BibTex RIS Cite

Müşteri Sadakati Oluşturmada Algılanan Değerin Etkisi: Bir Cağ Kebap Restoranı Örneği

Year 2018, Volume: 7 Issue: 3, 0 - 0, 01.07.2018

Abstract

İşletmelerde rekabetin en önemli unsurları arasında müşteriler için bir değer yaratmak ve bu değer aracılığıyla da işletmeye yönelik müşteri sadakati oluşturmak yer almaktadır. Bu durum yiyecek içecek işletmeleri için de söz konusudur. Bu bağlamda mevcut çalışma algılanan değerin müşteri sadakatine etkisini belirlemeyi amaçlamıştır. Bu amaç doğrultusunda Erzurum’da bir cağ kebap restoranında kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen 384 katılımcıyla araştırma gerçekleştirilmiştir. Araştırmada frekans analizi, açıklayıcı faktör analizi, bağımsız örneklem t testi, ANOVA ve çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda algılanan değere ilişkin boyutların müşteri sadakati üzerinde yüksek bir etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca hem algılanan değer hem de müşteri sadakati değişkenleri için katılımcıların cinsiyetleri ve eğitimleri açısından anlamlı bir farklılık bulunmazken, müşteri sadakati ile yaş ve gelir değişkenleri açısından anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.

Year 2018, Volume: 7 Issue: 3, 0 - 0, 01.07.2018

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Articles
Authors

T. Türkmendağ This is me

A. Hassan This is me

Publication Date July 1, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 7 Issue: 3

Cite

APA Türkmendağ, T., & Hassan, A. (2018). Müşteri Sadakati Oluşturmada Algılanan Değerin Etkisi: Bir Cağ Kebap Restoranı Örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(3).
AMA Türkmendağ T, Hassan A. Müşteri Sadakati Oluşturmada Algılanan Değerin Etkisi: Bir Cağ Kebap Restoranı Örneği. MJSS. July 2018;7(3).
Chicago Türkmendağ, T., and A. Hassan. “Müşteri Sadakati Oluşturmada Algılanan Değerin Etkisi: Bir Cağ Kebap Restoranı Örneği”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 7, no. 3 (July 2018).
EndNote Türkmendağ T, Hassan A (July 1, 2018) Müşteri Sadakati Oluşturmada Algılanan Değerin Etkisi: Bir Cağ Kebap Restoranı Örneği. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 7 3
IEEE T. Türkmendağ and A. Hassan, “Müşteri Sadakati Oluşturmada Algılanan Değerin Etkisi: Bir Cağ Kebap Restoranı Örneği”, MJSS, vol. 7, no. 3, 2018.
ISNAD Türkmendağ, T. - Hassan, A. “Müşteri Sadakati Oluşturmada Algılanan Değerin Etkisi: Bir Cağ Kebap Restoranı Örneği”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 7/3 (July 2018).
JAMA Türkmendağ T, Hassan A. Müşteri Sadakati Oluşturmada Algılanan Değerin Etkisi: Bir Cağ Kebap Restoranı Örneği. MJSS. 2018;7.
MLA Türkmendağ, T. and A. Hassan. “Müşteri Sadakati Oluşturmada Algılanan Değerin Etkisi: Bir Cağ Kebap Restoranı Örneği”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 7, no. 3, 2018.
Vancouver Türkmendağ T, Hassan A. Müşteri Sadakati Oluşturmada Algılanan Değerin Etkisi: Bir Cağ Kebap Restoranı Örneği. MJSS. 2018;7(3).

MANAS Journal of Social Studies