Quiet Quitting Experiences of Private School Teachers: A Qualitative Research
Year 2025,
Volume: 14 Issue: 3, 994 - 1012, 10.07.2025
Kürşad Yılmaz
,
Halil Alakuş
,
Seher Şahin Yıldız
Abstract
One of the important behaviors observed in employees in recent years is the quiet quitting behavior. Quiet quitting behavior has started to be observed frequently as a form of behavior that is also observed in education systems. One of the groups where the quiet quitting behavior can be observed in the Turkish education system is the teachers working in private schools. In this context, this study aims to determine the experiences of teachers working in private schools about quiet quitting. Basic qualitative research design was used in the study which was conducted with qualitative research method. There are 27 teachers in the study group. The data collected with a semi-structured interview form. There are four open-ended questions in the form. Descriptive analysis and conventional content analysis used to analyze the data. The participants observed high levels of quiet quitting behavior in both themselves and their colleagues. The quiet quitting behaviors that the participants observed in themselves and their colleagues are generally related to performance problems and motivation problems. Participants' views on the reasons for teachers' tendency towards quiet quitting collected under the themes of “wage-working conditions, managerial-communication problems, problems related to the logic of private schools, and problems related to the education system”. Participants' suggestions for preventing quiet quitting are related to working conditions and organizational-administrative suggestions.
Ethical Statement
During the writing process of the study “Quiet Quitting Experiences of Private School Teachers: A Qualitative Research” scientific rules, ethical and citation rules were followed. No falsification was made on the collected data and this study was not sent to any other academic publication medium for evaluation. In addition, permission was obtained from the Kütahya Dumlupınar University Social and Humanities Sciences Ethics Committee (Date: 27/05/2024 and Decision no: 2024/05) to conduct the research
References
-
Ağan, F. (2002). Özel okullarda, devlet okullarında ve dershanelerde çalışan lise öğretmenlerinin iş tatminlerinin karşılaştırılması (Yüksek
Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
-
Alanoğlu, M., Karabatak, S., Uslukaya, A. ve Kuloğlu, A. (2024). Adaptation of the quiet quitting scale for teachers to Turkish culture: An
empirical psychometric investigation. International Journal of Assessment Tools in Education, 11(3), 463-480.
https://doi.org/10.21449/ijate.1437506
-
Arar, T. (2023). Çalışanları sessiz istifa davranışı sergilemeye yönelten unsurların incelenmesi. İçinde H. A. Kutlu (Edt.), Sosyal, beşeri ve
idari bilimler alanında gelişmeler 1 (ss. 348-377). Platanus Publishing.
-
Arar, T., Çetiner, N. ve Yurdakul, G. (2023). Quiet quitting: Building a comprehensive theoretical framework. Akademik Araştırmalar ve
Çalışmalar Dergisi, 28(15), 122-138. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.1245216
-
Atsan, M. (2023). Yöneticilerin korkulu rüyası: Sessiz istifa. İçinde M. Seyhan (Edt.), Yönetim, organizasyon ve strateji üzerine araştırmalar
(ss. 137-145). Özgür Yayınları.
-
Boy, Y. ve Sürmeli, M. (2023). Quiet quitting: A significant risk for global healthcare. Journal of Global Health, 13, 1-4.
-
Bryan Creely (2022). More people are “quiet quitting” instead of leaving. TikTok @alifeafterlayoff. 2022-3-5.
https://www.tiktok.com/@alifeafterlayoff/video/7071415799247949099
-
Cerev, G. ve Coşkun, S. (2020). Özel okul öğretmenlerinin çalışma sorunları üzerine nitel bir araştırma: Elazığ ili örneği. Fırat Üniversitesi
Harput Araştırmaları Dergisi, 7(13), 125-142.
-
Çakılcı, D. D. (2020). Resmi ve özel okulların kurum kültürü bakımından karşılaştırılması (Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi Eğitim
Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
-
Çalışır, M. (2021). İş tatmini örgütsel bağlılık ilişkisi: Başakşehir ilçesi özel okul öğretmenleri örneği (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin
Zaim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
-
Çalışkan, K. (2023). Quiet quitting: Is beginning of the end or reborn? Journal of Organizational Behavior Review, 5(2), 190-204.
