Different aspects of human life at every stage music (listening, singing playback ...) is located and every person listening to one of this size, is saying or playing an active part. Music reflects the people's positive and negative emotions, or feelings of people that are having an impact in providing. People in music since ancient times to treat a number of diseases or disorders they look for ways, have benefited from music. Today, developed countries imposed on people through music therapy are alternative plug assists. Music is an educational tool, the purpose of education, training methods used as. Music in the education of persons with disabilities, and they can be applied with the same method of language, emotional and social, physical and psycho-motor behavior contributes to the development. It is necessary for everyone in terms of music education are effective, useful, should be mandatory
Müzik insan yaşamının her evresinde farklı boyutlarıyla (Dinleme, söyleme, çalma...) yer almaktadır ve her insan bu boyutlardan birine dinleyerek, söyleyerek ya da çalarak etkin biçimde katılmaktadır. Müzik insanın olumlu olumsuz tüm duygularını yansıtan, ya da insanın o duyguları yaşamasını sağlayan bir etkiye sahiptir. İnsanlar çok eski çağlardan beri müzikle bir takım hastalıkları ya da rahatsızlıkları tedavi etme yolları aramışlar, müzikten faydalanmışlardır. Bugün gelişmiş ülkeler müzik terapi yoluyla insanlar üzerinde uygulanan alternatif tıpa destek olmaktadırlar. Müzik bir eğitim aracı, eğitimin amacı, eğitim yöntemi olarak kullanılmış/kullanılmaktadır. Müzik engellilerin eğitiminde aynı yöntemleri ile uygulanabilmekte ve onlar üzerinde de dil, duygusal ve sosyal, bedensel ve psiko-motor davranış gelişimlerine katkı sağlamaktadır. Bu bakımından müzik eğitimi herkes için gereklidir, etkilidir, faydalıdır, zorunlu olmalıdır
Other ID | JA45HE66ZZ |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 1, 2016 |
Submission Date | January 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 1 |
MANAS Journal of Social Studies