Research Article
BibTex RIS Cite

Covid-19 Salgın Döneminde Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersi Öğretimine Yönelik Görüşleri

Year 2021, , 1665 - 1677, 30.07.2021
https://doi.org/10.33206/mjss.844717

Abstract

 Bu araştırmada, Covid-19 salgın döneminde sınıf öğretmenlerinin Hayat Bilgisi dersi öğretimine yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasında yürütülen bu çalışmanın katılımcıları, ölçüt örnekleme ile belirlenen Yozgat ilinde görev yapan 19 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmanın verilerinin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, betimsel analizle elde edilmiştir. Çalışma sonucunda ise, Covid-19 salgın dönemi Hayat Bilgisi dersi öğretiminde öğretmenlerin materyal olarak daha çok ders kitabı, video ve animasyonları kullandıkları, ölçme değerlendirmede ise daha çok soru-cevap ile ders kitabı etkinliklerinden yararlandıkları görülmüştür. Öğretmenlerin tamamı bu salgın döneminde Hayat Bilgisi dersinin öneminin arttığını düşünmektedir. Öğretmenlerin bu süreçte Hayat Bilgisi dersi öğretimine yönelik birçok sorunla karşılaştıkları ama en fazla internet erişim olanaklarının yetersiz olması ile somut materyalleri kullanamama sorunlarıyla karşılaştıkları bulunmuştur. Covid-19 salgın dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin önemli bir kısmı Hayat Bilgisi dersini EBA TV’den takip etmesine rağmen verimli bulmadıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin büyük bir kısmının ise EBA platformunu kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin önemli bir kısmı Hayat Bilgisi kazanımlarının olağanüstü durumlara göre yenilenmesi ve salgınlara yönelik kazanımların eklenmesine yönelik görüş belirtmişlerdir.

References

  • Baek, J. H., Jones, E., Bulger, S., ve Taliaferro, A. (2018). Physical education teacher perceptions of technology-related learning experiences: A qualitative investigation. Journal of Teaching in Physical Education, 37(2), 175-185.
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Baturay, M. H. ve Yükseltürk, E. (2015). The role of online education preferences on student’s achievement. The Turkish Online Journal of Distance Education, 16(3), 3-12. doi:10.17718/tojde.47810
  • Bayburtlu, Y. S. (2020). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. Turkish Studies, 15(4), 131-151.https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44460
  • Bozkurt, A., Jung, I., Xiao, J., Vladimirschi, V., Schuwer, R., Egorov, G., ... ve Rodes, V. (2020). A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-126.
  • Burke, J. ve Dempsey, M. (2020). Covid-19 practice in primary schools in Ireland report. Maynooth, Ireland.
  • Çiftçi, B. ve Aydın, A. (2020). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) platformu hakkında fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri. Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kısım C: Kimya Egitimi, 5(2), 111-130.
  • Duban, N. ve Şen, F. G. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının COVID-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 357-376. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43653
  • Ekiz, D. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayınları.
  • Ertan Kantos, Z. (2020). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim ile ilgili düşünceleri. 8. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Sosyal ve Eğitim Bilimleri, 67-81.
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 belirsizliğinde eğitim: İlkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43.
  • Hagan, F. E. (2006). Research methods in criminal justice and criminology. Boston: Allyn and Bacon.
  • Hancock, D.R. ve Algonzzine, B. (2006). A practical guide for beginning researchers doing case study research. New York: Teachers College Press.
  • Kalsen, C., Kaplan, İ. ve Şimşek, M. (2020). İlkokullardaki ev ödevlerine ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 527-547.
  • Kurtdede Fidan, N., Erbasan, Ö. ve Kolsuz, S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı’ndan (EBA) yararlanmaya ilişkin görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 626-637.
  • Lin, C. Y. (2020). Social reaction toward the 2019 novel coronavirus (COVID-19). Social Health Behaviour, 3, 1-2.
  • Miks, J. ve McIlwaine, J. (2020). Keeping the world’s children learning through COVID-19. UNICEF.
  • OECD, (2020a). Learning remotely when schools close: How well are students and schools prepared? Insights from PISA.
  • OECD, (2020b). Combatting COVID-19’s effect on children.
  • Özer, M. (2020). Türkiye’de COVID-19 salgını sürecinde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından atılan politika adımları. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1124-1129. https://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.722280
  • Özyürek, A. ve Begde, Z. (2016). Uzaktan eğitim uygulamasının öğrenci bakış açısına göre değerlendirilmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 592-605.
  • Sağlık Bakanlığı. (2020). Covıd-19 (Sars-Cov-2 Enfeksiyonu) genel bilgiler, epidemioloji ve tanı.
  • Sarı, T. ve Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: sorunlar ve fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44335
  • Sönmez, M., Yıldırım, K. ve Çetinkaya, F. Ç. (2020). Yeni tip Koronavirüs (SARS-CoV2) salgınına bağlı uzaktan eğitim sürecinin sınıf öğretmenlerinin görüşleriyle değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(6), 855-875. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43799
  • Tüysüz, C. ve Çümen, V. (2016). EBA ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(27/3), 278-296.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yolcu, H. H. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250.
  • Yurtbakan, E. ve Akyıldız, S. (2020). Sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve ebeveynlerin Covid-19 izolasyon döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 949-977. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43780
  • Tay, B. (Edt.) (2017). Etkinlik örnekleriyle hayat bilgisi öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Türk Dil Kurumu, (2019). Online Türkçe sözlük.
  • World Health Organization (WHO). (2020). Coronavirus disease (COVID-19) Pandemic. World health Organization.
Year 2021, , 1665 - 1677, 30.07.2021
https://doi.org/10.33206/mjss.844717

