Muhasebe mesleği insanlık tarihi kadar eski olup, insan var olduğu sürece muhasebenin de var olduğu bilinmektedir. Günümüzde ise artık Endüstri 4.0 ile birlikte muhasebede kendi dönüşümünü yaşamaktadır. Bu çalışmada geçmişten geleceğe muhasebe eğitimimin nasıl olduğu ve nasıl olması gerektiği konusunda Denizli ilinde faaliyet gösteren mesleğinde en az 20 yılını doldurmuş muhasebe meslek mensupları ile derinlemesine araştırma yöntemi tekniklerinden odak grup çalışması yapılarak muhasebe meslek mensuplarının görüşleri bire bir aynen çalışmada yer almıştır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, muhasebe meslek mensuplarının bakış açısı ile muhasebe eğitiminin yenilenebilmesi için görüşlerin bölgesel olarak alınarak, farklı bölgeler ile karşılaştırmalara olanak sağlanabilmesi olarak ifade edilebilir. Çalışmanın sonucunda, bölgesel olarak muhasebe eğitiminin güncel yetkinliklerle zenginleştirildiği bir düzenlemenin zorunluluğu ortaya konmakla birlikte uygulamanın ağırlıklı olduğu bir yapının zorunluluğuna vurgu yapılmıştır. Geleceğe ilişkin muhasebe eğitimine önemli katkısı olacağı düşülen bu çalışmada, muhasebe meslek mensuplarının görüş ve önerileri de yer almıştır.
The accounting profession is as old as human history, and it is known that accounting exists as long as human exists. Today, it is now experiencing its own transformation in accounting with Industry 4.0. In this study, the opinions of accounting professions who have completed at least 20 years in their profession operating in Denizli province and how they should be and how they should be from the past to the future were included in the same study. In this context, the aim of the study can be expressed as the opinion of the professional accountants and the opinions can be obtained regionally so that the education can be renewed and comparisons can be made with different regions. As a result of the study, it has been emphasized that an arrangement in which accounting education is enriched with up-to-date competencies has been stressed, but the necessity of a structure where implementation is predominant is emphasized. In this study, which is thought to have an important contribution to future accounting education, opinions and suggestions of professional accountants were also included.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 26, 2021 |
Submission Date | June 10, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 10 Issue: 1 |
MANAS Journal of Social Studies