Çalışmada, genç cep telefonu kullanıcılarında marka güveni ve marka imajının müşteri marka memnuniyetine etkisi, müşteri marka memnuniyetinin ise marka bağlılığı, marka sadakati ve satın alma niyeti üzerindeki etkisinin tespiti amaçlanmıştır. Ayrıca araştırmada, marka güvenin marka bağlılığına etkisinde ve marka imajının satın alma niyetine etkisinde müşteri marka memnuniyetinin aracı rolünün tespiti de amaçlanmıştır. Araştırmanın amaçları doğrultusunda hazırlanan anketler, İstanbul’da, kolayda örneklem yöntemiyle seçilen 20-30 yaş grubu yetişkin gençlere, yüz yüze anket yöntemiyle uygulanmıştır. Çalışmada, genç cep telefonu kullanıcılarının, daha pahalı olsa bile güvendiği, ihtiyaçlarını karşıladığını düşündükleri ve marka imajı olan cep telefonu markalarını tercih ettikleri tespit edilmiştir. Yapılan analizler marka güveni ve marka imajının, müşteri marka memnuniyetinin öncülü olduğunu teyit etmiştir. Bu bulgulara ilave olarak müşteri marka memnuniyeti, marka bağlılığı, marka sadakati ve satın alma niyetini olumlu yönde etkilemektedir. Çalışma neticesinde işletmelerin, ürün/hizmetlerinin fonksiyonel ya da fiziksel faydalarının yanı sıra soyut faydalara da odaklanmaları gerektiği, müşterilerde oluşan marka algısının hem işletmenin satış ve gelirlerinde hem de pazardaki yeri için önemli olduğunu değerlendirmeleri gerektiği belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2021 |
Submission Date | June 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 10 Issue: 3 |
MANAS Journal of Social Studies