yayınları.
  • Referans31Sıcak, A., ve Başören, M. (2015). Ortaöğretim öğrencilerinin akademik motivasyonlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (bartın örneği). Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (2), 548- 560.
  • Referans32Şahin, S., ve Acun, A. (2016). Turizm rehberliği öğrencilerinin mesleğe yönelik tutumları. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 15(2), 563- 580.
  • Referans33Tolga, Ö., Korkmaz, H., ve Atay, L. (2015). Lisans düzeyinde turist rehberliği öğrencilerinin mesleki tutumlarına yönelik bir araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 12 (2), 26-41
  • Referans34Ulusoy, A. (2002). Gelişim ve Ögrenme. Ankara: Anı Yayınları
  • Referans35Wilkesman,U., Fischer, H., & Virgillito, A. (2012). Academic motivation of students: the German case. Germany: Dortmund Publisher
  • Referans34Wagner, E. (1989).Academic motivation in college students from romania, hungary and germany. a cross-cultural investigation. 1.Department of Applied Psychology, Babeș-Bolyai University.121-161.
  • Referans36Wormington, S. V., Corpus, J. H., & Anderson, K. G. (2012). A person – centred ınvestigation of academic motivation and its correlates in high school. Learning And Individual Differences. 22, 429-438.
  • Referans37Vallerand, R. J., Pelletier, L. G., Blais, M. R. Biere, N. M., Senecal, C., &Valleries, E. F. (1992). The academic motivation scale: a measure of intrinsic, extrinsic and amotivation in education. Educational Psychological Measurement, 52, 1003-1017.
  • Referans38Vallerand, R. J., Pelletier, L., Blais, M. R., Briere, N. M., Senecal, C., & Vallieres, E. F. (1993). On the assessment of intrinsic, extrinsic, and amotivation in education: evidence on the concurrent and construct validity of the academic motivation scale. Educational and Psychological Measurement, 53, 159- 172.
  • Referans39Yılmaz, Ö. G. (2011). Lisans düzeyinde turist rehberliği eğitimi alan öğrencilerin mesleğe bakış açılarının belirlenmesine yönelik bir araştırma. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (26), 281-198.
  • Referans40Yurt, E., ve Bozer, E. N. (2015). Akademik motivasyon ölçeğinin türkçeye uyarlaması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 14 (3): 669- 685.
  • Referans41Yüksel, G. (2004). Öğrenme için motivasyon sınıf yönetimi. Şule Erçetin. Çağatay Özdemir. (Ed). Ankara, Asil Yayınevi.

The Effect Of Academic Motivation Of The Undergraduate Students Of Tourism Guidance On Their Occupational Attitudes

Year 2019, , 3871 - 3888, 15.10.2019
https://doi.org/10.33206/mjss.545526

Abstract

This study aims to determine the effect of academic motivation of the undergraduate students of tourism guidance on their occupational attitudes. The data were collected by applying a questionnaire based on the literature to 1105 students who received tourism guidance education at undergraduate level in Turkey. The questionnaires were applied to the students face to face with the help of the lecturers in the tourism guidance departments in the spring semester of 2016-2017 academic year, according to quota sampling based on class. The data were subjected to correlation, factor and multiple regression analysis. It was determined that the undergraduate students of tourism guidance have positive attitudes towards their occupational attitudes. It was found that the intrinsic motivation of students were high, and the external academic motivation of students was the most affective one on their occupational attitudes. The study concludes with various suggestions for tourism guidance students to develop a positive attitude towards their occupational attitudes.

