BibTex RIS Cite

THE IMPORTANCE OF PUBLIC RELATIONS STUDIES IN THE SUSTAINABILTY OF TOURISM

Year 2016, Volume: 5 Issue: 3, 329 - 338, 01.07.2016

Abstract

Tourism industry is an industry in which the economic and social impacts of tourism are lived intensely in many countries in the world. Every year approximately one billion people ensure participation in tourism activities and about one trillion dollars are spent on tourism industry which is an important part of global economy. Nowadays, to implement/implementing sustainable tourism is of vital importance for the tourism industry with the wide range of activities. It is certain that non-sustainable tourism activities can not be long standing. Sustainable tourism development canbe achieved by protecting the resources and proper use of these resources. By observing a very good balance between protection and usage and producing eco-friendly products suitable for the consumer expectations, the tourism businesses operating in the tourism sector will enable both the protection of tourism resources and creating a good image for the consumers. In this study, while implementing sustainable tourism, the necessity and importance of Public Relations studies are emphasized by raising awareness of the people and all the sides in the tourism sector

References

  • Asna, A. (1998). Public Relation-Genel Bilgiler, İstanbul: Der Yayınları.
  • Avcıkurt, C. (1995). Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme, Balıkesir: Değişim Yayınları.
  • Ay, M. (2013). “Sürdürülebilirlik Kavramı ve Su”, IV. Ulusal Çevre ve Ekoloji Öğrenci Kongresi, 08.09 Şubat 2013, Ankara.
  • Can, E. (2013). “Turizm Destinasyonlarında Sürdürülebilir Turizmin Sürdürülebilir Rekabet Açısından Değerlendirilmesi”, İstanbul Journal of Social Sciences, Sayı:4, ss.23-40.
  • Cronin, L. (1990). “A Strategy for Tourism and Sustainable Developments”, World Leisure and Recreation, 32(3), ss.12-18.
  • Cutlip, M. S., Allen H.C. ve G. M.Broom. (1985). Effective Public Relation, New Jersey: Practice Hall Inc.
  • Demir, C. ve A. Çevirgen. (2006). Eko Turizm Yönetimi, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Geçikli, F. (2000). “Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkilerin Önemi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:10, ss.311-328.
  • İnal, M.E., R. İri ve M. Sezgin. (2010). “Turizm İşletmelerine Tutundurma Faaliyetlerinin Belirlenmesine Yönelik Bodrum Yöresinde Bir Araştırma”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(14), ss.285-308.
  • Mc Intosh, R. (1977). Tourism Principles, Practices, Philosophies, U.S.A,
  • Özmehmet, E. (2008). “Dünyada ve Türkiye’de Sürdürülebilir Kalkınma Yaklaşımları”, Journal of Yaşar University, 3(12), ss.1853-1876.
  • Peltekoğul, F. F. (2001), Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Sarkım, M. (2008), “Değişen Seyahat Eğilimleri Kapsamında Sürdürülebilir Turizm Anlayışının Turizm Politikaları Üzerine Etkileri”, 2.Ulusal İktisat Kongresi, 20-22 Şubat 2008, İzmir.
  • Sezgin, M. ve A. Karaman. (2008). “Turistik Destinasyon Çerçevesinde Sürdürülebilir Turizm Yönetimi ve Pazarlaması”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, ss.429-437.
  • Eröz, S. ve M. Doğdubay. (2012). “Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(1), ss.133-157.
  • Tosun, C. (2001). “Challenges of Sustainable Tourism Development in The Developing World: The Case of Turkey”, Tourism Management, Elsevier Science Ltd, ss.289-303
  • Yavuz, V.A. (2010). “Sürdürülebilirlik Kavramı ve İşletmeler Açısından Sürdürülebilir Üretim Stratejileri”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(14), ss.63-86.
  • Demir, Ö.; Halkla İlişkiler ve Turizm, http://www.turizmguncel.com Erişim Tarihi: 10.02.2015
  • http://www.cevreciyiz.com/makale-detay/727/surdurulebilir-turizme-genel-bir-bakis Erişim Tarihi: 07.02.2015
  • http:/www.frmtr.com/halkla-iliskiler-turizm-ve-insan-kaynaklari-ulastirma/1024605-surdurulebilir.html Erişim Tarihi: 07.02.2015
  • United Nations, (2008), Report of The World Commision on Environment and Development, http://www.un- documents.net/ocı-ov.htm Erişim tarihi: 08.02.2015.