Abstract

References

  • Baek, J. H., Jones, E., Bulger, S., ve Taliaferro, A. (2018). Physical education teacher perceptions of technology-related learning experiences: A qualitative investigation. Journal of Teaching in Physical Education, 37(2), 175-185.
  • Bakioğlu, B. ve Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Baturay, M. H. ve Yükseltürk, E. (2015). The role of online education preferences on student’s achievement. The Turkish Online Journal of Distance Education, 16(3), 3-12. doi:10.17718/tojde.47810
  • Bayburtlu, Y. S. (2020). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. Turkish Studies, 15(4), 131-151.https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44460
  • Bozkurt, A., Jung, I., Xiao, J., Vladimirschi, V., Schuwer, R., Egorov, G., ... ve Rodes, V. (2020). A global outlook to the interruption of education due to COVID-19 pandemic: Navigating in a time of uncertainty and crisis. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-126.
  • Burke, J. ve Dempsey, M. (2020). Covid-19 practice in primary schools in Ireland report. Maynooth, Ireland.
  • Çiftçi, B. ve Aydın, A. (2020). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) platformu hakkında fen bilimleri öğretmenlerinin görüşleri. Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kısım C: Kimya Egitimi, 5(2), 111-130.
  • Duban, N. ve Şen, F. G. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının COVID-19 pandemi sürecine ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 357-376. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43653
  • Ekiz, D. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Anı Yayınları.
  • Ertan Kantos, Z. (2020). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitim ile ilgili düşünceleri. 8. Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Sosyal ve Eğitim Bilimleri, 67-81.
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 belirsizliğinde eğitim: İlkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43.
  • Hagan, F. E. (2006). Research methods in criminal justice and criminology. Boston: Allyn and Bacon.
  • Hancock, D.R. ve Algonzzine, B. (2006). A practical guide for beginning researchers doing case study research. New York: Teachers College Press.
  • Kalsen, C., Kaplan, İ. ve Şimşek, M. (2020). İlkokullardaki ev ödevlerine ilişkin yönetici, öğretmen ve veli görüşleri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(1), 527-547.
  • Kurtdede Fidan, N., Erbasan, Ö. ve Kolsuz, S. (2016). Sınıf öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı’ndan (EBA) yararlanmaya ilişkin görüşleri. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 9(45), 626-637.
  • Lin, C. Y. (2020). Social reaction toward the 2019 novel coronavirus (COVID-19). Social Health Behaviour, 3, 1-2.
  • Miks, J. ve McIlwaine, J. (2020). Keeping the world’s children learning through COVID-19. UNICEF.
  • OECD, (2020a). Learning remotely when schools close: How well are students and schools prepared? Insights from PISA.
  • OECD, (2020b). Combatting COVID-19’s effect on children.
  • Özer, M. (2020). Türkiye’de COVID-19 salgını sürecinde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından atılan politika adımları. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1124-1129. https://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.722280
  • Özyürek, A. ve Begde, Z. (2016). Uzaktan eğitim uygulamasının öğrenci bakış açısına göre değerlendirilmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 592-605.
  • Sağlık Bakanlığı. (2020). Covıd-19 (Sars-Cov-2 Enfeksiyonu) genel bilgiler, epidemioloji ve tanı.
  • Sarı, T. ve Nayır, F. (2020). Pandemi dönemi eğitim: sorunlar ve fırsatlar. Turkish Studies, 15(4), 959-975. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44335
  • Sönmez, M., Yıldırım, K. ve Çetinkaya, F. Ç. (2020). Yeni tip Koronavirüs (SARS-CoV2) salgınına bağlı uzaktan eğitim sürecinin sınıf öğretmenlerinin görüşleriyle değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(6), 855-875. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43799
  • Tüysüz, C. ve Çümen, V. (2016). EBA ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(27/3), 278-296.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yolcu, H. H. (2020). Sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 237-250.
  • Yurtbakan, E. ve Akyıldız, S. (2020). Sınıf öğretmenleri, ilkokul öğrencileri ve ebeveynlerin Covid-19 izolasyon döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetleri hakkındaki görüşleri. Turkish Studies, 15(6), 949-977. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43780
  • Tay, B. (Edt.) (2017). Etkinlik örnekleriyle hayat bilgisi öğretimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Türk Dil Kurumu, (2019). Online Türkçe sözlük.
  • World Health Organization (WHO). (2020). Coronavirus disease (COVID-19) Pandemic. World health Organization.
There are 31 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Onur Batmaz 0000-0001-9208-2645