References

  • Referans1: Akandere, M., Özyalvaç, N. T., ve Duman, S. (2010). Orta öğretim öğrencilerinin beden eğitimi dersine yönelik tutumları ile akademik başarı motivasyonlarının incelenmesi (Konya Anadolu Lisesi Örneği). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24, 2-10.
  • Referans2:Akbaba, S. (2006). Eğitimde motivasyon. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13, 341 361.
  • Referans3: Akbaba, S., ve Aktaş, A. (2005). İçsel motivasyonun bazı değişkenler açısından incelenmesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 21, 19-42.
  • Referans4:,Aluçdibi, F., ve Ekici, G. (2007). Ortaöğretim öğrencilerinin biyoloji dersi motivasyon düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (1), 197- 227
  • Referans5: Ames, C. & Archer, J. (1988). Achievement goals in the classroom: students’ learning strategies and motivation processes. Journal of Educational Psychology,80 (3), 260-267
  • Referans6: Baltaş, A. (2002). Ekip çalışması ve liderlik. İstanbul: Remzi Kitabevi
  • Referans7:Bilge, H., Bal, V., ve Gönlügür, A. (2015). İçsel- dışsal motivasyon ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin araştırılması. Maliye Finans Yazıları, 104, 83- 104.
  • Referans8:Deci, E. L., & Ryan, R. M. (2000). The “what” and “why” of goal pursuits: Human needs and the self- determination of behavior. PsychologicalInquiry, 11, 227–268.
  • Referans9:Deci, E. L., Vallerand, R. J., Pelletier, L. G., & Ryan, R. M. (1991). Motivation and education:the self- determination perspective. Educational Psychologist, 26 (3&4), 325-346.
  • Referans10: Eggen, P., & Kauchak, P.D. (1997). Educational psychology. New Jersey: Prentice-Hall. Inc
  • Referans11:Emadpoor, L., Lavasani, M.G., & Shahcheraghi, S.M. (2015).Relationship between perceived social support and psychological well-being among students based on mediating role of academic motivation. International Journal of Mental Health and Addiction, 14 (3), 284- 290.
  • Referans12:Erdem, B. (2010). Lisans düzeyinde turizm eğitimi alan öğrencilerin otel işletmelerinin animasyon bölümüne yönelik tutumları: ampirik bir araştıma. Ege Akademilk Bakış, 10 (3), 1085-1113.
  • Referans13,Fortier, M.S., Vallerand, R.J., &Guay, F. (1995). Academic motivation and school performance: Toward a structural model. Contemporary Educational Psychology, 20, 257-274
  • Referans14:Hakan, K., ve Münire, E. (2014). Academic motivation: gender, domain and grade differences. Social and Behavioral Sciences, 143, 708 – 715
  • Referans 15Nahavandi, A., & Malekzadeh, A. R. (1999). Organizational behavior: the person organization fit. Upper Saddele River, N. J. Prentice Hall.
  • Referans16Karagüven, Ü. M. H. (2012). Akademik motivasyon ölçeğinin türkçe adaptasyonu.Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(4),2599-2620
  • Referans17:Kenan, K. (1996). Motivasyon. ( E. Koparan, Çev.). İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Referans18:Köroğlu, Ö. ve Gezen. (2012). Turizm eğitimi alan öğrencilerin kariyer seçimine etki eden kariyer çarpanlarının belirlenmesine yönelik bir araştırma. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 16(2), 213-234.
  • Referans19:Köroğlu, Ö. (2014). Meslek seçimi ile kişilik özellikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi: turizm rehberliği öğrencileri üzerine bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19 (2), 137- 157
  • Referans20Kösterlioğlu, M. A. ve Kösterlioğlu. İ. (2015). Effects of high school student’ perceptions of school life quality on their academic motivation levels. Educational Research and Reviews, 10 (3), 274-281.
  • Referan21Kuşluvan,S., ve Kuşluvan, Z. (2000). Perceptions and attitudes of undergraduate tourism students towards working in the tourism industry in Turkey. Tourism Management,21, 251-269.
  • Referans22: Küçükosmanoğlu, H. O. (2015). Müzik öğretmeni adaylarının akademik motivasyon düzeylerinin belirlenmesi üzerine bir çalışma (Konya ili örneği). Sanat Eğitim Dergisi, 3(2), 1-21.
  • Referans23Lee, M. J., Kim, S. S., & Lo, A. (2008). Perceptions of hospitality and tourism students towards study motivations and preferences a study of Hong Kong students. Journal of Hospitality, Leisure, Sport & Tourism Education, 7(2), 45-58
  • Referans24:Matsushima, R., & Ozaki, H. (2015). Relationships between identify and academis motivation. Psychological Reports: Mental & Physical Health, 117 (1), 217- 229.
  • Referans25Mak, B. L. M., & Ng, M. M. L. (2014). Motivations, expectations, perceptions, and preferences in secondary school tourism and hospitality curriculum. Journal of Teaching in Travel & Tourism,14 (3), 260- 281,
  • Referans26Mc. Crown, R.R ve M. Driscoll ve P.G. Roop. (1996 ) Educationa! Psycho!ogy ALearning - Centered Approach to Classroom Practice Second Ed. AJlyn & Bacon
  • Referans27Ratelle, C. F., Guay, F., Vallerand, R. J., Larose, S., & Senecal, C. (2007).Autonomous, controlled, and amotivated types of academic motivation: a person-oriented analysis. Journal of Educational Psychology, 99 (4), 734-746.
  • Referans28Roney, S. A., & Öztin, P. (2007). Career perceptions of undergraduate tourism students: A case study in Turkey. Journal of Hospitality, Leisure, Sport, & Tourism Education, 6(1), 4-18.
  • Referans29Ryan, R. M., & Deci, E. L. (2000a). Intrinsic and Extrinsic Motivations: Classic Definitions and New Directions. Contemporary Educational Psychology, 25, 54–67.
  • Referans30Sabuncuoğlu, Z., ve Tüz, M. V. (2013). Örgütsel davranış. Bursa: Aktüel Yayınları.
  • Referans31Sıcak, A., ve Başören, M. (2015). Ortaöğretim öğrencilerinin akademik motivasyonlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (bartın örneği). Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4 (2), 548- 560.
  • Referans32Şahin, S., ve Acun, A. (2016). Turizm rehberliği öğrencilerinin mesleğe yönelik tutumları. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 15(2), 563- 580.
  • Referans33Tolga, Ö., Korkmaz, H., ve Atay, L. (2015). Lisans düzeyinde turist rehberliği öğrencilerinin mesleki tutumlarına yönelik bir araştırma. Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 12 (2), 26-41
  • Referans34Ulusoy, A. (2002). Gelişim ve Ögrenme. Ankara: Anı Yayınları
  • Referans35Wilkesman,U., Fischer, H., & Virgillito, A. (2012). Academic motivation of students: the German case. Germany: Dortmund Publisher
  • Referans34Wagner, E. (1989).Academic motivation in college students from romania, hungary and germany. a cross-cultural investigation. 1.Department of Applied Psychology, Babeș-Bolyai University.121-161.
  • Referans36Wormington, S. V., Corpus, J. H., & Anderson, K. G. (2012). A person – centred ınvestigation of academic motivation and its correlates in high school. Learning And Individual Differences. 22, 429-438.
  • Referans37Vallerand, R. J., Pelletier, L. G., Blais, M. R. Biere, N. M., Senecal, C., &Valleries, E. F. (1992). The academic motivation scale: a measure of intrinsic, extrinsic and amotivation in education. Educational Psychological Measurement, 52, 1003-1017.
  • Referans38Vallerand, R. J., Pelletier, L., Blais, M. R., Briere, N. M., Senecal, C., & Vallieres, E. F. (1993). On the assessment of intrinsic, extrinsic, and amotivation in education: evidence on the concurrent and construct validity of the academic motivation scale. Educational and Psychological Measurement, 53, 159- 172.
  • Referans39Yılmaz, Ö. G. (2011). Lisans düzeyinde turist rehberliği eğitimi alan öğrencilerin mesleğe bakış açılarının belirlenmesine yönelik bir araştırma. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14 (26), 281-198.
  • Referans40Yurt, E., ve Bozer, E. N. (2015). Akademik motivasyon ölçeğinin türkçeye uyarlaması. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 14 (3): 669- 685.
  • Referans41Yüksel, G. (2004). Öğrenme için motivasyon sınıf yönetimi. Şule Erçetin. Çağatay Özdemir. (Ed). Ankara, Asil Yayınevi.
There are 42 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Seçkin Eser 0000-0001-9972-5818

