As it’s well known, in today's world the exchange of information between people is done in a fast and interactive way. Today the faced event in one a corner of the world instantly converted to news and published to the public in other corner. This is effective to people being aware of everything quickly. Of course, the role of the mass media is inevitable over the fast and effective exchange of information. Because the fast production and consumption of essential information is done through the media. Therefore, the obligations and responsibilities of universities and schools of journalism is further increased. Because these faculties prepare the specialists who will work in the media. Therefore, it is necessary to train professional personel who can fulfill all the wishes and demands of the journalism industry. Especially if we take this case in example of Kyrgyzstan, the media managers say that today was not raised those specialists in Kyrgyzstan's Communication and Journalism faculty who will satisfy the sector, therefore there is not any conspicuously development the media sector in Kyrgyzstan. In this article, here is made a field research concerning to universities where educate communication and journalism and were expressed conclusions and suggestions about it
Institutions of Higher Education Journalism Education Student Expectations Central Asia Kyrgyzstan
Günümüzde insanlar arasındaki bilgi alışverişi gelişen iletişim teknolojileriyle birlikte hızlı bir biçimde yapılmaktadır. Dünyanın bir köşesinde olup biten olaylar anında öbür köşesinde haber olarak işlenmekte ve kamuoyuna yayınlanmaktadır. Bu da halkın hızlı bir biçimde her şeyden haberdar olmasında etkili olmaktadır. Elbette, hızlı ve etkili biçimde enformasyon alışverişinde kitle iletişim araçlarının rolü büyüktür. Bilginin hızlı bir biçimde üretimi ve tüketimi olmazsa olmaz medya aracılığıyla yapılmaktadır. Bundan dolayı üniversitelerdeki gazetecilik eğitimi veren fakültelerin yükümlülük ve sorumlulukları da artmaktadır. Çünkü kitle iletişim araçlarında çalışacak olan elemanları bu fakülteler karşılamaktadır. Bu nedenle de gazetecilik sektörünün tüm istek ve talepleri yerine getirebilecek profesyonel elamanların yetiştirilmeleri gerekmektedir. Bu durumu Kırgızistan örneğinde ele alacak olursak medya sektörünün yöneticiler Kırgızistan’ın İletişim ve Gazetecilik fakültelerinde yetişen elemanların sektörü memnun etmediği ve bundan dolayı da medya sektöründe göze çarpan bir gelişimin olmadığını dile getirmektedir. Bu makalede Kırgızistan’ın Bişkek şehrinde bulunan iletişim ve gazetecilik eğitimi veren üniversitelerde eğitim gören öğrencilerinin beklentilerine yönelik alan araştırması yapılmış ve bu konuda sonuç ve öneriler dile getirilmiştir
Other ID | JA53NG86VH |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2015 |
Submission Date | January 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 4 Issue: 1 |
MANAS Journal of Social Studies