Bu çalışmanın temel amacı; Schwartz değerler sistemi çerçevesinde turist davranışlarını incelemektir. İstanbul, turistik açıdan önemli bir çekim noktası olduğu için bu çalışmada ön plana çıkarılmak istenmiştir. Turist memnuniyetinin daha fazla elde edilmesi açısından turist davranışlarının kişisel değerler çerçevesinde saptanması önemli olarak görülmektedir. Kişisel değerlerin, turist davranışlarında çok etkili olduğu, bu alana dikkat çekmenin farklı bir izlenim (olumlu olarak) oluşturacağı ve farkındalık yaratacağı ifade edilmektedir. Bu araştırma, turist davranışlarının kişisel değerler odaklı olarak hem sosyolojik, hem kültürel, hem de turistik açılardan değerlendirilerek turist davranışlarının farklı yönlerden anlaşılmasına olanak sağlamaktadır. Araştırmanın metodu; nitel araştırma metodu, araştırmanın veri toplama aracı; doküman analizi tekniği, veri analiz tekniği ise; betimsel analiz tekniğidir. Bu araştırmada turistlerin davranışları incelenirken Schwartz değerler sistemindeki toplamda 10 gruba ayrılan kişisel değerler göz önünde bulundurularak bir inceleme işlemi yapılmıştır. Sonuç olarak; turistlerin düşünce, davranış, duygu ve tutumlarının net bir şekilde anlaşılması, turistlerin memnuniyet ve sadakatinin sağlanmasında önemli olarak görülmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2021 |
Submission Date | December 10, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 10 Issue: 3 |
MANAS Journal of Social Studies