-
Çimen, A. İ. ve Yılmaz, T. (2023). Sessiz istifa ne kadar sessiz. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi, 5(1), 27-33.
https://doi.org/10.47542/sauied.1256798
-
Çimen, B. ve Karadağ, E. (2020). Özel okullarda çalışan öğretmenlerin çalışma şartları ve gelecek kaygıları üzerine görüşleri. İnönü
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 518-541. https://doi.org/10.17679/inuefd.476428
-
Değer, M. (2023). Özel okullardaki psikolojik sözleşme ihlalleri (Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü,
İstanbul.
-
Demirler, H. (2020). Özel okul öğretmenlerinin çalışma koşulları ve güvencesizlik deneyimleri: Bursa örneği. Çalışma Ortamı Dergisi, 164,
44-47.
-
Gılıç, F., Yücel, N. B. ve İnandı, Y. (2025). Quiet quitting in career ladders: Teacher perspective. Pegem Journal of Education and Instruction,
15(1), 159-170. https://doi.org/10.47750/pegegog.15.01.15
-
Güler, M. (2023). Çalışma kültüründe yeni bir kavram: Sessiz istifa. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 32(1), 247-261.
-
Gün, İ. (2024). Sessiz istifa niyetini etkileyen faktörlerin AHP yöntemi ile değerlendirilmesi: Sağlık çalışanlarında bir uygulama. Yönetim
Bilimleri Dergisi, 22(52), 500-520. https://doi.org/10.35408/comuybd.1405013
-
Hapsari, R. N. ve Dwianto, A. S. (2024). Quiet quitting phenomenon at SMP the Indonesia natural school teachers as a formal educational
institution that carries an Merdeka Belajar system. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(1), 171-183. https://doi.org/10.46306/jbbe.v17i1
-
Hsieh, H. F. ve Shannon, S. E. (2005). Three approaches to qualitative content analysis. Qualitative Health Research, 15(9), 1277-1288.
-
Jehle, P. ve Schmitz, E. (2007). Innere kündigung und vorzeitige pensionierung von lehrpersonen. In M. Rothland (Edt.), Belastung und
beanspruchung im lehrerberuf [Öğretmenlik mesleğinde stres ve gerginlik] (pp. 160-184). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
-
Karaman-Kepenekci, Y., Katıtaş, S. ve Ökdem, M. (2024). Öğretmenlere İlişkin Sessiz İstifa Ölçeği’nin geliştirilmesi ve öğretmenlerin sessiz
istifaya ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 14(2), 1344-1363.
-
Karip, B. (2023). Özel okul öğretmenlerinin sözleşme döneminde yaşadıkları durumlara ilişkin görüşleri: durum çalışması (Yüksek Lisans
Tezi). Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
-
Konal-Memiş, T. ve Tabancalı, E. (2024). Teachers’ silent scream: Quiet quitting. Research in Educational Administration & Leadership,
9(3), 360-415. https://doi.org/10.30828/real.1440040
-
MEB (2024). Millî Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2023/2024. https://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=629.
-
Merriam, S. B. ve Tisdell, E. J. (2016). Qualitative research. San Francisco, CA: John Wiley & Sons, Inc.
-
Onarıcı, E. (2021). Özel okullarda çalışan öğretmenlerin karşılaştıkları psikolojik sözleşme ihlallerinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi).
Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
-
Örücü, E. ve Hasırcı, I. (2024). Örgütlerde hiyerarşi kültürü ve lider-üye etkileşiminin sessiz istifa davranışı üzerindeki etkisi. Doğuş
Üniversitesi Dergisi, 25(1), 275-291. https://doi.org/10.31671/doujournal.1338999
-
Özen, H., Korkmaz, M., Konucuk, E., Çeven, B., Sayar, N., Menşan, N. Ö. ve Chan, T. C. (2024). Evaluation of quiet quitting: Is the bell ringing?
Journal of Qualitative Research in Education, 38, 108-142. https://doi.org/10.14689/enad.38.1910
-
Patton, M. Q. (2014). Qualitative research and evaluation methods (3th Edition). London: Sage.
