Year 2020, Volume 9 , Issue 2, Pages 1187 - 1197 2020-04-24

The Economy and Taxation of the Game in the Framework of the Virtual World
Sanal Dünyalar Çerçevesinde Oyun Ekonomisi ve Vergilendirilmesi

Yusuf TEMÜR [1]


The concept of virtual worlds identifies computer-generated, immersive environments in which participants interact for social, entertainment, educational and commercial efforts. A growing number of virtual worlds are focused on providing socialization and the creation of communities of shared interests, and are developing commercial activity. For example, Multiplayer Online Social Games As virtual worlds grow and become increasingly complex, a new ve virtual economy has emerged, which now blurs the line between real and virtual, to the extent that it now reflects the offline world. Games and Players, Facebook, EverQuest, World of Warcraft and Google etc. Members of social networking sites buy and sell virtual products and services for real money. Therefore, virtual transactions are gaining real economic value due to real shopping or trade. In any economy, taxation is inevitable. Therefore, taxing of virtual world economies is a much unknown area, where both researchers and government officials have just started to examine. Therefore, rapid increases in the tendency of governments and governments to tax the virtual economic values have been observed. There is still uncertainty about whether transactions in a virtual world can be taxed in most countries. This study also deals with the taxation of issues such as virtual transactions, activity, and in particular the virtual gaming world. Because all virtual goods and services have a market value.

Sanal dünyalar kavramı, katılımcıların sosyal, eğlence, eğitim ve ticari çabalar için etkileşime girdiği bilgisayar tarafından oluşturulmuş, sürükleyici ortamları tanımlar. Giderek artan sayıda sanal dünyalar, sosyalleşmeyi ve paylaşılan çıkarların topluluklarının oluşturulmasını sağlamaya odaklanmıştır ve ticari aktiviteyi de geliştirmektedir. Örneğin, “Çok Oyunculu Çevrimiçi Sosyal Oyunlar”. Sanal dünyalar büyüdükçe ve giderek daha karmaşık hale geldikçe, şimdi çevrimdışı dünyayı yansıttıkları ölçüde, gerçek ve sanal arasındaki çizgiyi bulanıklaştıran yepyeni bir “sanal ekonomi” ortaya çıkmıştır. Oyunlar ve Oyuncular, Facebook, EverQuest, World of Warcraft ve Google vb. sosyal paylaşım sitelerinin üyeleri, gerçek para karşılığında sanal ürün ve hizmetleri sanal olarak satın alıyorlar ve satıyorlar.  Dolayısıyla gerçek alışveriş veya ticaretten dolayı sanal işlemler gerçek ekonomik değer kazanmaktadırlar. Herhangi bir ekonomide vergilendirme kaçınılmazdır. Dolayısıyla sanal dünya ekonomilerinin vergilendirilmesi, hem araştırmacıların hem de devlet görevlilerinin daha yeni incelemeye başlamış olduğu, çok bilinmeyen bir alandır. Günümüzde dünya genelinde sanal ürün ve hizmet pazarının milyonlarca dolar olduğu tahmin edilmektedir. Bu yüzden devletlerin ve hükümetlerin sanal ekonomik değerlerin vergilendirilmesi eğilimlerinde hızlı artışlar gözlenmiştir. Ayrıca sanal bir dünyada meydana gelen işlemlerin çoğu ülkede vergilendirilip verilemeyeceği konusu da hala belirsizlikler mevcuttur. Bu çalışma da, sanal işlemlerin, aktivitenin ve özellikle de sanal oyun dünyası gibi konuların vergilendirilmesini ele almıştır. Çünkü tüm sanal mal ve hizmetler bir piyasa değerine sahiptir.