Turizmde Sürdürülebilirlikte Halkla İlişkiler Çalışmalarının Önemi

Year 2016, Volume: 5 Issue: 3, 329 - 338, 01.07.2016

Abstract

Turizm endüstrisi, dünyanın bir çok ülkesinde ekonomik ve sosyal etkilerinin çok yoğun yaşandığı bir endüstridir. Her yıl yaklaşık bir milyar civarında insanın turizm hareketliliğine katılım sağladığı ve yaklaşık bir trilyon dolarlık etkinliğin gerçekleştiği turizm endüstrisi küresel ekonominin önemli bir parçasıdır. Günümüzde bu kadar büyük yoğunluğun yaşandığı turizm endüstrisinde sürdürülebilir olmak önem arz etmektedir. Sürdürülebilir olmayan turizm faaliyetlerinin uzun süreli olmayacağı muhakkaktır. Turizm endüstrisinin sürekliliği turizm amaçlı kullanılan kaynakların korunması ve uygun kullanılmasına bağlı olacaktır. Turizm endüstrisinde faaliyet gösteren turizm işletmelerinin; koruma-kullanma dengesini çok iyi gözeterek tüketicilerin beklentilerine uygun, topluma ve çevreye duyarlı ürünler üretip hizmet vermesi, hem turizm kaynaklarının korunmasına hem de tüketici nezdinde iyi bir imaj oluşmasına imkan tanıyacaktır. Bu çalışmada, önemli bir sektör olan turizm sektörünün sürdürülebilirliğinde, sektördeki tüm tarafların ve halkın bilinçlendirilmesinde halkla ilişkiler çalışmalarının gerekliliği ve ehemmiyeti üzerinde durulacaktır

