Yaşanılan mekanı anlamada oldukça
önemli olan coğrafya, sadece bir ders olmaktan öte öğrencilerin sevdiği ve ilgi
duyduğu bir alan olmalıdır. Bu çalışmanın amacı coğrafya içerikli ders alan
lisans öğrencilerin bu derslere yönelik tutumlarını ortaya koymaktır. Yapılan
bu araştırma tarama modeline göre yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu
2017-2018 eğitim-öğretim yılında üniversitelerde ve çeşitli bölümlerde lisans
düzeyinde öğrenim gören öğrencilerden random olarak seçilen 529 öğrenci
oluşturmaktadır. Araştırma için çeşitli üniversitelerde lisans düzeyinde
öğrenim gören öğrencilerin, coğrafya içerikli derslere yönelik tutumlarını ve
görüşlerini belirlemek ve çeşitli değişkenler açısından incelemek amacıyla bir
tutum ölçeği hazırlanmıştır. Bu ölçek Özgen ve diğ. (2009), Güven ve Uzman (2006),
Uzunöz (2011), Gümüş ve Özüpekçe (2013) tarafından geliştirilen tutum ölçekleri
incelenerek uyarlanmıştır. Öğrencilerin coğrafya içerikli derslerle ilişkin
görüşleri genellikle “kararsızım” ve “katılıyorum” düzeyinde gerçekleşmiştir.
Bu araştırmaya göre kız
öğrencilerin erkek öğrencilere kıyasla coğrafya dersine yönelik tutumları daha
olumlu çıkmıştır. 3. ve 4. sınıf lisans öğrencilerinin coğrafya derslerine
yönelik tutumları daha yüksek düzeyde çıkmıştır. Öğrencilerin tutum puanlarının mezuniyet alanlarına
göre anlamlı düzeyde farklılaşmamıştır ancak sayısal alan mezunu öğrencilerin
tutum ortalaması daha yüksek çıkmıştır. Öğrencilerin
tutum puanlarının okul türlerine göre anlamlı şekilde farklılaşmadığı ancak
Anadolu Lisesi mezunlarının tutum puanlarının daha yüksek çıktığı tespit
edilmiştir. Ayrıca öğrenci tutumlarının okunmakta olunan bölümlere göre anlamlı
düzeyde farklılaştığı ve bu farklılığın sınıf öğretmenliği bölümü öğrencileri
lehine olduğu görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 29, 2019 |
Submission Date | October 24, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 1 |
MANAS Journal of Social Studies