Research Article
BibTex RIS Cite

Müzelerde Sergilenen Envanterlerin Propaganda Amaçlı Kullanımında Malta Şövalyeleri Müzesi Örneği

Year 2020, , 1598 - 1607, 21.07.2020
https://doi.org/10.33206/mjss.704466

Abstract

Bu araştırmada, müzelerde sergilenen envanterlerin propaganda amaçlı kullanımına yönelik Malta Şövalyeleri Müzesi bir örnek olarak ele alınmış ve konu çeşitli açılardan ele alınarak değerlendirilmiştir. Bu kapsam doğrultusunda; araştırmada, nitel araştırma yöntemleri içerisinde yer alan betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır.
Araştırma kapsamında, Malta Şövalyeleri Yerel Tarih Müzesi içerisinde sergilenen öğeleri yansıtan eserlerin belirli bir fikri ve düşünceyi yansıttığına yönelik bulgulara ulaşılmıştır. Elde edilen bu bulgulardan hareketle; (1) tematik müze kapsamında değerlendirilen Malta Şövalyeleri Yerel Tarih Müzesi içinde sergilenen ve Malta’nın tarihsel sürecini anlatan balmumundan yapılmış üç boyutlu figürler ile görsel ve işitsel sunuların, bilinçaltına etki ettiği ve ziyaretçilerin algılarının yönlendirmesine neden olduğu; (2) Malta Şövalyeleri Yerel Tarih Müzesi içinde sergilenen ve Malta’nın tarihsel sürecini anlatan balmumundan yapılmış üç boyutlu figürler ile görsel ve işitsel sunuların, bakış açısına bağlı olarak gizli propagandayı çağrıştıran öğeler içerdiği; (3) Malta Şövalyeleri Yerel Tarih Müzesi’nde kullanılan envanterlerin, müzeyi ziyaret eden art niyetli ziyaretçiler tarafından, konunun farklı şekilde ele alınıp değerlendirilmesi ve düşünce ve davranışlarının eyleme dönüşmesine fırsat verdiği yönünde bir sonuca varılmıştır.

References

  • Referans1 Bailey, K.D. (1987). Methods of Social Research. 3rd Edition, the Free Press, the United States of America: New York.
  • Referans2 Bell, p., Lewenstein, B., Shouse, A.W., and Feder, M.A. (2009). Learning Science in Informal Environments. Washington, DC: National Research Council.
  • Referans3 Bowart, W. (1978). Operation Mind Control; A Magnificant Book… Moral, Sagnificant and Unforgettable. William Collins Sons & Co. Ltd, Glasgow, Great Britain-UK.
  • Referans4 Coombs, P.H., Prosser, R. C. and Ahmed, M. (1973). New Paths To Learning: For Rural Children and Youth. International Council for Educational Development (ICED), Essex, Connecticut.
  • Referans5 Güneş A.G.(2017), “Malta’da Din Ve Devlet İlişkileri”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 2017/3, Sayı:28, s. 313-324 (http://sbedergi.sdu.edu.tr/assets/uploads/sites/343/files/28-sayi-yazi16-12112017.pdf)
  • Referans6 Haraway, D. (1989). Primate Visions: Gender, Race and Nature in the World of Modern Science. New York; London, Routledge.
  • Referans7 Hubard, O. (2014). Concepts as Context: Thematic Museum Education and its Influence on Meaning Making. The International Journal Art and Design Education, 33 (1) 103-115.
  • Referans8 Falk, J. H. and Dierking, L. D. (1992). The Museum Experience. Whalesback Books, Washington DC.
  • Referans9 Falk, J. H. and Dierking, L. D. (2000). Learning from Museums: Visitor Experiences and the Making ofMeaning. American Association of State and Local History, Nashville, TN.
  • Referans10 Gordon, I.E. (2005). Theories of Visual Perception, (Third Edition). United States of America: Psychology Press, Taylor & Francis Group.
  • Referans11 Hager, P., and Halliday, J. (2009). Recovering informal learning. Wisdom, judgment and community. Dordrecht: Springer.
  • Referans12 Hooper-Greenhill, E. (2007). Museums and Education. Purpose, Pedagogy, Performance, London. Routledge,
  • Referans13 Kırval, L. (2013). “Osmanlı İmparatorluğu’nun 1565 Malta Kuşatması ve 16. Yüzyıl’da Kanuni Sultan Süleyman’ın Akdeniz Stratejisi”, Journal of ETA Maritime Science, 1 (2) 39-46, http://www.journalagent.com/jems/pdfs/JEMS_1_2_39_46.pdf, adresine 29-02-2020 tarihinde ulaşılmıştır. Referans14 Kurtulmuş Y.G., (2018). “Malta Dili Üzerine Tarihsel Bir Bakış”, DTCF Dergisi, 58 (2) 1837-1861 DOI:10.37171, https://www.academia.edu/38058226/Malta_Dili_%C3%9Czerine_Tarihsel_Bir_Bak%C4%B1%C5%9F adresinden 29-02-2020 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Referans15 McAndrews, L. J. (2006). The era of education: The presidents and the schools, 1965–2001. University of Illinois Press.
  • Referans16 Miles, R. E. (1974). The Department of Health, Education, and Welfare (No. 39). Praeger.
  • Referans17 Ramachandran, V. S. And Hirstein, W. (1999). The Science of Art: A Neurological Theory of Aesthetic Experience, Journal of Consciousness Studies 6(6-7), 15-51.
  • Referans18 Salderay, B. (2016), “Algı Psikolojisi ve Görsel Sanatlar”, “Hitit Üniversitesi Uluslararası Geçmişten Geleceğe Sanat Sempozyumu, 26-28 Eylül, Kuzey Kampüsü, Çorum-TÜRKİYE.
Year 2020, , 1598 - 1607, 21.07.2020
https://doi.org/10.33206/mjss.704466

