Bu araştırmanın temel amacı öğretmen adaylarının “Türkistan” kavramına yönelik algılarını ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda öğretmen adaylarının Türkistan kavramına yönelik algıları nitel bir yaklaşımla incelenmiştir. Bireyin hayatında önemli bir yer tutan öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının “Türkistan” kavramına yönelik görüşleri gelecek nesillerin Türkistan’a yönelik bakış açılarının şekillenmesinde önemli bir faktördür. Bu doğrultuda araştırmanın çalışma grubunda öğretmen adaylarının yer almasına karar verilmiştir. Kolay ulaşılabilir/uygun örnekleme yöntemiyle araştırmanın çalışma grubu Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencilerinden oluşturulmuştur. Çalışma grubunda Türkçe, Sınıf, Sosyal Bilgiler, Fen ve Teknoloji, İngilizce ve Okul Öncesi Eğitimi öğretmen adayları yer almaktadır. 111 öğretmen adayı araştırma sürecinde gönüllü olarak görüşlerini belirtmek istemiştir. Açık uçlu görüşme soruları ile öğretmen adaylarının “Türkistan” kavramına ilişkin görüşleri yazılı olarak alınmıştır. Veri toplama aracı olarak kullanılan yazılı görüşme formu üç bölümde şekillendirilmiştir. İlk Bölümde Türkistan kavramına yönelik bilgilerin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. İkinci aşamada öğretmen adaylarının Türkistan’a yönelik metaforik algıları belirlenmiştir. Son aşamada ise çalışma grubunda yer alan öğretmen adaylarına “Türkistan neresidir?” sorusu yöneltilerek harita üzerinde işaretlemeleri istenmiştir. Araştırmanın veri toplama süreci sonunda veriler nitel bir bakış açısıyla değerlendirilip, öğretmen adaylarının “Türkistan” kavramına ilişkin algıları fenomenolojik bir yaklaşımla analiz edilmiştir. Sonuç olarak öğretmen adaylarının zihninde Türkistan net olarak bir şema oluşturmamaktadır. Buna ek olarak Türkistan kavramına yönelik bilginin düşük düzeyde olduğu ifade edilebilir. Diğer taraftan Türkistan’a yönelik tutumun olumlu yönde olduğu belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social |
Journal Section | Research Article |
Authors |
|
Publication Date | July 30, 2021 |
Submission Date | October 8, 2020 |
Acceptance Date | April 18, 2021 |
Published in Issue | Year 2021, Volume 10, Issue 3 |
Bibtex | @research article { mjss807973, journal = {MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi}, issn = {1694-7215}, address = {Chyngyz Aytmatov Campus, 720038, Djal, Bishkek, KYRGYZSTAN}, publisher = {Kyrgyz-Turkish Manas University}, year = {2021}, volume = {10}, number = {3}, pages = {1552 - 1563}, doi = {10.33206/mjss.807973}, title = {21. Yüzyılda Türkistan Algısı: Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Perspektifinden Bir Değerlendirme}, key = {cite}, author = {Delican, Burak and Kaya, Taha Tuna} } |
APA | Delican, B. & Kaya, T. T. (2021). 21. Yüzyılda Türkistan Algısı: Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Perspektifinden Bir Değerlendirme . MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi , 10 (3) , 1552-1563 . DOI: 10.33206/mjss.807973 |
MLA | Delican, B. , Kaya, T. T. "21. Yüzyılda Türkistan Algısı: Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Perspektifinden Bir Değerlendirme" . MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 10 (2021 ): 1552-1563 <https://dergipark.org.tr/en/pub/mjss/issue/64315/807973> |
Chicago | Delican, B. , Kaya, T. T. "21. Yüzyılda Türkistan Algısı: Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Perspektifinden Bir Değerlendirme". MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 10 (2021 ): 1552-1563 |
RIS | TY - JOUR T1 - 21. Yüzyılda Türkistan Algısı: Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Perspektifinden Bir Değerlendirme AU - BurakDelican, Taha TunaKaya Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - doi: 10.33206/mjss.807973 DO - 10.33206/mjss.807973 T2 - MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 1552 EP - 1563 VL - 10 IS - 3 SN - 1694-7215- M3 - doi: 10.33206/mjss.807973 UR - https://doi.org/10.33206/mjss.807973 Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 MANAS Journal of Social Studies 21. Yüzyılda Türkistan Algısı: Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Perspektifinden Bir Değerlendirme %A Burak Delican , Taha Tuna Kaya %T 21. Yüzyılda Türkistan Algısı: Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Perspektifinden Bir Değerlendirme %D 2021 %J MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi %P 1694-7215- %V 10 %N 3 %R doi: 10.33206/mjss.807973 %U 10.33206/mjss.807973 |
ISNAD | Delican, Burak , Kaya, Taha Tuna . "21. Yüzyılda Türkistan Algısı: Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Perspektifinden Bir Değerlendirme". MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 10 / 3 (July 2021): 1552-1563 . https://doi.org/10.33206/mjss.807973 |
AMA | Delican B. , Kaya T. T. 21. Yüzyılda Türkistan Algısı: Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Perspektifinden Bir Değerlendirme. MJSS. 2021; 10(3): 1552-1563. |
Vancouver | Delican B. , Kaya T. T. 21. Yüzyılda Türkistan Algısı: Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Perspektifinden Bir Değerlendirme. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2021; 10(3): 1552-1563. |
IEEE | B. Delican and T. T. Kaya , "21. Yüzyılda Türkistan Algısı: Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Perspektifinden Bir Değerlendirme", MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 10, no. 3, pp. 1552-1563, Jul. 2021, doi:10.33206/mjss.807973 |
MANAS Journal of Social Studies