The primary aim of this study is to examine elementary school teachers' questioning strategies in general, and determine the problems that they encounter while using these strategies. In this regard, 10 elementary school teachers working in the Pasinler district of Erzurum province were interviewed. The data were gathered through a semi-structured interview form developed by the researchers. In data analysis, descriptive analysis technique was employed. The findings showed that the elementary school teachers frequently used questioning strategies while teaching mostly for the purpose of attracting the attention and evaluation, they generally asked questions at information and evaluation levels, and the questions asked to individuals and the group had an equal distribution. The teachers stated that the problems they encountered while asking questions were mostly due to students and the coursebook
Araştırmanın amacı sınıf öğretmenlerinin soru sorma stratejilerini genel olarak incelemek ve sınıf öğretmenlerinin soru sorma stratejilerini kullanırken karşılaştıkları sorunları ortaya koymaktır. Bu amaçla Erzurum ili Pasinler ilçesinde görev yapan 10 sınıf öğretmeni ile görüşülmüştür. Veriler araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışma sonucunda sınıf öğretmenlerinin soru sorma stratejilerini derslerde yoğun bir şekilde kullandıkları, soruları daha çok dikkat çekme ve değerlendirme amacıyla kullandıkları, genellikle bilgi ve değerlendirme düzeyinde soru sordukları, bireye ve gruba sorulan soruların eşit dağılım gösterdiği bulgularına ulaşılmıştır. Öğretmenler, soru sorarken karşılaştıkları sorunların genellikle öğrenci ve ders kitabından kaynaklandığını belirtmişlerdir
Other ID | JA47PB44BY |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2015 |
Submission Date | December 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 4 Issue: 5 |
MANAS Journal of Social Studies