-
Serenko, A. (2024). The human capital management perspective on quiet quitting: Recommendations for employees, managers, and
national policymakers. Journal of Knowledge Management, 28(1), 27-43. https://doi.org/10.1108/JKM-10-2022-0792
-
Tarhan-Alkan, B. (2020). Özel okul öğretmenlerinin örgütsel sessizlik ile ilgili görüşleri (Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
-
Taşdan, M. ve Tiryaki, E. (2008). Özel ve devlet ilköğretim okulu öğretmenlerinin iş doyumu düzeylerinin karşılaştırılması. Eğitim ve Bilim,
33(147), 54-70.
-
Thekkechangarapatt, M. (2023). Quiet quitting in the education sector: Enumeration of three cases. ERPA International Journal of
Multidisciplinary Research, 9(5), 83-88.
-
Ulutürk, F. (2022). Non-increasing salary leads employees to quiet quitting. Gelişim News. https://gelisim.edu.tr/en/gelisim-news-non-
increasing-salary-leads-employees-to%E2%80%98quiet-quitting
-
Valura (2022). Sessiz istifa. https://www.valura.net/Web/Tr/Makale_SessizIstifaKarKaybi.pdf.
-
Xueyun, Z., Al-Mamun, A., Yang, Q., Naznen, F. ve Ali, M. H. (2025). Modeling quiet quitting intention among academics: Mediating effect of
work addiction and satisfaction. Journal of Workplace Behavioral Health, 40(1), 84-120. https://doi.org/10.1080/15555240.2024.2323636
-
Yıldırım, A. ve Şimsek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Seçkin Publishing.
-
Yıldız, S. ve Özmenekşe, Y. O. (2022). Kaçınılmaz son: Sessiz istifa. Al Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 7(4), 14-24.
https://doi.org/10.46291/Al-Farabi.070402
-
Yılmaz, K. (2015). Bir eğitim politikası sorunsalı: Yönetici seçme ve atama. Eğitim Ekonomisi ve Planlaması Alanına Adanmış Bir Ömür: Prof.
Dr. Mahmut Âdem'e 80. Yaş Armağanı (Yay. Haz: K. Karakütük). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını. ss. 401-429.
-
Yılmaz, K. (2024a). Örgütlerde sessiz istifa: Kavramsal bir çözümleme ve Türkiye’de yapılan araştırmaların değerlendirilmesi. Manas
Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(4), 1395-1410. doi:10.33206/mjss.1491850.
-
Yılmaz, K. (2024b). Devlet okullarında çalışan öğretmenlerin sessiz istifa davranışları. Prof. Dr. Kasım Karakütük Armağan Kitabı (Edt: B.
Tunç, T. Bülbül, G. Özdem, E. Özdoğan-Özbal). Ankara: Ankara Üniversitesi Yayını. ss. 117-125.
-
Yılmaz, K., Arık, R. S. ve Çelik, M. (2024). Öğretmenler için sessiz istifa ölçeğinin geliştirilmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(2), 426-
438. https://doi.org/10.33206/mjss.1405854
-
Yılmaz, K., Çelik, M. ve Arık, R. S. (2025). Quiet quitting behaviors of teachers working in public schools in Türkiye: A qualitative research.
Educational Planning, 32(1), 79-96.
-
Yoğurtcu, B., Sezgin, F. ve Koşar, S. (2024). Sessiz istifa: Lise öğretmenlerinin görüşlerine dayalı nitel bir araştırma. TÜRKAV Kamu Yönetimi
Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 83-108. https://doi.org/10.5281/zenodo.11576978
-
Yücedağlar, A., Gılıç, F., Uzun, N. B. ve İnandı, Y. (2024). Öğretmenlerde sessiz istifa ölçeği: Bir geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mehmet Akif
Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 69, 227-251. https://doi.org/10.21764/maeuefd.1313367
-
Zaid Khan (2022). On quiet quitting. TikTok @zaidleppelin. 2022-7-25. https://www.tiktok.com/@zaidleppelin/video/7124414185282391342
Özel Okul Öğretmenlerinin Sessiz İstifa Deneyimleri: Nitel Bir Araştırma
Year 2025,
Volume: 14 Issue: 3, 994 - 1012, 10.07.2025
Kürşad Yılmaz
,
Halil Alakuş
,
Seher Şahin Yıldız
Abstract
