The purpose of this study is to investigate educational policies that apply to staff the hotels in the Kyrgyzstan and to determine training methods which are being implemented. In this context, were selected 3 different 5-star hotels in the Bishkek, prepared questionnaires to managers and conducted the survey to managers face to face. Results of questionnaire analysis which are prepared to determine current situation of employee training and implementing an Employee Training methods in the hotels are: only 27% of 5 star hotels employees has education in tourism branch; trainings in this hotels generally provide by Human Resources Department staff, excluding international chain hotel, where training conducted by special training staff; the hotels without trainers periodically invites professional coaches from outside; they want to work out training program for protection of standards and to improve quality of employee; to determine the themes of trainings usually counted the performance evaluation of employees; results of assessment test filled by employees before and after trainings help to determine needful training subjects and methods. There are differences between enterprises in management and implementing educational policies, but during selection of employees all of them pay special attention to level of their education
Bu çalışmanın amacı, Kırgızistan‟daki konaklama işletmelerinin kendi personelleri için uyguladıkları eğitim politikalarını araştırmak ve uygulanmakta olan eğitim yöntemlerinin neler olduğunu tespit etmektir. Bu bağlamda başkent Bişkek‟te faaliyet gösteren 5 yıldızlı otellerden 3 otel örnek olay incelemesi için araştırmaya dahil edilmiştir. Bu otellerin üst dizey yöneticileri ile yüz yüze görüşülerek mülekat yapılmış ve önceden hazırlanan anket formundaki soruları cevaplandırmaları sağlanmıştır. Otel işletmelerinin personel eğitimi konusundaki mevcut durum ve uyguladıkları personel eğitim yöntemlerini sorgulamak amaçlı hazırlanan anketlerin analizinden; 5 yıldızlı otellerde istihdam edilen personelin sadece %27‟sinin turizm konusunda eğitimli oldukları, uluslararası zincir otel hariç diğer otellerde personel eğitimi ile ilgili profesyonel eğitimciler çalıştırılmadığı ve eğitimlerin genelde personel departmanı tarafından yürütüldüğü, eğitimci çalıştırmayan otellerin zaman zaman dışarıdan getirilen profesyonel eğitimcilerden yararlandıkları, otel işletmelerinin hizmet standartlarının korunması ve yükseltilmesi için personelin gelişen şartlara göre hazırlanması doğrultusunda bir eğitim planlaması yapılması konusunda istekli oldukları, otellerin çalışan personelin eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesinde genelde performans değerlendirme sonuçlarını kullandıkları, istihdam edilen personele nasıl bir eğitimin ve yöntemin gerekli olup olmadığına eğitim öncesinde ve sonrasında başvurulan bir takım testlerin değerlendirilme sonuçlarına göre karar verdikleri, konaklama işletmelerinin işleyişi ve personel eğitimine bakış açılarının faklılık gösterdiği ancak personel alımı yaparken kişinin eğitim durumunu gözönüne almaya önem verdikleri bilgisi elde edilmiştir
Other ID | JA58ER56SB |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2016 |
Submission Date | January 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 1 |
MANAS Journal of Social Studies