A. Celil Çakıcı 0000-0002-9192-1969

Publication Date October 15, 2019
Submission Date March 27, 2019
Published in Issue Year 2019

Cite

APA Eser, S., & Çakıcı, A. C. (2019). Lisans Düzeyinde Turizm Rehberliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Akademik Motivasyonlarının Mesleğe Dönük Tutumlarına Etkisi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(4), 3871-3888. https://doi.org/10.33206/mjss.545526
AMA Eser S, Çakıcı AC. Lisans Düzeyinde Turizm Rehberliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Akademik Motivasyonlarının Mesleğe Dönük Tutumlarına Etkisi. MJSS. October 2019;8(4):3871-3888. doi:10.33206/mjss.545526
Chicago Eser, Seçkin, and A. Celil Çakıcı. “Lisans Düzeyinde Turizm Rehberliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Akademik Motivasyonlarının Mesleğe Dönük Tutumlarına Etkisi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8, no. 4 (October 2019): 3871-88. https://doi.org/10.33206/mjss.545526.
EndNote Eser S, Çakıcı AC (October 1, 2019) Lisans Düzeyinde Turizm Rehberliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Akademik Motivasyonlarının Mesleğe Dönük Tutumlarına Etkisi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8 4 3871–3888.
IEEE S. Eser and A. C. Çakıcı, “Lisans Düzeyinde Turizm Rehberliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Akademik Motivasyonlarının Mesleğe Dönük Tutumlarına Etkisi”, MJSS, vol. 8, no. 4, pp. 3871–3888, 2019, doi: 10.33206/mjss.545526.
ISNAD Eser, Seçkin - Çakıcı, A. Celil. “Lisans Düzeyinde Turizm Rehberliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Akademik Motivasyonlarının Mesleğe Dönük Tutumlarına Etkisi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 8/4 (October 2019), 3871-3888. https://doi.org/10.33206/mjss.545526.
JAMA Eser S, Çakıcı AC. Lisans Düzeyinde Turizm Rehberliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Akademik Motivasyonlarının Mesleğe Dönük Tutumlarına Etkisi. MJSS. 2019;8:3871–3888.
MLA Eser, Seçkin and A. Celil Çakıcı. “Lisans Düzeyinde Turizm Rehberliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Akademik Motivasyonlarının Mesleğe Dönük Tutumlarına Etkisi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 8, no. 4, 2019, pp. 3871-88, doi:10.33206/mjss.545526.
Vancouver Eser S, Çakıcı AC. Lisans Düzeyinde Turizm Rehberliği Eğitimi Alan Öğrencilerin Akademik Motivasyonlarının Mesleğe Dönük Tutumlarına Etkisi. MJSS. 2019;8(4):3871-88.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155