Son yıllarda çalışanlarda gözlenen önemli davranışlardan biri de sessiz istifa davranışıdır. Sessiz istifa davranışı eğitim sistemlerinde de örneklerine rastlanılan bir davranış biçimi olarak sıklıkla gözlenmeye başlamıştır. Türk eğitim sisteminde sessiz istifa davranışının gözlenebileceği gruplardan biri de özel okullarda çalışan öğretmenlerdir. Bu bağlamda bu araştırmada özel okullarda çalışan öğretmenlerin sessiz istifa ile ilgili deneyimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemi ile gerçekleştirilen araştırmada temel nitel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunda 27 öğretmen bulunmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış bir görüşme formu ile toplanmıştır. Formda dört adet açık uçlu soru bulunmaktadır. Verilerin analizinde betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Katılımcılar hem kendilerinde hem meslektaşlarında yüksek düzeyde sessiz istifa davranışı gözlemektedir. Katılımcıların kendilerinde ve meslektaşlarında gözledikleri sessiz istifa davranışları genel olarak performans sorunları ve motivasyon sorunları ile ilgilidir. Öğretmenlerin sessiz istifaya yönelmesinin nedenleri konusunda katılımcı görüşleri “ücret-çalışma koşulları, yönetsel-iletişimsel sorunlar, özel okul mantığı ile ilgili sorunlar ve eğitim sistemi ile ilgili sorunlar” temalarında toplanmıştır. Katılımcıların sessiz istifanın önlenmesi ile ilgili önerileri ise çalışma koşulları ve örgütsel-yönetsel öneriler ile ilgilidir.
Ethical Statement
“Özel Okul Öğretmenlerinin Sessiz İstifa Deneyimleri: Nitel Bir Araştırma” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel kurallara, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir. Gerekli olan etik kurul izinleri Kütahya Dumlupınar Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu'nun 27.05.2024 tarih ve 2024/05 sayılı oturumunda alınmıştır.
References
-
Ağan, F. (2002). Özel okullarda, devlet okullarında ve dershanelerde çalışan lise öğretmenlerinin iş tatminlerinin karşılaştırılması (Yüksek
Lisans Tezi). Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
-
Alanoğlu, M., Karabatak, S., Uslukaya, A. ve Kuloğlu, A. (2024). Adaptation of the quiet quitting scale for teachers to Turkish culture: An
empirical psychometric investigation. International Journal of Assessment Tools in Education, 11(3), 463-480.
https://doi.org/10.21449/ijate.1437506
-
Arar, T. (2023). Çalışanları sessiz istifa davranışı sergilemeye yönelten unsurların incelenmesi. İçinde H. A. Kutlu (Edt.), Sosyal, beşeri ve
idari bilimler alanında gelişmeler 1 (ss. 348-377). Platanus Publishing.
-
Arar, T., Çetiner, N. ve Yurdakul, G. (2023). Quiet quitting: Building a comprehensive theoretical framework. Akademik Araştırmalar ve
Çalışmalar Dergisi, 28(15), 122-138. https://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.1245216
-
Atsan, M. (2023). Yöneticilerin korkulu rüyası: Sessiz istifa. İçinde M. Seyhan (Edt.), Yönetim, organizasyon ve strateji üzerine araştırmalar
(ss. 137-145). Özgür Yayınları.
-
Boy, Y. ve Sürmeli, M. (2023). Quiet quitting: A significant risk for global healthcare. Journal of Global Health, 13, 1-4.
-
Bryan Creely (2022). More people are “quiet quitting” instead of leaving. TikTok @alifeafterlayoff. 2022-3-5.
https://www.tiktok.com/@alifeafterlayoff/video/7071415799247949099
-
Cerev, G. ve Coşkun, S. (2020). Özel okul öğretmenlerinin çalışma sorunları üzerine nitel bir araştırma: Elazığ ili örneği. Fırat Üniversitesi
Harput Araştırmaları Dergisi, 7(13), 125-142.
-
Çakılcı, D. D. (2020). Resmi ve özel okulların kurum kültürü bakımından karşılaştırılması (Yüksek Lisans Tezi). Akdeniz Üniversitesi Eğitim
Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
-
Çalışır, M. (2021). İş tatmini örgütsel bağlılık ilişkisi: Başakşehir ilçesi özel okul öğretmenleri örneği (Yüksek Lisans Tezi). İstanbul Sabahattin
Zaim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
-
Çalışkan, K. (2023). Quiet quitting: Is beginning of the end or reborn? Journal of Organizational Behavior Review, 5(2), 190-204.