Abstract

References

  • Referans1 Bailey, K.D. (1987). Methods of Social Research. 3rd Edition, the Free Press, the United States of America: New York.
  • Referans2 Bell, p., Lewenstein, B., Shouse, A.W., and Feder, M.A. (2009). Learning Science in Informal Environments. Washington, DC: National Research Council.
  • Referans3 Bowart, W. (1978). Operation Mind Control; A Magnificant Book… Moral, Sagnificant and Unforgettable. William Collins Sons & Co. Ltd, Glasgow, Great Britain-UK.
  • Referans4 Coombs, P.H., Prosser, R. C. and Ahmed, M. (1973). New Paths To Learning: For Rural Children and Youth. International Council for Educational Development (ICED), Essex, Connecticut.
  • Referans5 Güneş A.G.(2017), “Malta’da Din Ve Devlet İlişkileri”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Yıl: 2017/3, Sayı:28, s. 313-324 (http://sbedergi.sdu.edu.tr/assets/uploads/sites/343/files/28-sayi-yazi16-12112017.pdf)
  • Referans6 Haraway, D. (1989). Primate Visions: Gender, Race and Nature in the World of Modern Science. New York; London, Routledge.
  • Referans7 Hubard, O. (2014). Concepts as Context: Thematic Museum Education and its Influence on Meaning Making. The International Journal Art and Design Education, 33 (1) 103-115.
  • Referans8 Falk, J. H. and Dierking, L. D. (1992). The Museum Experience. Whalesback Books, Washington DC.
  • Referans9 Falk, J. H. and Dierking, L. D. (2000). Learning from Museums: Visitor Experiences and the Making ofMeaning. American Association of State and Local History, Nashville, TN.
  • Referans10 Gordon, I.E. (2005). Theories of Visual Perception, (Third Edition). United States of America: Psychology Press, Taylor & Francis Group.
  • Referans11 Hager, P., and Halliday, J. (2009). Recovering informal learning. Wisdom, judgment and community. Dordrecht: Springer.
  • Referans12 Hooper-Greenhill, E. (2007). Museums and Education. Purpose, Pedagogy, Performance, London. Routledge,
  • Referans13 Kırval, L. (2013). “Osmanlı İmparatorluğu’nun 1565 Malta Kuşatması ve 16. Yüzyıl’da Kanuni Sultan Süleyman’ın Akdeniz Stratejisi”, Journal of ETA Maritime Science, 1 (2) 39-46, http://www.journalagent.com/jems/pdfs/JEMS_1_2_39_46.pdf, adresine 29-02-2020 tarihinde ulaşılmıştır. Referans14 Kurtulmuş Y.G., (2018). “Malta Dili Üzerine Tarihsel Bir Bakış”, DTCF Dergisi, 58 (2) 1837-1861 DOI:10.37171, https://www.academia.edu/38058226/Malta_Dili_%C3%9Czerine_Tarihsel_Bir_Bak%C4%B1%C5%9F adresinden 29-02-2020 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Referans15 McAndrews, L. J. (2006). The era of education: The presidents and the schools, 1965–2001. University of Illinois Press.
  • Referans16 Miles, R. E. (1974). The Department of Health, Education, and Welfare (No. 39). Praeger.
  • Referans17 Ramachandran, V. S. And Hirstein, W. (1999). The Science of Art: A Neurological Theory of Aesthetic Experience, Journal of Consciousness Studies 6(6-7), 15-51.
  • Referans18 Salderay, B. (2016), “Algı Psikolojisi ve Görsel Sanatlar”, “Hitit Üniversitesi Uluslararası Geçmişten Geleceğe Sanat Sempozyumu, 26-28 Eylül, Kuzey Kampüsü, Çorum-TÜRKİYE.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Aysun Altunöz 0000-0003-3857-3704

