This study was done to evaluate the effect of child's creativity and the creative children's activities on 3rd semester taught "Creativity and Development" in the course at pre-school department of education faculty of Samsun Ondokuz Mayıs University. The students were 3th graders in the academic year 2014-2015. A total of 76 students participated in our study. The experimental group was taught creativity and the creative children's activities (N=38) and the control group was taught traditional methods (N=38) were determined randomly. Before beginning the lesson, pretest was done to the students. The significance of differences between pretest and posttest scores were analyzed by t-test. In this study, experimental and control groups were used compared to determine whether there were meaningful differences or notIt was found that, the experimental group's post test scores were higher than the control group's
test results. Frequencies and t-Test were done for the findings of study. Meaningful differences
were found between the pre-test and posttest. ( p<0.05). It is expected that creativity activities
to develop and explore children's skills.
Bu çalışma, çocukta yaratıcılık ve yaratıcı çocuk etkinliklerinin Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Ana Bilim Dalında 3.yarıyıl okutulan “Yaratıcılık ve Geliştirilmesi” dersinde öğrencilere olan etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bölümde öğrenim gören 72 öğrenci 38 kişilik 2 gruba ayrılarak uygulanmıştır. Derse başlanmadan önce öğrencilere ön test sınavı yapılmıştır. Araştırmada yaratıcılık ve yaratıcı çocuk etkinliklerinin uygulandığı deney grubu ile konu merkezli yaklaşımın kullanıldığı kontrol grupları arasında anlamlı bir farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Ön-test ve son-test arasındaki farklılığın anlamlılığı T-testi ile analiz edilmiştir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştırAraştırma sonucunda elde edilen bulgularda, deney grubunun son test sonuçlarının kontrol
grubundan daha yüksek olduğu bulunmuştur. ( p<0.05). Yaratıcı çocuk etkinliklerinin
çocukların kavrama, merak etme ve keşfetme becerilerini geliştirileceği beklenmektedir
Other ID | JA73YP79ND |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2016 |
Submission Date | July 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 3 |
MANAS Journal of Social Studies