References

  • Asna, A. (1998). Public Relation-Genel Bilgiler, İstanbul: Der Yayınları.
  • Avcıkurt, C. (1995). Turizmde Tanıtma ve Satış Geliştirme, Balıkesir: Değişim Yayınları.
  • Ay, M. (2013). “Sürdürülebilirlik Kavramı ve Su”, IV. Ulusal Çevre ve Ekoloji Öğrenci Kongresi, 08.09 Şubat 2013, Ankara.
  • Can, E. (2013). “Turizm Destinasyonlarında Sürdürülebilir Turizmin Sürdürülebilir Rekabet Açısından Değerlendirilmesi”, İstanbul Journal of Social Sciences, Sayı:4, ss.23-40.
  • Cronin, L. (1990). “A Strategy for Tourism and Sustainable Developments”, World Leisure and Recreation, 32(3), ss.12-18.
  • Cutlip, M. S., Allen H.C. ve G. M.Broom. (1985). Effective Public Relation, New Jersey: Practice Hall Inc.
  • Demir, C. ve A. Çevirgen. (2006). Eko Turizm Yönetimi, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Geçikli, F. (2000). “Turizm İşletmelerinde Halkla İlişkilerin Önemi”, İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi, Sayı:10, ss.311-328.
  • İnal, M.E., R. İri ve M. Sezgin. (2010). “Turizm İşletmelerine Tutundurma Faaliyetlerinin Belirlenmesine Yönelik Bodrum Yöresinde Bir Araştırma”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(14), ss.285-308.
  • Mc Intosh, R. (1977). Tourism Principles, Practices, Philosophies, U.S.A,
  • Özmehmet, E. (2008). “Dünyada ve Türkiye’de Sürdürülebilir Kalkınma Yaklaşımları”, Journal of Yaşar University, 3(12), ss.1853-1876.
  • Peltekoğul, F. F. (2001), Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Sarkım, M. (2008), “Değişen Seyahat Eğilimleri Kapsamında Sürdürülebilir Turizm Anlayışının Turizm Politikaları Üzerine Etkileri”, 2.Ulusal İktisat Kongresi, 20-22 Şubat 2008, İzmir.
  • Sezgin, M. ve A. Karaman. (2008). “Turistik Destinasyon Çerçevesinde Sürdürülebilir Turizm Yönetimi ve Pazarlaması”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19, ss.429-437.
  • Eröz, S. ve M. Doğdubay. (2012). “Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(1), ss.133-157.
  • Tosun, C. (2001). “Challenges of Sustainable Tourism Development in The Developing World: The Case of Turkey”, Tourism Management, Elsevier Science Ltd, ss.289-303
  • Yavuz, V.A. (2010). “Sürdürülebilirlik Kavramı ve İşletmeler Açısından Sürdürülebilir Üretim Stratejileri”, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(14), ss.63-86.
  • Demir, Ö.; Halkla İlişkiler ve Turizm, http://www.turizmguncel.com Erişim Tarihi: 10.02.2015
  • http://www.cevreciyiz.com/makale-detay/727/surdurulebilir-turizme-genel-bir-bakis Erişim Tarihi: 07.02.2015
  • http:/www.frmtr.com/halkla-iliskiler-turizm-ve-insan-kaynaklari-ulastirma/1024605-surdurulebilir.html Erişim Tarihi: 07.02.2015
  • United Nations, (2008), Report of The World Commision on Environment and Development, http://www.un- documents.net/ocı-ov.htm Erişim tarihi: 08.02.2015.
There are 21 citations in total.

Details

Other ID JA49FK22AF
Journal Section Research Article
Authors

Cevit Yavuz This is me

Publication Date July 1, 2016
Submission Date July 1, 2016
Published in Issue Year 2016 Volume: 5 Issue: 3

Cite

APA Yavuz, C. (2016). Turizmde Sürdürülebilirlikte Halkla İlişkiler Çalışmalarının Önemi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(3), 329-338.
AMA Yavuz C. Turizmde Sürdürülebilirlikte Halkla İlişkiler Çalışmalarının Önemi. MJSS. July 2016;5(3):329-338.
Chicago Yavuz, Cevit. “Turizmde Sürdürülebilirlikte Halkla İlişkiler Çalışmalarının Önemi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 5, no. 3 (July 2016): 329-38.
EndNote Yavuz C (July 1, 2016) Turizmde Sürdürülebilirlikte Halkla İlişkiler Çalışmalarının Önemi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 5 3 329–338.
IEEE C. Yavuz, “Turizmde Sürdürülebilirlikte Halkla İlişkiler Çalışmalarının Önemi”, MJSS, vol. 5, no. 3, pp. 329–338, 2016.
ISNAD Yavuz, Cevit. “Turizmde Sürdürülebilirlikte Halkla İlişkiler Çalışmalarının Önemi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 5/3 (July 2016), 329-338.
JAMA Yavuz C. Turizmde Sürdürülebilirlikte Halkla İlişkiler Çalışmalarının Önemi. MJSS. 2016;5:329–338.
MLA Yavuz, Cevit. “Turizmde Sürdürülebilirlikte Halkla İlişkiler Çalışmalarının Önemi”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 5, no. 3, 2016, pp. 329-38.
Vancouver Yavuz C. Turizmde Sürdürülebilirlikte Halkla İlişkiler Çalışmalarının Önemi. MJSS. 2016;5(3):329-38.

MANAS Journal of Social Studies