  • Akçetin E., Çelik U., Yaldır A. ve Herand D. (2017). Dijital oyunlar ve istihdam: Türkiye için öneriler. Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 1(2), 136-153. Erişim adresi: http://dergipark.gov.tr/download/article-file/420825. Erişim tarihi: 02.12.2018
  • Biçer, R. (2018). Dijital ekonomide vergilendirme sorunları devam ediyor. https://www.dunya.com/kose-yazisi/dijital-ekonomide-vergilendirme-sorunlari-devam-ediyor/407639. Erişim tarihi: 11.11.2018.
  • Beekman, N. A. (2010). Virtual assets, real tax: The capital gains/ordinary income distinction in virtual worlds. The Columbia Scıence and Technology Law Revıew, 11, Erişim adresi. http://stlr.org/download/volumes/volume11/beekman.pdf. Erişim Tarihi: 15.12.2018.
  • Byron H. M. (2015). Walking the thirteenth floor: The taxation of virtual economies. Yale Journal of Law and Technology, 17(1). Erişim adresi:.http://digitalcommons.law.yale.edu/yjolt/vol17/iss1/6 Erişim Tarihi: 13.12.2018.
  • Clayton, N. (2017). Turkey’s mobile games industry brought in $372.4 million in 2017. Erişim adresi: https://www.pcgamesinsider.biz/news/67311/turkeys-mobile-games-industry-brought-in-3724-million-in-2017. Erişim Tarihi: 03.12.2018.
  • Elele, O. (2014). Türkiye’de dijital oyunlarda vergileme. Vergide Gündem, 23 Kasım Ekonomist ss.68-69, Erişim adresi: https:// www.vergidegundem.com//documents/10156/1683961/ 23.11.2014.pdf/3964dd5f-698d-4926-b5c0-ef520f9ee450 Erişim tarihi: 05.11.2018.
  • Ertaş, B. L.(2018). Vergi ve dijital ekonomi. Erişim adresi:http://bilallevent.com/oyun-kodu-satisinda-vergilendirme-sorunu.html.
  • Marta, B. A. (2014). Taxation of virtual currency. Institute of Tax Law and Economics, Faculty of Law, Leiden University, pp. 33-38, Erişim adresi: https://openaccess.leidenuniv.nl/handle/1887/29963
  • OECD (2015). Addressing the tax challenges of the digital economy, Action 1 - 2015 Final Report, OECD/G20 Base Erosion and Profit Shifting Project, OECD Publishing, Paris. Erişim adresi: http://dx.doi.org/10.1787/9789264241046-en. Erişim tarihi: 08.11.2018.
  • Kranz, S. P., Freeman, L. A. ve Yopp, M. W. (2011). Taxing the virtual world... And beyond state tax notes. 345, Erişim adresi: https://us.eversheds-sutherland.com/portalresource /lookup poid/Z1tOl9NPluKPtDNIqLMRV56Pab6TfzcRXncKbDtRr9tObDdEuSZCm0!/fileUpload.name=/SALT%20Article%205.5.11.pdf. Erişim Tarihi: 19.11.2018.
  • Schlimgen, J. R. (2010). Virtual world, real taxes: A sales and use tax adventure through second life starring Dwight Schrute. Minnesota Journal of Law, Science & Technology, 11(2), Article 16, Erişim adresi: https://scholarship.law.umn.edu/mjlst/vol11/iss2/16. Erişim tarihi: 10.10.2018.
  • T.C. Resmi Gazete. Dijital Hizmet Vergisi İle Bazı Kanunlarda Ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun, 7.12.2019, Sayı: 30971, Erişim adresi:https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/12/20191207-1.htm , (Erişim tarihi: 05/01/2020)
  • Katma Değer Vergisi Kanunu, Kanun Numarası: 3065, Kabul Tarihi: 25.10.1984. Yayımlandığı Resmî Gazete: Tarih: 02.11.1984, Sayı: 18563, Yayımlandığı Düstur: Tertip: 5, Cilt: 24, Sayfa: 47.
  • Zantman, W. S. (2018). Taxation in the Digital Economy. p. 4 Erişim Adresi: https: //idei.fr/sites/default/files/IDEI/ documents/orange/rapport_29.pdf. Erişim Tarihi: 20.10.2018.
  • Walpole M. (2008). Taxing Virtual Profits. A Tax Unsw, Erişim Adresi: https://www.researchgate.net/publication/264840933_Taxing_Virtual_Profits. Erişim Tarihi: 20.10.2018.
  • Wallace M. (2005) . The game is virtual. The profit is real.. The New York Times, Erişim Adresi: https://www.nytimes.com/2005/05/29/business/yourmoney/the-game-is-virtual-the-profit-is-real.html
  • Warman P. (2017). Global games market report, trends, insights, and projections toward 2020. Erişim Adresi: http:// progamedev.net/wp-ontent/uploads/2017/06/Newzoo_Global_Games _Market_Report_2017_Light. pdf. Erişim Tarihi: 05.05.2018.
  • 2019 Video Game Industry Statistics, Trends and Data Looking for the latest video gaming stats and trends? Erişim Adresi: https://www.wepc.com/news/video-game-statistics/#video-gaming-industry-overview. Erişim Tarihi: 15.11.2018.
Primary Language tr
Subjects Social
Journal Section Review
Authors

