Research Article
BibTex RIS Cite

The Reflection of the News about Türkiye in the International Press

Year 2022, Volume: 11 Issue: 4, 1504 - 1527, 26.10.2022
https://doi.org/10.33206/mjss.1147180

Abstract

Under the influence of globalization, the distinctions between foreign and domestic policy, political sphere, economy and military sphere have blurred, and the uncertainty associated with the end of the cold war has placed new responsibilities on the media to protect the international image. Image is of great importance for both individuals and institutions in today's developing and transforming conditions. In general, it is possible to explain the image as the sum of the understanding and impressions left in the minds about any person, institution or country. The image of a country is the external image of countries and the way they are perceived by the public. The idea of the country's image is given not only by how the state presents itself to its citizens, but also by how it is perceived in the international arena. In this sense, the media are a very important factor in determining the country's image. In this sense, some predictions can be made about how countries are represented in the foreign press and what is the image of the country in the media. Given this fact, countries should monitor and evaluate news about themselves in the media on a daily basis. Thus, countries can see how they are presented in the media and how the image is built in public perception, and also have the opportunity to influence this. This study aims to determine how news about Türkiye is presented in the foreign press and how the image is created in this context. Moreover, one of the goals is to help shape the perception of international public opinion by identifying the general situation in the country.

References

  • Aktaş, A. (2021). Halkla ilişkiler bağlamında insani diplomasi aracı olarak TİKA’nın Kırgızistan’daki çalışmaları (Doktora Tezi), Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bişkek.
  • Anholt, S. (2007). Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions (First Edition). New York: Palgrave Macmillan.
  • Aydoğan, F. (2004). Medya ve popüler kültür. İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Ayhan, D. ve Kartepe, O. M. (1999). Kurumsal imaj ile ürün imajının kurumsal kimlik üzerindeki etkilerinin belirlenmesine yönelik bir literatür incelemesi. 4. Ulusal Pazarlama Kongresi, Antakya.
  • Bakan, Ö. (2004). Kurumsal imaj oluşumunu etkileyen faktörler: iletişim fakültelerinin rolünü belirlemeye yönelik amprik bir çalışma (Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Balta, E. E. (2011). Waldmann modeli ile yapılan metin öğretiminin 8. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama, eleştirel düşünme ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisinin incelenmesi (Doktora Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Barrett, P. ve Braham, B. (1995). Media, knowledge and power. London: Routledge.
  • Barutçugil, İ. (2004). Stratejik insan kaynakları yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
  • Becerikli, Y. S. (2005). Uluslararası halkla ilişkiler. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Bilgehan, G. (2005). Türkiye’nin uluslararası imajından yükselen değerler ve eğilimler. Selçuk İletişim, 4(1), 126-140
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerinde içerik analizi. teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Bulut, M. (2013). Türkiye’nin dünya ekonomisindeki yeri ve geleceği. Adam Akademi, 3(2), 53-62.
  • Erdinçler, E. R. (2021). Türkiye’nin askeri alanda devrim (rma) hipotezine katkısı: sürü siha taaruzları üzerine bir analiz, Kamu Yönetimi ve Teknoloji Dergisi, 2(2), 47-56.
  • George, M. A. ve Sokuvitz, S. (2003). Teaching culture: the challenges and opportunities of international public relations. Business Communication Quarterly, 66(2), 97-111, DOI: 10.1177/108056990306600212.
  • Oğuzlu, T. (2020). Yeni dünya düzeni ve Türkiye: nasıl bir dış politika? Erişim Adresi: https://bit.ly/3NLzVkZ.
  • Peltekoglu, F. B. (1998). Halkla ilişkiler nedir? İstanbul: Beta Yayınları.
  • Uslu, N. (2015). Türk dış politikası yol ayrımında: Soğuk savaş sonrasında yeni sorunlar, yeni imkanlar ve yeni arayışlar. Ankara: Anka Yayınları.

Uluslararası Basında Türkiye’ye İlişkin Haberlerin Yansıması

Year 2022, Volume: 11 Issue: 4, 1504 - 1527, 26.10.2022
https://doi.org/10.33206/mjss.1147180

Abstract

Küreselleşmenin etkisiyle dış politika-iç politika, siyasal alan, ekonomi ve askeri alan ayrımları silikleşmiş, soğuk savaşın sona ermesi ile birlikte yaşanan belirsizlik, uluslararası imajı koruma yolunda medyaya yeni sorumluluklar yüklemiştir. İmaj, gelişen ve dönüşüm günümüz şartlarında hem kişiler hem de kurumlar açısından önem taşımaktadır. Genel olarak herhangi bir kişi, kurum veya ülke hakkında zihinlerde bırakılan anlayış ve izlenimlerin toplamı olarak imajı açıklamak mümkündür. Ülke imajı, ülkelerin dışa yansıyan görüntüsü ve bu yansıma sonucunda kamuoyu tarafından nasıl algılandığı ile ilgilidir. Bir devletin kendini vatandaşlara nasıl gösterdiğinin yanı sıra uluslararası arenada nasıl görüldüğü de ülke imajı konusunda fikir edinmeyi sağlar. Bu anlamda ülke imajının belirlenmesinde kitle iletişim araçları önemli bir etken olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu anlamda kitle iletişim araçları yoluyla ülkelerin dış basında nasıl lanse edildiği ve ülke imajının ne durumda olduğu hakkında bazı öngörüler yapmak mümkündür. Ülkeler bu gerçeği göz önünde bulundurarak, kitle iletişim araçlarında kendileri hakkında çıkan haberleri günlük olarak takip etmeli ve değerlendirmelidir. Bu yolla ülkeler kitle iletişim araçlarında nasıl temsil edildiklerini ve dolayısıyla toplumsal algıda nasıl bir imaj inşa edildiğini görebilmekte ve etki altına alabilme imkânı elde edebilmektedirler. Bu çalışmada da dış basında yer alan haberlerde Türkiye’nin nasıl temsil edildiğini ve bu bağlamda nasıl bir imaj yaratıldığını saptamak hedeflenmektedir. Aynı zamanda ortaya konacak çıktılar ile ülkenin temsil noktasında genel durumunu ortaya koyarak uluslararası kamuoyunun algı inşasına yönelik katkı sunmak da amaçlar arasında yer almaktadır.  

