BibTex RIS Cite

UNIMPEDED MUSIC EDUCATION

Year 2016, Volume: 5 Issue: 1, 268 - 277, 01.01.2016

Abstract

Different aspects of human life at every stage music (listening, singing playback ...) is located and every person listening to one of this size, is saying or playing an active part. Music reflects the people's positive and negative emotions, or feelings of people that are having an impact in providing. People in music since ancient times to treat a number of diseases or disorders they look for ways, have benefited from music. Today, developed countries imposed on people through music therapy are alternative plug assists. Music is an educational tool, the purpose of education, training methods used as. Music in the education of persons with disabilities, and they can be applied with the same method of language, emotional and social, physical and psycho-motor behavior contributes to the development. It is necessary for everyone in terms of music education are effective, useful, should be mandatory

References

  • Akkaş, S., 1991, Okul Öncesi Eğitimde Müzik. Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • ARTAN, İ. (2001) “Engelli Çocukların Eğitiminde Etkili Bir Teknik: Müzik”, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 21, Sayı 2, s.43-55
  • Baysal, E. N. (1983) “4-6,5 Yaş Grubu Down Sendromlu Çocukların Dil Gelişimi Eğitimlerinde Müzik Öğelerinin Kullanılması”, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, Ankara.
  • Demirel, Ö., 1999, Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Pegem Yayınları, Ankara.
  • Egüz, N. (1980) “Ana Okuluna Giden Altı Yaş Çocuklarının Enstrüman Eğitimi”, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Bilim Uzmanlığı Tezi, Ankara.
  • İMSEYTOĞLU, D., S.YILDIZ, (2012) “Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitelerinde Müzik Terapi”, İ.Ü.F.N. Hem. Derg Cilt 20-Sayı 2 160-165
  • İzgü, Ş. (1993) “İşitme Engelli Çocukların İlköğretim Programlarında Müzik Eğitimi”, İnönü Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Malatya. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi
  • IZUMİ-TAYLOR, S., MORRİS, V. G., MEREDİTH, C. D.. (2012) “Music and Movement for Young Children's Healthy Development” Dimensions of Early Childhood, v40 n2 s33-40. (EJ981804)
  • MALKOÇ, T., F. CEYLAN, (2013) “Okul Öncesi Dönem İşitme Engellilerde Müzik Eğitimi İle Çocukların Gelişim Özellikleri Üzerine Terapötik Bir Çalışma”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Şubat 2013 Cilt:2 Sayı:1 Makale No:13, s.117-126
  • Özal Göncü, İ. (2002). “4-6 yaş Anaokulu Çocuklarına Uygulanan Müzik Eğitiminin Müziksel Ses ve İşitsel Algı Gelişimlerine Etkileri” Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Ankara: Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Saraçoğlu, H. (2012) “Engelli Çocuklarda Müzik Eğitimi”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı ulaşım tarihi: 24/05/2014 inlikleri>
  • SEZER, F. (2011) “Öfke ve Psikolojik Belirtiler Üzerine Müziğin Etkisi”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi Cilt:8 Sayı:1, s.1473-1493.
  • SOMAKÇI, P. (2003) Türk‟lerde Müzikle Tedavi”, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı : 15 Yıl : 2003/2, s.1132-140.
  • Sun, M., Seyrek, H., 2002, Okul Öncesi Eğitiminde Müzik. İzmir: MEY Müzik Eserleri Yayınları.
  • Şengül, E. (2008) Kültür Tarihi İçinde Müzikle Tedavi ve Edirne Sultan II. Beyazid Darüşşifası, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Edirne.
  • Uçan, A., 1994, İnsan Ve Müzik İnsan Ve Sanat Eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • UÇAN, Ö., N. OVAYOLU, (2006) “Müzik ve Tıpta Kullanımı” Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, Cilt:1, Sayı:3, s.15-22.
  • YENER, Y. A. (2011), Müziğin Çocuklar ve Yaşlılar Üzerindeki Etkileri Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 29 (Ocak 2011/I), s.119-124.

Engelsiz Müzik Eğitimi

Year 2016, Volume: 5 Issue: 1, 268 - 277, 01.01.2016

Abstract

Müzik insan yaşamının her evresinde farklı boyutlarıyla (Dinleme, söyleme, çalma...) yer almaktadır ve her insan bu boyutlardan birine dinleyerek, söyleyerek ya da çalarak etkin biçimde katılmaktadır. Müzik insanın olumlu olumsuz tüm duygularını yansıtan, ya da insanın o duyguları yaşamasını sağlayan bir etkiye sahiptir. İnsanlar çok eski çağlardan beri müzikle bir takım hastalıkları ya da rahatsızlıkları tedavi etme yolları aramışlar, müzikten faydalanmışlardır. Bugün gelişmiş ülkeler müzik terapi yoluyla insanlar üzerinde uygulanan alternatif tıpa destek olmaktadırlar. Müzik bir eğitim aracı, eğitimin amacı, eğitim yöntemi olarak kullanılmış/kullanılmaktadır. Müzik engellilerin eğitiminde aynı yöntemleri ile uygulanabilmekte ve onlar üzerinde de dil, duygusal ve sosyal, bedensel ve psiko-motor davranış gelişimlerine katkı sağlamaktadır. Bu bakımından müzik eğitimi herkes için gereklidir, etkilidir, faydalıdır, zorunlu olmalıdır

