Bu araştırmanın
amacı, 2017-2018 öğretim yılında MEB’e bağlı okul öncesi eğitim kurumlarına
devam eden çocukların ebeveynlerin ebeveyn tutumlarını incelemektir. Bu
araştırmada, betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini,
tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak belirlenen 521 ebeveyn oluşturmaktadır.
Araştırmada, ebeveynlerin ebeveyn tutumlarını belirmek için “Ebeveyn Tutum
Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma verilerinin analizinde betimsel istatistikler (ortalama, standart sapma) ve fark analizleri
(ANOVA, MANOVA) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, Çocukların
ebeveynlerinin en fazla demokratik tutumu ve aşırı koruyucu tutumu
benimsedikleri, otoriter ve izin verici tutumu daha az benimsedikleri sonucuna
ulaşılmıştır. Çocuk sayısı arttıkça ebeveynlerde
demokratik tutumun azaldığı, ebeveynlerin eğitim ve gelir düzeyi yükseldikçe
demokratik tutumu daha fazla benimsedikleri, otoriter ve aşırı koruyucu tutumu
ise daha az benimsedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Ebeveynlerin doğru tutumu
benimseyebilmeleri için çocuk yetiştirme tutumları ile ilgili seminer, kurs,
anne-baba eğitim programlarının hazırlanması önerilebilir. Ayrıca, bu eğitimler
sayesinde çocuğun iyiliği için yaptığını düşünen fakat farkında olmadan bağımlı
ve özgüveni düşük birey yetiştiren aşırı koruyucu tutum sergileyen ebeveynlerin
doğru tutum olan demokratik tutumu benimsemeleri sağlanabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 21, 2020 |
Submission Date | October 28, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 9 Issue: 3 |
MANAS Journal of Social Studies