The rapid growth of identity cities, the proliferation of stores offering the same products and services due to the increase in competition, and the acceleration of living conditions have made it necessary for signboards that communicate quickly with consumers who have limited time and facilitate consumers to make choices by influencing them with their visual identity. Recently, city administrators, who are in an effort to create a city identity in the branding process, redesign the signboards of the stores on the main streets, which are the most frequented places of the city, in order to make a difference. In this study, 66 store signs on Cumhuriyet Street, one of the busiest streets of Gümüşhane, were analysed. The research aims to identify the problems that store signs contain in the context of corporate identity. Content analysis method was used in the evaluation of the data obtained. Content analysis is a method frequently used in the field of social sciences and applied in qualitative research. This method aims to measure the variables in a situation and to find concepts and relationships that can explain the collected data by analysing the data in a systematic, objective and numerical way. Shop/store signboards in Gümüşhane, which was selected as a sample, were analysed under six basic categories based on visual design principles. As a result of the research, it has been revealed that the stores have become identical due to the collectively designed signboards, many stores do not have a corporate logo, they are designed without taking into account the elements of corporate identity, although the store signs are designed with aesthetic concerns, they are not aesthetic, and they do not create an integrity with the identity of Gümüşhane municipality.
During the writing process of the study “Transformation of Corporate Identity into Urban Identity: Identification of Store Signage Designs in City Centres” scientific rules, ethical and citation rules were followed. No falsification was made on the collected data and this study was not sent to any other academic publication medium for evaluation. Ethics Committee Permission is not required
Kentlerin hızla büyümesi, artan rekabet ve benzer ürün ve hizmetleri sunan mağazaların çoğalması, tüketicilerin zaman kısıtlarını artırmış ve hızlı iletişimi zorunlu hale getirmiştir. Bu doğrultuda, görsel kimliğiyle tüketicileri etkileyen ve seçim süreçlerini kolaylaştıran tabelalar önemli bir ihtiyaç haline gelmiştir. Son dönemlerde markalaşma sürecinde kent kimliği oluşturma çabası içerisine giren kent yöneticileri kentin en uğrak yerleri olan ana caddeler üzerindeki mağazaların tabelalarını bir farklılık oluşturmak adına yeniden tasarlamaktadır. Bu çalışmada, Gümüşhane’nin en dinamik caddelerinden biri olan Cumhuriyet Caddesi üzerindeki 66 mağaza tabelası incelenmiştir. Araştırma, mağaza tabelalarının kurumsal kimlik bağlamında içerdiği sorunları tespit etmeyi amaçlamaktadır. Elde edilen verilerin değerlendirilmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. İçerik analizi, sosyal bilimler alanında sıklıkla kullanılan ve nitel araştırmalarda başvurulan bir yöntemdir. Bu yöntem; verileri sistematik, tarafsız ve sayısal bir şekilde analiz ederek, bir durum içindeki değişkenleri ölçmeyi ve toplanan verileri açıklayabilecek kavramlar ile ilişkiler bulmayı amaçlamaktadır. Örneklem olarak seçilen Gümüşhane ilinde yer alan dükkân/mağaza tabelaları, görsel tasarım ilkelerinden yola çıkılarak altı temel kategori altında analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda kolektif olarak tasarlanan tabelalardan dolayı mağazaların aynılaştığı, birçok mağazanın kurumsal logoya sahip olmadığı, kurumsal kimlik unsurları dikkate alınmadan tasarlandığı, mağaza tabelalarının estetik kaygıyla tasarlanmasına rağmen estetik olmadığı, Gümüşhane belediyesi kimliğiyle bir bütünlük oluşturmadığı ortaya çıkmıştır.
“Kurumsal Kimliğin Kent Kimliğine Dönüşümü: Şehir Merkezlerinde Mağaza Tabela Tasarımlarının Aynılaşması” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel kurallara, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir. Bu araştırmada; anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanması ya da insan ve hayvanların (materyal/veriler dahil) deneysel ya da diğer bilimsel amaçlarla kullanılması, insanlar üzerinde yapılan klinik araştırmalar, hayvanlar üzerinde yapılan araştırmalar, kişisel verilerin korunması kanunu gereğince retrospektif çalışma yapılmadığı için Etik Kurul İzni gerekmemektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication Studies |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 10, 2025 |
Submission Date | February 21, 2025 |
Acceptance Date | March 26, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 14 Issue: 3 |
MANAS Journal of Social Studies