Research Article
BibTex RIS Cite

Kurumsal İletişim Çerçevesinde Türkiye’de Pazarlama Odaklı Spor Sponsorluğu Üzerine Bir Analiz

Year 2021, , 1225 - 1246, 19.04.2021
https://doi.org/10.33206/mjss.861366

Abstract

Bir yanıyla iş odaklı ticari bir alan olan endüstrileşmiş spor olgusu kitleleri peşinden sürüklerken, diğer taraftan da hobi amaçlı yapısıyla boş zaman aktivitesi olarak kişilerin hayatlarında büyük bir yer teşkil etmektedir. Böyle geniş ve dinamik bir alanda hedef kitleye istenen mesajların ulaştırılması için iletişimin tüm olanaklarını kullanmak kaçınılmazdır. Bu nedenle sporcular, spor kulüpleri, ticari firmalar, tedarikçiler, antrenörler, vb. spor pazarı ile ilgili tüm oyuncuların arasında doğru bir iletişimin yönetilmesi gerekmektedir. Spor iletişimi çerçevesinde gerçekleşecek olan bu iletişimde pazarlama, halkla ilişkiler, reklam, promosyon, sponsorluk, vb. iletişim yöntemleri kullanılarak hem ekonomik hem de sosyal hayata artı değer katacak etkileşimler sağlanmaktadır. Yapılan tüm yatırımlar hem sponsor firmaya, hem ülkeye, hem sporcuya, hem de sponsor olunan spor dalına olumlu yönden katkı sağlamakta ve çift yönlü gelişime zemin hazırlamaktadır. Türk firmaları spor sponsorluğu alanında ciddi yatırımlar yapmakta, hem sporcu ve sporun gelişimi için faaliyet göstermekte hem de markalarını uluslararası platformlarda konumlandırmak adına dünyanın farklı bölgelerinde spor kulüplerine, sporculara, spor liglerine ve spor organizasyonlarına sponsor olmaktadırlar. Bu nedenle, bu çalışmada çeşitli sektörlerden firmaların tanıtım ve pazarlama bütçelerinin önemli bir bölümünü spor sponsorluğuna ayırdığı Türkiye’de konuyla ilgili bir istatistiki betimsel analiz gerçekleştirilmiştir.

References

  • Akyürek, R. (1998). Sponsorluk planlaması. Eskişehir Anadolu Üniversitesi. Eskişehir: ESBAV Yayınları. No.135.
  • Argan, M., Katırcı, H. (2015). Spor pazarlaması. (3.Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Bamberry, C. (2005). Marksizm ve spor. Felsefelogos, (1-2): 35.
  • Baykan, D. (2019). Dünyanın en ünlü binasını THY'nin sponsorluğunda koştular Erişim adresi: https://www.aa.com.tr/tr/dunya/dunyanin-en-unlu-binasini-thynin-sponsorlugunda-kostular/1478442.
  • Bozkurt, İ (2005). İletişim odaklı pazarlama. 2. Baskı, İstanbul: MediaCat.
  • Bülbül, A.R. (2004). Halkla ilişkiler. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Cevahircioğlu, B. (2007). ‘Efes ile ilk adım basketbol okulları’ projesine katılan 9-15 yaş grubu çocukların rekreasyon aktivitelerine katılımlarının değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Spor Yöneticili Anabilim Dalı. Konya.
  • Cornwell,T. Bettina. (1995). Sponsorship-linked marketing development. Sport Marketing Quarterly, 4 (4), 13-24.
  • Gürel, E. (2006). 12 giant men: as a succesful practice for the sports sponsorship. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt.8, Sayı:3,185-190.

An Analysis on Marketing-oriented Sports Sponsorship in Turkey within the Framework of Corporate Communication

Year 2021, , 1225 - 1246, 19.04.2021
https://doi.org/10.33206/mjss.861366

Abstract

The industrialized sports phenomenon which is a business-oriented commercial field drags the masses after them; on the other hand, it has a great place in the lives of people as a leisure activity with its hobby purpose. In such a broad and dynamic area, it is inevitable to use all the possibilities of communication to deliver the desired messages to the target audience. For this reason, it is necessary to manage a correct communication between athletes, sports clubs, commercial companies, suppliers, coaches and all players related to the sports market. In this communication, which will take place within the framework of sports communication, interactions that will add value to both economic and social life are provided by using marketing, public relations, advertising, promotion, sponsorship and similar communication methods. All investments made contribute positively to the sponsor company, the country, the athlete and the sponsored sports branch, and lay the groundwork for bilateral development. Turkish companies make serious investments in the field of sports sponsorship, operate for the development of athletes and sports, and also sponsor sports clubs, sportsmen, sports leagues and sports organizations in different regions of the world in order to position their brands on international platforms. Therefore, in this study, a descriptive analysis has been conducted in Turkey, which devotes a significant portion of the companies' sponsorship of sports promotion and marketing budget from various sectors.