References

  • Aktaş, A. (2021). Halkla ilişkiler bağlamında insani diplomasi aracı olarak TİKA’nın Kırgızistan’daki çalışmaları (Doktora Tezi), Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bişkek.
  • Anholt, S. (2007). Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions (First Edition). New York: Palgrave Macmillan.
  • Aydoğan, F. (2004). Medya ve popüler kültür. İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Ayhan, D. ve Kartepe, O. M. (1999). Kurumsal imaj ile ürün imajının kurumsal kimlik üzerindeki etkilerinin belirlenmesine yönelik bir literatür incelemesi. 4. Ulusal Pazarlama Kongresi, Antakya.
  • Bakan, Ö. (2004). Kurumsal imaj oluşumunu etkileyen faktörler: iletişim fakültelerinin rolünü belirlemeye yönelik amprik bir çalışma (Doktora Tezi). Selçuk Üniversitesi, Konya.
  • Balta, E. E. (2011). Waldmann modeli ile yapılan metin öğretiminin 8. sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama, eleştirel düşünme ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisinin incelenmesi (Doktora Tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Barrett, P. ve Braham, B. (1995). Media, knowledge and power. London: Routledge.
  • Barutçugil, İ. (2004). Stratejik insan kaynakları yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
  • Becerikli, Y. S. (2005). Uluslararası halkla ilişkiler. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Bilgehan, G. (2005). Türkiye’nin uluslararası imajından yükselen değerler ve eğilimler. Selçuk İletişim, 4(1), 126-140
  • Bilgin, N. (2014). Sosyal bilimlerinde içerik analizi. teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Bulut, M. (2013). Türkiye’nin dünya ekonomisindeki yeri ve geleceği. Adam Akademi, 3(2), 53-62.
  • Erdinçler, E. R. (2021). Türkiye’nin askeri alanda devrim (rma) hipotezine katkısı: sürü siha taaruzları üzerine bir analiz, Kamu Yönetimi ve Teknoloji Dergisi, 2(2), 47-56.
  • George, M. A. ve Sokuvitz, S. (2003). Teaching culture: the challenges and opportunities of international public relations. Business Communication Quarterly, 66(2), 97-111, DOI: 10.1177/108056990306600212.
  • Oğuzlu, T. (2020). Yeni dünya düzeni ve Türkiye: nasıl bir dış politika? Erişim Adresi: https://bit.ly/3NLzVkZ.
  • Peltekoglu, F. B. (1998). Halkla ilişkiler nedir? İstanbul: Beta Yayınları.
  • Uslu, N. (2015). Türk dış politikası yol ayrımında: Soğuk savaş sonrasında yeni sorunlar, yeni imkanlar ve yeni arayışlar. Ankara: Anka Yayınları.
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Kayahan Küçük 0000-0002-0055-9707

Konur Alp Koz 0000-0001-6969-8660

Uğur Ünal 0000-0003-0294-0082

Early Pub Date October 26, 2022
Publication Date October 26, 2022
Submission Date July 22, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 11 Issue: 4

Cite

APA Küçük, K., Koz, K. A., & Ünal, U. (2022). Uluslararası Basında Türkiye’ye İlişkin Haberlerin Yansıması. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 11(4), 1504-1527. https://doi.org/10.33206/mjss.1147180
AMA Küçük K, Koz KA, Ünal U. Uluslararası Basında Türkiye’ye İlişkin Haberlerin Yansıması. MJSS. October 2022;11(4):1504-1527. doi:10.33206/mjss.1147180
Chicago Küçük, Kayahan, Konur Alp Koz, and Uğur Ünal. “Uluslararası Basında Türkiye’ye İlişkin Haberlerin Yansıması”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 11, no. 4 (October 2022): 1504-27. https://doi.org/10.33206/mjss.1147180.
EndNote Küçük K, Koz KA, Ünal U (October 1, 2022) Uluslararası Basında Türkiye’ye İlişkin Haberlerin Yansıması. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 11 4 1504–1527.
IEEE K. Küçük, K. A. Koz, and U. Ünal, “Uluslararası Basında Türkiye’ye İlişkin Haberlerin Yansıması”, MJSS, vol. 11, no. 4, pp. 1504–1527, 2022, doi: 10.33206/mjss.1147180.
ISNAD Küçük, Kayahan et al. “Uluslararası Basında Türkiye’ye İlişkin Haberlerin Yansıması”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi 11/4 (October 2022), 1504-1527. https://doi.org/10.33206/mjss.1147180.
JAMA Küçük K, Koz KA, Ünal U. Uluslararası Basında Türkiye’ye İlişkin Haberlerin Yansıması. MJSS. 2022;11:1504–1527.
MLA Küçük, Kayahan et al. “Uluslararası Basında Türkiye’ye İlişkin Haberlerin Yansıması”. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, vol. 11, no. 4, 2022, pp. 1504-27, doi:10.33206/mjss.1147180.
Vancouver Küçük K, Koz KA, Ünal U. Uluslararası Basında Türkiye’ye İlişkin Haberlerin Yansıması. MJSS. 2022;11(4):1504-27.

MANAS Journal of Social Studies