Bu araştırmada, Covid-19 salgın döneminde sınıf öğretmenlerinin Hayat Bilgisi dersi öğretimine yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışmasında yürütülen bu çalışmanın katılımcıları, ölçüt örnekleme ile belirlenen Yozgat ilinde görev yapan 19 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. Çalışmanın verilerinin toplanmasında yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen bulgular, betimsel analizle elde edilmiştir. Çalışma sonucunda ise, Covid-19 salgın dönemi Hayat Bilgisi dersi öğretiminde öğretmenlerin materyal olarak daha çok ders kitabı, video ve animasyonları kullandıkları, ölçme değerlendirmede ise daha çok soru-cevap ile ders kitabı etkinliklerinden yararlandıkları görülmüştür. Öğretmenlerin tamamı bu salgın döneminde Hayat Bilgisi dersinin öneminin arttığını düşünmektedir. Öğretmenlerin bu süreçte Hayat Bilgisi dersi öğretimine yönelik birçok sorunla karşılaştıkları ama en fazla internet erişim olanaklarının yetersiz olması ile somut materyalleri kullanamama sorunlarıyla karşılaştıkları bulunmuştur. Covid-19 salgın dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmenlerin önemli bir kısmı Hayat Bilgisi dersini EBA TV’den takip etmesine rağmen verimli bulmadıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin büyük bir kısmının ise EBA platformunu kullandıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmenlerin önemli bir kısmı Hayat Bilgisi kazanımlarının olağanüstü durumlara göre yenilenmesi ve salgınlara yönelik kazanımların eklenmesine yönelik görüş belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 30, 2021 |
Submission Date | December 21, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 10 Issue: 3 |
MANAS Journal of Social Studies