Bülent Salderay 0000-0002-8133-6192

Publication Date July 21, 2020
Submission Date March 16, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Altunöz, A., & Salderay, B. (2020). Müzelerde Sergilenen Envanterlerin Propaganda Amaçlı Kullanımında Malta Şövalyeleri Müzesi Örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(3), 1598-1607. https://doi.org/10.33206/mjss.704466
AMA Altunöz A, Salderay B. Müzelerde Sergilenen Envanterlerin Propaganda Amaçlı Kullanımında Malta Şövalyeleri Müzesi Örneği. MJSS. July 2020;9(3):1598-1607. doi:10.33206/mjss.704466
Chicago Altunöz, Aysun, and Bülent Salderay. “Müzelerde Sergilenen Envanterlerin Propaganda Amaçlı Kullanımında Malta Şövalyeleri Müzesi Örneği”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 9, no. 3 (July 2020): 1598-1607. https://doi.org/10.33206/mjss.704466.
EndNote Altunöz A, Salderay B (July 1, 2020) Müzelerde Sergilenen Envanterlerin Propaganda Amaçlı Kullanımında Malta Şövalyeleri Müzesi Örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 9 3 1598–1607.
IEEE A. Altunöz and B. Salderay, “Müzelerde Sergilenen Envanterlerin Propaganda Amaçlı Kullanımında Malta Şövalyeleri Müzesi Örneği”, MJSS, vol. 9, no. 3, pp. 1598–1607, 2020, doi: 10.33206/mjss.704466.
ISNAD Altunöz, Aysun - Salderay, Bülent. “Müzelerde Sergilenen Envanterlerin Propaganda Amaçlı Kullanımında Malta Şövalyeleri Müzesi Örneği”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 9/3 (July 2020), 1598-1607. https://doi.org/10.33206/mjss.704466.
JAMA Altunöz A, Salderay B. Müzelerde Sergilenen Envanterlerin Propaganda Amaçlı Kullanımında Malta Şövalyeleri Müzesi Örneği. MJSS. 2020;9:1598–1607.
MLA Altunöz, Aysun and Bülent Salderay. “Müzelerde Sergilenen Envanterlerin Propaganda Amaçlı Kullanımında Malta Şövalyeleri Müzesi Örneği”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 9, no. 3, 2020, pp. 1598-07, doi:10.33206/mjss.704466.
Vancouver Altunöz A, Salderay B. Müzelerde Sergilenen Envanterlerin Propaganda Amaçlı Kullanımında Malta Şövalyeleri Müzesi Örneği. MJSS. 2020;9(3):1598-607.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155