BibTex RIS Cite

Türk Dizilerindeki Ürün Yerleştirme Uygulamalarına Yönelik Tüketici Algılarının İncelenmesi Azerbaycan Üzerinde Bir Araştırma

Year 2018, Volume: 7 Issue: 3, 0 - 0, 01.07.2018

Abstract

Product placement is a form of advertising involving the inclusion of products and/or services in TV shows for promotional purposes. It is receiving increasing attention from brands and companies that are willing to expand abroad and raise awareness about their products. Consumers who are exposed to advertising through product placement in their favorite TV shows become familiar with and want to purchase those products. The impact of traditional advertising on consumers | preferences and purchase decisions is diminishing. Therefore, brands and companies, nowadays, see product placement as an alternative way to reach and expand their target market. In this context, the aim of this study is to investigate consumers’ perceptions of product placement in Turkish television series aired in Azerbaijan. Face-to-face interviews were conducted with a total of 376 participants living in Baku, the capital of Azerbaijan. Results reveal six factors: Perceived Benefit, Impact on Purchase Intention, Cultural Promotion, Tourism Impact, General Promotion Impact and Reason for Viewing. Participants mostly remember the city of Istanbul, and actors’ costumes, and furniture and mobile phones used in the scenes of the Turkish TV series.

Year 2018, Volume: 7 Issue: 3, 0 - 0, 01.07.2018

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

N. Gümüş This is me

Publication Date July 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 7 Issue: 3

Cite

APA Gümüş, N. (2018). Türk Dizilerindeki Ürün Yerleştirme Uygulamalarına Yönelik Tüketici Algılarının İncelenmesi Azerbaycan Üzerinde Bir Araştırma. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(3).
AMA Gümüş N. Türk Dizilerindeki Ürün Yerleştirme Uygulamalarına Yönelik Tüketici Algılarının İncelenmesi Azerbaycan Üzerinde Bir Araştırma. MJSS. July 2018;7(3).
Chicago Gümüş, N. “Türk Dizilerindeki Ürün Yerleştirme Uygulamalarına Yönelik Tüketici Algılarının İncelenmesi Azerbaycan Üzerinde Bir Araştırma”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 7, no. 3 (July 2018).
EndNote Gümüş N (July 1, 2018) Türk Dizilerindeki Ürün Yerleştirme Uygulamalarına Yönelik Tüketici Algılarının İncelenmesi Azerbaycan Üzerinde Bir Araştırma. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 7 3
IEEE N. Gümüş, “Türk Dizilerindeki Ürün Yerleştirme Uygulamalarına Yönelik Tüketici Algılarının İncelenmesi Azerbaycan Üzerinde Bir Araştırma”, MJSS, vol. 7, no. 3, 2018.
ISNAD Gümüş, N. “Türk Dizilerindeki Ürün Yerleştirme Uygulamalarına Yönelik Tüketici Algılarının İncelenmesi Azerbaycan Üzerinde Bir Araştırma”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 7/3 (July 2018).
JAMA Gümüş N. Türk Dizilerindeki Ürün Yerleştirme Uygulamalarına Yönelik Tüketici Algılarının İncelenmesi Azerbaycan Üzerinde Bir Araştırma. MJSS. 2018;7.
MLA Gümüş, N. “Türk Dizilerindeki Ürün Yerleştirme Uygulamalarına Yönelik Tüketici Algılarının İncelenmesi Azerbaycan Üzerinde Bir Araştırma”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 7, no. 3, 2018.
Vancouver Gümüş N. Türk Dizilerindeki Ürün Yerleştirme Uygulamalarına Yönelik Tüketici Algılarının İncelenmesi Azerbaycan Üzerinde Bir Araştırma. MJSS. 2018;7(3).

MANAS Journal of Social Studies