References

  • Akyürek, R. (1998). Sponsorluk planlaması. Eskişehir Anadolu Üniversitesi. Eskişehir: ESBAV Yayınları. No.135.
  • Argan, M., Katırcı, H. (2015). Spor pazarlaması. (3.Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Bamberry, C. (2005). Marksizm ve spor. Felsefelogos, (1-2): 35.
  • Baykan, D. (2019). Dünyanın en ünlü binasını THY'nin sponsorluğunda koştular Erişim adresi: https://www.aa.com.tr/tr/dunya/dunyanin-en-unlu-binasini-thynin-sponsorlugunda-kostular/1478442.
  • Bozkurt, İ (2005). İletişim odaklı pazarlama. 2. Baskı, İstanbul: MediaCat.
  • Bülbül, A.R. (2004). Halkla ilişkiler. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Cevahircioğlu, B. (2007). ‘Efes ile ilk adım basketbol okulları’ projesine katılan 9-15 yaş grubu çocukların rekreasyon aktivitelerine katılımlarının değerlendirilmesi. (Yüksek Lisans Tezi). Selçuk Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Spor Yöneticili Anabilim Dalı. Konya.
  • Cornwell,T. Bettina. (1995). Sponsorship-linked marketing development. Sport Marketing Quarterly, 4 (4), 13-24.
  • Gürel, E. (2006). 12 giant men: as a succesful practice for the sports sponsorship. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Cilt.8, Sayı:3,185-190.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Nilüfer Fatma Göksu 0000-0001-8088-8326

Burcu Özcan Keçeci 0000-0002-8361-685X

Publication Date April 19, 2021
Submission Date January 14, 2021
Published in Issue Year 2021

Cite

APA Göksu, N. F., & Özcan Keçeci, B. (2021). Kurumsal İletişim Çerçevesinde Türkiye’de Pazarlama Odaklı Spor Sponsorluğu Üzerine Bir Analiz. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 10(2), 1225-1246. https://doi.org/10.33206/mjss.861366
AMA Göksu NF, Özcan Keçeci B. Kurumsal İletişim Çerçevesinde Türkiye’de Pazarlama Odaklı Spor Sponsorluğu Üzerine Bir Analiz. MJSS. April 2021;10(2):1225-1246. doi:10.33206/mjss.861366
Chicago Göksu, Nilüfer Fatma, and Burcu Özcan Keçeci. “Kurumsal İletişim Çerçevesinde Türkiye’de Pazarlama Odaklı Spor Sponsorluğu Üzerine Bir Analiz”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 10, no. 2 (April 2021): 1225-46. https://doi.org/10.33206/mjss.861366.
EndNote Göksu NF, Özcan Keçeci B (April 1, 2021) Kurumsal İletişim Çerçevesinde Türkiye’de Pazarlama Odaklı Spor Sponsorluğu Üzerine Bir Analiz. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 10 2 1225–1246.
IEEE N. F. Göksu and B. Özcan Keçeci, “Kurumsal İletişim Çerçevesinde Türkiye’de Pazarlama Odaklı Spor Sponsorluğu Üzerine Bir Analiz”, MJSS, vol. 10, no. 2, pp. 1225–1246, 2021, doi: 10.33206/mjss.861366.
ISNAD Göksu, Nilüfer Fatma - Özcan Keçeci, Burcu. “Kurumsal İletişim Çerçevesinde Türkiye’de Pazarlama Odaklı Spor Sponsorluğu Üzerine Bir Analiz”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 10/2 (April 2021), 1225-1246. https://doi.org/10.33206/mjss.861366.
JAMA Göksu NF, Özcan Keçeci B. Kurumsal İletişim Çerçevesinde Türkiye’de Pazarlama Odaklı Spor Sponsorluğu Üzerine Bir Analiz. MJSS. 2021;10:1225–1246.
MLA Göksu, Nilüfer Fatma and Burcu Özcan Keçeci. “Kurumsal İletişim Çerçevesinde Türkiye’de Pazarlama Odaklı Spor Sponsorluğu Üzerine Bir Analiz”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 10, no. 2, 2021, pp. 1225-46, doi:10.33206/mjss.861366.
Vancouver Göksu NF, Özcan Keçeci B. Kurumsal İletişim Çerçevesinde Türkiye’de Pazarlama Odaklı Spor Sponsorluğu Üzerine Bir Analiz. MJSS. 2021;10(2):1225-46.

MANAS Journal of Social Studies (MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi)     


16155