Araştırmanın ‘bilimsel’ olarak kabul edilmesi için klasik positivist yaklaşımların ‘nesnellik’ gerekliliğine rağmen, feminist araştırma, araştırmacıların bilgi üretimi içerisindeki konumluluğunun etkisini vurgulamakta ve bilimsel bir araştırma için tarafsızlığa vurgu yapılmasını eleştirmektedir. Feministler, araştırma içindeki güç ilişkilerini incelemiş ve araştırmacıların konumlarını – içeriden ve/veya dışarıdan gelen bir konumluluğa sahip olarak – karmaşık güç ilişkileri açısından tartışmışlardır. Bu inceleme, feminist araştırma içerisinde bilginin konumluluğunu vurgulayan ve araştırmadaki hiyerarşiyi ortadan kaldırmak ve akademi ile aktivizm arasındaki ikilemi uzlaştırmak için önemli bir potansiyele sahip olan düşünümsellik üzerine detaylı bir çalışmayı gerektirir. Bu nedenle, bu çalışmada, feminist nitel araştırma, özellikle mülakatlar, içerisindeki dinamiklere, düşünümsellik kavramına, araştırmacıların içeriden ve/veya dışarıdan konumlarına dair tartışmalara ve feminist düşünümselliğin akademi/aktivizm ikiliği arasında bir köprü kurmak için nasıl bir araç olarak kullanılabileceğine odaklanılmaktadır.
Despite the ‘objectivity’ requisite of classic positivist approaches for the research to be considered as ‘scientific’, feminist research stresses the impact of researchers’ positionality within knowledge production and criticises the emphasis on neutrality for a scientific inquiry. Feminists have explored the power relations within the research and discussed the researchers’ position – holding an insider and/or outsider positionality – in terms of their complex relations of power. This examination requires elaboration on reflexivity, a critical stance in feminist research that stresses the situatedness of knowledge, which has a significant potential to eliminate the hierarchy within the research and to reconcile the dichotomy between academia and activism. Thus, this study focuses on the dynamics within the feminist qualitative research, particularly interviewing, the notion of reflexivity, the discussions of researchers’ insider and/or outsider status and how feminist reflexivity can be used as a tool to form a bridge between academia/activism binary.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2019 |
Submission Date | February 25, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 8 Issue: 4 |
MANAS Journal of Social Studies