Bu
araştırma, öğrencilerin akademik umutsuzluk düzeylerindeki bireysel
farklılıkların belirlenmesinde kullanılabilecek bir ölçme aracı geliştirmek ve
geçerlik-güvenirliğini incelemek üzere yapılmıştır. Çalışma 2018-2019 eğitim
öğretim yılları arasında üniversite düzeyindeki öğrencilerden elde edilen
veriler üzerinden gerçekleştirilmiştir. Akademik Umutsuzluk Ölçeği 16 maddelik
dörtlü Likert tipi bir ölçektir. Araştırmada
genel tarama modeli kullanılmıştır. Ölçeğin iç tutarlılığını belirlemek
amacıyla hesaplanan Cronbach alfa katsayısı .83'tür. Yapı geçerliği saptamak amacıyla
yapılan açımlayıcı faktör analizi sonucu toplam değişkenliğin %48.3'ünü
açıklayan üç faktör elde edilmiştir. Ortaya konulan üç faktörlü yapı
doğrulayıcı faktör analiziyle sınanarak uyum ilişkisinin kabul edilebilir bir
düzeyde olduğu belirlenmiştir. Geçerlik çalışması, söz konusu olan ölçeğin,
akademik umutsuzluk düzeyinin birbirinden farklılaşması beklenen grupları
birbirinden ayırt ettiğini göstermektedir. Akademik Umutsuzluk Ölçeği olarak
adlandırılan ölçeğin, eğitim alanında kullanılabilecek, geçerli ve güvenilir
bir araç olduğu belirlenmiştir.
This research has been conducted to develop a measuring tool that can be used to determine individual differences of students’ academic hopelessness levels and examine its validity and reliability. The study was conducted on the basis of data obtained university students of 2018-2019 academic years. The Academic Hopelessness Scale is Likert-type scale consisting of 16 item. General survey model was used to make this study. The Cronbach Alpha coefficient determines the internal consistency which is 0.83.As a result of the search factor analysis conducted to determine the reliability, three factors were obtained and it was 48.3% of the total variability. It was revealed by using a three-factor structural confirmatory factor analysis and the relationship was at an acceptable level. The validity study shows that this scale distinguishes the groups which the level of academic hopelessness is expected to differ from each other.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 24, 2020 |
Submission Date | May 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 2 |
MANAS Journal of Social Studies