-
Çimen, A. İ. ve Yılmaz, T. (2023). Sessiz istifa ne kadar sessiz. Sakarya Üniversitesi İşletme Enstitüsü Dergisi, 5(1), 27-33.
https://doi.org/10.47542/sauied.1256798
-
Çimen, B. ve Karadağ, E. (2020). Özel okullarda çalışan öğretmenlerin çalışma şartları ve gelecek kaygıları üzerine görüşleri. İnönü
Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 518-541. https://doi.org/10.17679/inuefd.476428
-
Değer, M. (2023). Özel okullardaki psikolojik sözleşme ihlalleri (Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü,
İstanbul.
-
Demirler, H. (2020). Özel okul öğretmenlerinin çalışma koşulları ve güvencesizlik deneyimleri: Bursa örneği. Çalışma Ortamı Dergisi, 164,
44-47.
-
Gılıç, F., Yücel, N. B. ve İnandı, Y. (2025). Quiet quitting in career ladders: Teacher perspective. Pegem Journal of Education and Instruction,
15(1), 159-170. https://doi.org/10.47750/pegegog.15.01.15
-
Güler, M. (2023). Çalışma kültüründe yeni bir kavram: Sessiz istifa. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 32(1), 247-261.
-
Gün, İ. (2024). Sessiz istifa niyetini etkileyen faktörlerin AHP yöntemi ile değerlendirilmesi: Sağlık çalışanlarında bir uygulama. Yönetim
Bilimleri Dergisi, 22(52), 500-520. https://doi.org/10.35408/comuybd.1405013
-
Hapsari, R. N. ve Dwianto, A. S. (2024). Quiet quitting phenomenon at SMP the Indonesia natural school teachers as a formal educational
institution that carries an Merdeka Belajar system. Jurnal Bina Bangsa Ekonomika, 17(1), 171-183. https://doi.org/10.46306/jbbe.v17i1
-
Hsieh, H. F. ve Shannon, S. E. (2005). Three approaches to qualitative content analysis. Qualitative Health Research, 15(9), 1277-1288.
-
Jehle, P. ve Schmitz, E. (2007). Innere kündigung und vorzeitige pensionierung von lehrpersonen. In M. Rothland (Edt.), Belastung und
beanspruchung im lehrerberuf [Öğretmenlik mesleğinde stres ve gerginlik] (pp. 160-184). VS Verlag für Sozialwissenschaften.
-
Karaman-Kepenekci, Y., Katıtaş, S. ve Ökdem, M. (2024). Öğretmenlere İlişkin Sessiz İstifa Ölçeği’nin geliştirilmesi ve öğretmenlerin sessiz
istifaya ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 14(2), 1344-1363.
-
Karip, B. (2023). Özel okul öğretmenlerinin sözleşme döneminde yaşadıkları durumlara ilişkin görüşleri: durum çalışması (Yüksek Lisans
Tezi). Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
-
Konal-Memiş, T. ve Tabancalı, E. (2024). Teachers’ silent scream: Quiet quitting. Research in Educational Administration & Leadership,
9(3), 360-415. https://doi.org/10.30828/real.1440040
-
MEB (2024). Millî Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim 2023/2024. https://sgb.meb.gov.tr/www/icerik_goruntule.php?KNO=629.
-
Merriam, S. B. ve Tisdell, E. J. (2016). Qualitative research. San Francisco, CA: John Wiley & Sons, Inc.
-
Onarıcı, E. (2021). Özel okullarda çalışan öğretmenlerin karşılaştıkları psikolojik sözleşme ihlallerinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi).
Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
-
Örücü, E. ve Hasırcı, I. (2024). Örgütlerde hiyerarşi kültürü ve lider-üye etkileşiminin sessiz istifa davranışı üzerindeki etkisi. Doğuş
Üniversitesi Dergisi, 25(1), 275-291. https://doi.org/10.31671/doujournal.1338999
-
Özen, H., Korkmaz, M., Konucuk, E., Çeven, B., Sayar, N., Menşan, N. Ö. ve Chan, T. C. (2024). Evaluation of quiet quitting: Is the bell ringing?
Journal of Qualitative Research in Education, 38, 108-142. https://doi.org/10.14689/enad.38.1910
-
Patton, M. Q. (2014). Qualitative research and evaluation methods (3th Edition). London: Sage.
