The purpose of this study is to measure the impact of socio-demographic characteristics of medical secretaries employed as subcontracting in the hospital on corporate reputation. Medical secretaries who were participated in medical secretarial certification program carried out within Aksaray University and currently work within the subcontractor firm in the hospitals constitute the sample of this study. A questionnaire was used as data collection method. The questionnaires were distributed to total 141 secretaries, but 126 (89%) of them was analyzed. Results of the multivariable regression modeling, which examines the effects of personal characteristics on perceived corporate reputation, perceived corporate reputation is influenced only by the level of education (β = -, 214); age, gender, marital status and total working time did not have any meaningful effect on it (p>, 05). So, there is an inverse relationship between educational level and perception of corporate reputation. As a result, it can be suggested that hospital managers take efforts to increase their corporate reputation perceptions of workers
Bu çalışmanın amacı hastanede taşeron olarak istihdam edilen tıbbi sekreterlerin sosyodemografik özelliklerinin hastaneye yönelik kurumsal itibar algılarına etkisini ölçmektir. Çalışma evrenini Aksaray Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen tıbbi sekreterlik sertifika programına katılan ve hâlihazırda hastanelerde taşeron firma bünyesinde tıbbi sekreter olarak çalışanlar oluşturmaktadır. Veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmıştır. Anket, toplam 141 kişiye dağıtılmış, analizler 126 (%89) çalışan üzerinde gerçekleştirilmiştir. Kişisel özelliklerin kurumsal itibar algısına etkilerinin incelendiği çoklu değişkenli regresyon modellemesi neticesinde ise; kurumsal itibar algısının sadece eğitim düzeyinden etkilendiği (β=-,214); yaş, cinsiyet, medeni durum ve toplam çalışma süresinin çalışanların kurumsal itibar algısı üzerinde anlamlı etkisinin olmadığı (p>,05) sonucuna ulaşılmıştır. Buna göre eğitim düzeyi ile kurumsal itibar algısı arasında ters yönlü bir ilişki vardır. Elde edilen bulgular sonucunda, hastane yöneticilerine çalışanlarının kurumsal itibar algılarını arttırmaya yönelik çabalar içine girmesi önerilebilir
Other ID | JA78YR93MH |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2018 |
Submission Date | April 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 7 Issue: 2 |
MANAS Journal of Social Studies