Bu çalışma, Sosyal Bilgiler
öğretmen adaylarının Sosyal Bilgiler dersinde yaratıcı dramanın bir öğretim
yöntemi olarak kullanımına ilişkin görüşlerinin ortaya konulmasını
amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında
Malatya İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi
Bölümü, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda eğitim gören 4. Sınıf 42
öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak görüşme tekniğinin
kullanıldığı bu araştırmada, verilerinin çözümlenmesinde içerik analizi ve
betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak
araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu
kullanılmıştır. Araştırma neticesinde elde edilen genel bulgular öğretmen adaylarının
yaratıcı drama kavramına ilişkin tanımlarının farklılaştığını göstermektedir. Öğretmen
adaylarının çoğunluğu dramayı doğaçlamaya dayalı gösteri yöntemi olarak
tanımlamıştır. Araştırmadan elde edilen bir diğer bulgu öğretmen adaylarının Sosyal
Bilgiler dersinde yaratıcı drama yönteminin kullanılması yönünde büyük oranda
olumlu bir tutuma sahip olduğunu göstermektedir. Fakat çalışma bulguları
öğretmen adayların yaratıcı drama yöntemi konusunda aldıkları eğitimi yeterli
görmediğini de ortaya koymaktadır. Aynı zamanda öğretmen adayları drama
yöntemini meslek hayatlarında uygularken çeşitli sorunlarla karşılaşabileceğini
belirtmişlerdir. Son olarak bulgular öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun
meslek hayatlarına başladıklarında bu yöntemi kullanmak istediklerini göstermektedir.
The purpose of this study is to explore the candidates’ views for teachers of social sciences on the usage of creative drama as a method of teaching in social sciences. The research team consists of 42 teacher candidates of 4th grade students studying at the Faculty of Turkish Language and Social Sciences of Eastern Anatolia State University in 2016-2017 academic year. The semi-structured questionnaire which was made up by the researcher and content analysis methods were used as data collecting tool in this research. The general results obtained as a result of the study shows that teachers candidates’ concept of creative drama are different. Most of teacher candidates identified creative drama as an improvisation-based demonstration method. According to other results of the study teachers have a great positive attitude towards using creative drama in the social sciences. At the same time, teacher candidates stated that they may come across with various problems when applying the method of creative drama in their professional life. In conclusion the results show that most of teacher candidates want to use this method when they begin their professional life.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 24, 2020 |
Submission Date | January 20, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 2 |
MANAS Journal of Social Studies