Orcid: 0000-0002-0420-5842
Author: Yusuf TEMÜR (Primary Author)
Institution: TOKAT GAZİOSMANPAŞA ÜNİVERSİTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, MALİYE BÖLÜMÜ
Country: Turkey


Dates

Publication Date : April 24, 2020

Bibtex @review { mjss521198, journal = {MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi}, issn = {1694-7215}, address = {Chyngyz Aytmatov Campus, 720038, Djal, Bishkek, KYRGYZSTAN}, publisher = {Kyrgyz-Turkish Manas University}, year = {2020}, volume = {9}, pages = {1187 - 1197}, doi = {10.33206/mjss.521198}, title = {Sanal Dünyalar Çerçevesinde Oyun Ekonomisi ve Vergilendirilmesi}, key = {cite}, author = {Temür, Yusuf} }
APA Temür, Y . (2020). Sanal Dünyalar Çerçevesinde Oyun Ekonomisi ve Vergilendirilmesi . MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi , 9 (2) , 1187-1197 . DOI: 10.33206/mjss.521198
MLA Temür, Y . "Sanal Dünyalar Çerçevesinde Oyun Ekonomisi ve Vergilendirilmesi" . MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 9 (2020 ): 1187-1197 <https://dergipark.org.tr/en/pub/mjss/issue/53880/521198>
Chicago Temür, Y . "Sanal Dünyalar Çerçevesinde Oyun Ekonomisi ve Vergilendirilmesi". MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 9 (2020 ): 1187-1197
RIS TY - JOUR T1 - Sanal Dünyalar Çerçevesinde Oyun Ekonomisi ve Vergilendirilmesi AU - Yusuf Temür Y1 - 2020 PY - 2020 N1 - doi: 10.33206/mjss.521198 DO - 10.33206/mjss.521198 T2 - MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1187 EP - 1197 VL - 9 IS - 2 SN - 1694-7215- M3 - doi: 10.33206/mjss.521198 UR - https://doi.org/10.33206/mjss.521198 Y2 - 2020 ER -
EndNote %0 MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi Sanal Dünyalar Çerçevesinde Oyun Ekonomisi ve Vergilendirilmesi %A Yusuf Temür %T Sanal Dünyalar Çerçevesinde Oyun Ekonomisi ve Vergilendirilmesi %D 2020 %J MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi %P 1694-7215- %V 9 %N 2 %R doi: 10.33206/mjss.521198 %U 10.33206/mjss.521198
ISNAD Temür, Yusuf . "Sanal Dünyalar Çerçevesinde Oyun Ekonomisi ve Vergilendirilmesi". MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 9 / 2 (April 2020): 1187-1197 . https://doi.org/10.33206/mjss.521198
AMA Temür Y . Sanal Dünyalar Çerçevesinde Oyun Ekonomisi ve Vergilendirilmesi. MJSS. 2020; 9(2): 1187-1197.
Vancouver Temür Y . Sanal Dünyalar Çerçevesinde Oyun Ekonomisi ve Vergilendirilmesi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2020; 9(2): 1187-1197.