Meltem Cevahir Batmaz This is me 0000-0002-4208-6936

Ahmet Kılıç This is me 0000-0001-7147-8552

Publication Date July 30, 2021
Submission Date December 21, 2020
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Batmaz, O., Cevahir Batmaz, M., & Kılıç, A. (2021). Covid-19 Salgın Döneminde Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersi Öğretimine Yönelik Görüşleri. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(3), 1665-1677. https://doi.org/10.33206/mjss.844717
AMA Batmaz O, Cevahir Batmaz M, Kılıç A. Covid-19 Salgın Döneminde Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersi Öğretimine Yönelik Görüşleri. MJSS. July 2021;10(3):1665-1677. doi:10.33206/mjss.844717
Chicago Batmaz, Onur, Meltem Cevahir Batmaz, and Ahmet Kılıç. “Covid-19 Salgın Döneminde Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersi Öğretimine Yönelik Görüşleri”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 10, no. 3 (July 2021): 1665-77. https://doi.org/10.33206/mjss.844717.
EndNote Batmaz O, Cevahir Batmaz M, Kılıç A (July 1, 2021) Covid-19 Salgın Döneminde Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersi Öğretimine Yönelik Görüşleri. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 10 3 1665–1677.
IEEE O. Batmaz, M. Cevahir Batmaz, and A. Kılıç, “Covid-19 Salgın Döneminde Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersi Öğretimine Yönelik Görüşleri”, MJSS, vol. 10, no. 3, pp. 1665–1677, 2021, doi: 10.33206/mjss.844717.
ISNAD Batmaz, Onur et al. “Covid-19 Salgın Döneminde Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersi Öğretimine Yönelik Görüşleri”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 10/3 (July 2021), 1665-1677. https://doi.org/10.33206/mjss.844717.
JAMA Batmaz O, Cevahir Batmaz M, Kılıç A. Covid-19 Salgın Döneminde Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersi Öğretimine Yönelik Görüşleri. MJSS. 2021;10:1665–1677.
MLA Batmaz, Onur et al. “Covid-19 Salgın Döneminde Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersi Öğretimine Yönelik Görüşleri”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 10, no. 3, 2021, pp. 1665-77, doi:10.33206/mjss.844717.
Vancouver Batmaz O, Cevahir Batmaz M, Kılıç A. Covid-19 Salgın Döneminde Sınıf Öğretmenlerinin Hayat Bilgisi Dersi Öğretimine Yönelik Görüşleri. MJSS. 2021;10(3):1665-77.

Cited By









MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155