Tourism industry is an industry in which the economic and social impacts of tourism are lived intensely in many countries in the world. Every year approximately one billion people ensure participation in tourism activities and about one trillion dollars are spent on tourism industry which is an important part of global economy. Nowadays, to implement/implementing sustainable tourism is of vital importance for the tourism industry with the wide range of activities. It is certain that non-sustainable tourism activities can not be long standing. Sustainable tourism development canbe achieved by protecting the resources and proper use of these resources. By observing a very good balance between protection and usage and producing eco-friendly products suitable for the consumer expectations, the tourism businesses operating in the tourism sector will enable both the protection of tourism resources and creating a good image for the consumers. In this study, while implementing sustainable tourism, the necessity and importance of Public Relations studies are emphasized by raising awareness of the people and all the sides in the tourism sector
Turizm endüstrisi, dünyanın bir çok ülkesinde ekonomik ve sosyal etkilerinin çok yoğun yaşandığı bir endüstridir. Her yıl yaklaşık bir milyar civarında insanın turizm hareketliliğine katılım sağladığı ve yaklaşık bir trilyon dolarlık etkinliğin gerçekleştiği turizm endüstrisi küresel ekonominin önemli bir parçasıdır. Günümüzde bu kadar büyük yoğunluğun yaşandığı turizm endüstrisinde sürdürülebilir olmak önem arz etmektedir. Sürdürülebilir olmayan turizm faaliyetlerinin uzun süreli olmayacağı muhakkaktır. Turizm endüstrisinin sürekliliği turizm amaçlı kullanılan kaynakların korunması ve uygun kullanılmasına bağlı olacaktır. Turizm endüstrisinde faaliyet gösteren turizm işletmelerinin; koruma-kullanma dengesini çok iyi gözeterek tüketicilerin beklentilerine uygun, topluma ve çevreye duyarlı ürünler üretip hizmet vermesi, hem turizm kaynaklarının korunmasına hem de tüketici nezdinde iyi bir imaj oluşmasına imkan tanıyacaktır. Bu çalışmada, önemli bir sektör olan turizm sektörünün sürdürülebilirliğinde, sektördeki tüm tarafların ve halkın bilinçlendirilmesinde halkla ilişkiler çalışmalarının gerekliliği ve ehemmiyeti üzerinde durulacaktır
Other ID | JA49FK22AF |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2016 |
Submission Date | July 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 5 Issue: 3 |
MANAS Journal of Social Studies