Bu çalışma Türkçe ve Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının Türk Dünyasının siyasi, sosyo-kültürel özellikleri ile ilgili algılarını ve edindikleri bilgilerin kaynağını belirlemek amacıyla yapılmıştır. 2020- 2021 eğitim öğretim yılında Sinop Üniversitesinde öğrenim gören 3. ve 4. sınıf Türkçe eğitimi ve Sosyal Bilgiler eğitimi öğrencilerinden toplam 60 öğrencinin katılımı ile veriler sağlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum tespitine dayalı betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada katılımcıların Türk Dünyası algısını ölçmek amacıyla açık uçlu sorulardan oluşan anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler içerik analiz yöntemi ile analiz edilmiş, katılımcıların görüşlerine doğrudan alıntılarla yer verilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmen adaylarının bilgi kaynaklarının başında dersler, internet, tarih kitapları ve ders kitapları gelmektedir. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının Türk Dünyasını yeterince tanımadıkları ortaya çıkmıştır.
This study was conducted to determine the perceptions of Turkish and Social Studies teacher candidates about the political, socio-cultural characteristics of the Turkish World and the source of the information they acquired. Data were obtained with the participation of a total of 60 students from the 3rd and 4th grade Turkish and Social Studies students studying at Sinop University in the 2020-2021 academic years. In the study, descriptive survey method based on due diligence, which is one of the qualitative research methods, was used. In the research, a questionnaire consisting of open-ended questions was applied in order to measure the perception of the Turkish World of the participants. The data obtained were analyzed with the content analysis method, and the views of the participants were included with direct quotations. According to the findings, the primary sources of information for teacher candidates are courses, the internet, history books and textbooks. It has been revealed that the pre-service teachers participating in the research do not know enough about the Turkish World.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2021 |
Submission Date | July 25, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 10 Issue: Özel Sayı |
MANAS Journal of Social Studies