Nitel araştırma modeli
içerisinde yer alan ve durum çalışması deseni kullanılan araştırmanın temel
amacı, Evliya Çelebi Seyahatnamesi içeriğinin Sosyal Bilgiler dersi 5. sınıf,
6. sınıf ve 7. sınıf öğretim programında yer alan kazanımlara göre
incelemektir. Araştırmada, Evliya Çelebi Seyahatnamesi’nin Sosyal Bilgiler
dersi öğretiminde hangi kazanımlar doğrultusunda kullanılacağını belirlemek
için nitel yöntem seçilmiştir. Araştırmada, tek bir durum üzerine odaklanıldığı
için durum çalışması deseni kullanılmıştır. Evliya Çelebi Seyahatnamesi’nin,
Sosyal Bilgiler dersi 5. sınıf, 6. sınıf ve 7. sınıf öğretim programında yer
alan kazanımlara göre incelenmesinde, en uygun veri toplama aracı olarak
doküman incelemesi kullanılmıştır. Verilerin toplanması aşamasında, 4000
sayfalık Yapı Kredi Yayınlarına ait on ciltlik Evliya Çelebi Seyahatnamesi (2013)
araştırmacı tarafından 1 yılda okunmuş, veriler incelenmiş ve Evliya Çelebi
Seyahatnamesi’nin her sayfasının analizi yapılmıştır. Daha sonra oluşturulan
kavramlar doğrultusunda, Sosyal Bilgiler dersi öğretim programından 5. sınıf,
6. sınıf ve 7. sınıf olmak üzere araştırmada kullanılmak üzere toplam 40
kazanım belirlenmiştir. Kazanımlar doğrultusunda kategori ve kodlar
oluşturulduktan sonra, bunların geçerliği ve güvenirliği uzmanlar tarafından
kontrol edildikten sonra doküman incelemesi ile veriler, kategori ve kodlara
göre toplanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, Evliya Çelebi
Seyahatnamesi’ne göre kavramlar doğrultusunda araştırmada kullanılan kazanımlar
belirlenip, daha sonra kategoriler-kodlar oluşturulduğu için içerik analizi
kullanılmıştır. Araştırmanın genel sonucuna göre Evliya Çelebi Seyahatnamesi,
belirlenen 40 kazanım ile birlikte kullanılabileceği tespit edilmiştir
The primary purpose of this study, which employs the qualitative research model and applies the case study design, is to examine the content of Evliya Çelebi Seyahatnamesi based on the acquisitions contained in the 5th-grade, 6th-grade, and 7th-grade Social Studies Curriculum. The study group consists of 10-volume Evliya Çelebi Seyahatnamesi and the acquisitions in the 5th-grade, 6th-grade, and 7th-grade Social Studies Curriculum. Document review was used for data collection. At the data collection stage, the researcher read 4,000-page, 10-volume Evliya Çelebi Seyahatnamesi published by Yapı Kredi Publications (2013) in one year. The researcher examined and analyzed each page of Evliya Çelebi Seyahatnamesi. Then based on the concepts formed, 40 acquisitions were determined from the Social Studies curriculum (5th-grade, 6th-grade, and 7th-grade). Following the creation of categories and codes based on the acquisitions, their validity and reliability was checked by experts. Then the data were collected based on the categories and codes through document review. As the acquisitions were determined based on the concepts formed according to Evliya Çelebi Seyahatnamesi and then categories and codes were created, the obtained data were analyzed through content analysis. The study found out that Evliya Çelebi Seyahatnamesi can be used with acquisitions determined.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 16, 2019 |
Submission Date | January 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 3 |
MANAS Journal of Social Studies