-
Serenko, A. (2024). The human capital management perspective on quiet quitting: Recommendations for employees, managers, and
national policymakers. Journal of Knowledge Management, 28(1), 27-43. https://doi.org/10.1108/JKM-10-2022-0792
-
Tarhan-Alkan, B. (2020). Özel okul öğretmenlerinin örgütsel sessizlik ile ilgili görüşleri (Yüksek Lisans Tezi). Bahçeşehir Üniversitesi
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
-
Taşdan, M. ve Tiryaki, E. (2008). Özel ve devlet ilköğretim okulu öğretmenlerinin iş doyumu düzeylerinin karşılaştırılması. Eğitim ve Bilim,
33(147), 54-70.
-
Thekkechangarapatt, M. (2023). Quiet quitting in the education sector: Enumeration of three cases. ERPA International Journal of
Multidisciplinary Research, 9(5), 83-88.
-
Ulutürk, F. (2022). Non-increasing salary leads employees to quiet quitting. Gelişim News. https://gelisim.edu.tr/en/gelisim-news-non-
increasing-salary-leads-employees-to%E2%80%98quiet-quitting
-
Valura (2022). Sessiz istifa. https://www.valura.net/Web/Tr/Makale_SessizIstifaKarKaybi.pdf.
-
Xueyun, Z., Al-Mamun, A., Yang, Q., Naznen, F. ve Ali, M. H. (2025). Modeling quiet quitting intention among academics: Mediating effect of
work addiction and satisfaction. Journal of Workplace Behavioral Health, 40(1), 84-120. https://doi.org/10.1080/15555240.2024.2323636
-
Yıldırım, A. ve Şimsek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Seçkin Publishing.
-
Yıldız, S. ve Özmenekşe, Y. O. (2022). Kaçınılmaz son: Sessiz istifa. Al Farabi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 7(4), 14-24.
https://doi.org/10.46291/Al-Farabi.070402
-
Yılmaz, K. (2015). Bir eğitim politikası sorunsalı: Yönetici seçme ve atama. Eğitim Ekonomisi ve Planlaması Alanına Adanmış Bir Ömür: Prof.
Dr. Mahmut Âdem'e 80. Yaş Armağanı (Yay. Haz: K. Karakütük). Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayını. ss. 401-429.
-
Yılmaz, K. (2024a). Örgütlerde sessiz istifa: Kavramsal bir çözümleme ve Türkiye’de yapılan araştırmaların değerlendirilmesi. Manas
Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(4), 1395-1410. doi:10.33206/mjss.1491850.
-
Yılmaz, K. (2024b). Devlet okullarında çalışan öğretmenlerin sessiz istifa davranışları. Prof. Dr. Kasım Karakütük Armağan Kitabı (Edt: B.
Tunç, T. Bülbül, G. Özdem, E. Özdoğan-Özbal). Ankara: Ankara Üniversitesi Yayını. ss. 117-125.
-
Yılmaz, K., Arık, R. S. ve Çelik, M. (2024). Öğretmenler için sessiz istifa ölçeğinin geliştirilmesi. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 13(2), 426-
438. https://doi.org/10.33206/mjss.1405854
-
Yılmaz, K., Çelik, M. ve Arık, R. S. (2025). Quiet quitting behaviors of teachers working in public schools in Türkiye: A qualitative research.
Educational Planning, 32(1), 79-96.
-
Yoğurtcu, B., Sezgin, F. ve Koşar, S. (2024). Sessiz istifa: Lise öğretmenlerinin görüşlerine dayalı nitel bir araştırma. TÜRKAV Kamu Yönetimi
Enstitüsü Sosyal Bilimler Dergisi, 4(1), 83-108. https://doi.org/10.5281/zenodo.11576978
-
Yücedağlar, A., Gılıç, F., Uzun, N. B. ve İnandı, Y. (2024). Öğretmenlerde sessiz istifa ölçeği: Bir geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mehmet Akif
Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 69, 227-251. https://doi.org/10.21764/maeuefd.1313367
-
Zaid Khan (2022). On quiet quitting. TikTok @zaidleppelin. 2022-7-25. https://www.tiktok.com/@zaidleppelin/video/7124414185282391342