References

  • Akkaş, S., 1991, Okul Öncesi Eğitimde Müzik. Gazi Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi, Ankara.
  • ARTAN, İ. (2001) “Engelli Çocukların Eğitiminde Etkili Bir Teknik: Müzik”, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt 21, Sayı 2, s.43-55
  • Baysal, E. N. (1983) “4-6,5 Yaş Grubu Down Sendromlu Çocukların Dil Gelişimi Eğitimlerinde Müzik Öğelerinin Kullanılması”, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmamış Bilim Uzmanlığı Tezi, Ankara.
  • Demirel, Ö., 1999, Planlamadan Değerlendirmeye Öğretme Sanatı. Pegem Yayınları, Ankara.
  • Egüz, N. (1980) “Ana Okuluna Giden Altı Yaş Çocuklarının Enstrüman Eğitimi”, Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Bilim Uzmanlığı Tezi, Ankara.
  • İMSEYTOĞLU, D., S.YILDIZ, (2012) “Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitelerinde Müzik Terapi”, İ.Ü.F.N. Hem. Derg Cilt 20-Sayı 2 160-165
  • İzgü, Ş. (1993) “İşitme Engelli Çocukların İlköğretim Programlarında Müzik Eğitimi”, İnönü Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Malatya. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi
  • IZUMİ-TAYLOR, S., MORRİS, V. G., MEREDİTH, C. D.. (2012) “Music and Movement for Young Children's Healthy Development” Dimensions of Early Childhood, v40 n2 s33-40. (EJ981804)
  • MALKOÇ, T., F. CEYLAN, (2013) “Okul Öncesi Dönem İşitme Engellilerde Müzik Eğitimi İle Çocukların Gelişim Özellikleri Üzerine Terapötik Bir Çalışma”, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi Şubat 2013 Cilt:2 Sayı:1 Makale No:13, s.117-126
  • Özal Göncü, İ. (2002). “4-6 yaş Anaokulu Çocuklarına Uygulanan Müzik Eğitiminin Müziksel Ses ve İşitsel Algı Gelişimlerine Etkileri” Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. Ankara: Yayınlanmamış Doktora Tezi.
  • Saraçoğlu, H. (2012) “Engelli Çocuklarda Müzik Eğitimi”, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı ulaşım tarihi: 24/05/2014 inlikleri>
  • SEZER, F. (2011) “Öfke ve Psikolojik Belirtiler Üzerine Müziğin Etkisi”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi Cilt:8 Sayı:1, s.1473-1493.
  • SOMAKÇI, P. (2003) Türk‟lerde Müzikle Tedavi”, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Sayı : 15 Yıl : 2003/2, s.1132-140.
  • Sun, M., Seyrek, H., 2002, Okul Öncesi Eğitiminde Müzik. İzmir: MEY Müzik Eserleri Yayınları.
  • Şengül, E. (2008) Kültür Tarihi İçinde Müzikle Tedavi ve Edirne Sultan II. Beyazid Darüşşifası, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Edirne.
  • Uçan, A., 1994, İnsan Ve Müzik İnsan Ve Sanat Eğitimi. Ankara: Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • UÇAN, Ö., N. OVAYOLU, (2006) “Müzik ve Tıpta Kullanımı” Fırat Sağlık Hizmetleri Dergisi, Cilt:1, Sayı:3, s.15-22.
  • YENER, Y. A. (2011), Müziğin Çocuklar ve Yaşlılar Üzerindeki Etkileri Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 29 (Ocak 2011/I), s.119-124.
There are 18 citations in total.

Details

Other ID JA45HE66ZZ
Journal Section Research Article
Authors

S. Cem Şaktanlı This is me

Publication Date January 1, 2016
Submission Date January 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Şaktanlı, S. C. (2016). Engelsiz Müzik Eğitimi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(1), 268-277.
AMA Şaktanlı SC. Engelsiz Müzik Eğitimi. MJSS. January 2016;5(1):268-277.
Chicago Şaktanlı, S. Cem. “Engelsiz Müzik Eğitimi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 5, no. 1 (January 2016): 268-77.
EndNote Şaktanlı SC (January 1, 2016) Engelsiz Müzik Eğitimi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 5 1 268–277.
IEEE S. C. Şaktanlı, “Engelsiz Müzik Eğitimi”, MJSS, vol. 5, no. 1, pp. 268–277, 2016.
ISNAD Şaktanlı, S. Cem. “Engelsiz Müzik Eğitimi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 5/1 (January 2016), 268-277.
JAMA Şaktanlı SC. Engelsiz Müzik Eğitimi. MJSS. 2016;5:268–277.
MLA Şaktanlı, S. Cem. “Engelsiz Müzik Eğitimi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 5, no. 1, 2016, pp. 268-77.
Vancouver Şaktanlı SC. Engelsiz Müzik Eğitimi. MJSS. 2016;5(1):268-77.

MANAS Journal of Social Studies