Abstract, makalenin amacını, yöntemini ve bulgu-sonuçlarını içerecek biçimde düzenlenmiş olmalı ve 200 sözcüğü geçmemelidir. Özet 10 punto ve tek satır aralığı olarak yazılmalıdır. Abstract, makalenin amacını, yöntemini ve bulgu-sonuçlarını içerecek biçimde düzenlenmiş olmalı ve 200 sözcüğü geçmemelidir. Özet 10 punto ve tek satır aralığı olarak yazılmalıdır. Abstract, makalenin amacını, yöntemini ve bulgu-sonuçlarını içerecek biçimde düzenlenmiş olmalı ve 200 sözcüğü geçmemelidir. Özet 10 punto ve tek satır aralığı olarak yazılmalıdır. Abstract, makalenin amacını, yöntemini ve bulgu-sonuçlarını içerecek biçimde düzenlenmiş olmalı ve 200 sözcüğü geçmemelidir. Özet 10 punto ve tek satır aralığı olarak yazılmalıdır. Abstract, makalenin amacını, yöntemini ve bulgu-sonuçlarını içerecek biçimde düzenlenmiş olmalı ve 200 sözcüğü geçmemelidir. Özet 10 punto ve tek satır aralığı olarak yazılmalıdır. Abstract, makalenin amacını, yöntemini ve bulgu-sonuçlarını içerecek biçimde düzenlenmiş olmalı ve 200 sözcüğü geçmemelidir. Özet 10 punto ve tek satır aralığı olarak yazılmalıdır. Abstract, makalenin amacını, yöntemini ve bulgu-sonuçlarını içerecek biçimde düzenlenmiş olmalı ve 200 sözcüğü geçmemelidir. Özet 10 punto ve tek satır aralığı olarak yazılmalıdır. Abstract, makalenin amacını, yöntemini ve bulgu-sonuçlarını içerecek biçimde düzenlenmiş olmalı ve 200 sözcüğü geçmemelidir. Özet 10 punto ve tek satır aralığı olarak yazılmalıdır.
During the writing process of the study “Artificial Intelligence Supported Godly Play Approach in Religious Education: The Example of Prophet Yusuf” scientific rules, ethical and citation rules were followed. No falsification was made on the collected data and this study was not sent to any other academic publication medium for evaluation.
Yapay zekâ, bilgiye hızlı erişim, öğrenme deneyimlerini kişiselleştirme, pedagojik yaklaşımları yenilikçi yöntemlerle dönüştürme ve dinî metinlerin daha geniş kitlelere erişimini artırma gibi önemli fırsatlar sunmaktadır. Bununla birlikte, kutsal metinlerin yanlış yorumlanması, etik sorunlar ve öğretmen-öğrenci ilişkisinin zayıflaması gibi zorluklar da gündeme gelmektedir. Özellikle ilahiyat ve felsefe alanlarında bilgi edinme amaçlı kullanılan yapay zekâ modellerinin olumlu ve olumsuz yönleri hakkında araştırmalar oldukça sınırlıdır. Bu araştırmanın amacı, Amerika merkezli yapay zekâ araştırma şirketi Open AI tarafından geliştirilen ChatGPT adlı yapay zekâ modellenin Godly Play yaklaşımına/pedagojisine göre geliştirdiği Hz. Yusuf ile ilgili okulöncesi ve ilkokul düzeyine ait ders planlarını pedagojik açıdan incelemektir. Bu değerlendirme, yapay zekâ teknolojilerinin din eğitimi bilimi için kullanım potansiyellerini anlamak açısından önem taşımaktadır. Çalışma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yöntemiyle yürütülmüştür. ChatGPT’nin okulöncesi ve ilkokul düzeyi için ürettiği ders planları; Godly Play yaklaşımına yöntem bakımından uygunluk, amaç, materyal, içerik ve değerlendirme bölümleri karşılaştırmalı analiz edilerek pedagojik açıdan değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, çalışma ChatGPT gibi yapay zekâ araçlarıyla geliştirilen dini eğitim içeriklerinin pedagojik açıdan farklılaştırılabilir, yaşa ve değerler eğitimi hedeflerine uygun şekilde hazırlanabileceğini ortaya koymaktadır. Hem içerik hem de materyal düzeyinde göre sağlanan bu esneklik, yapay zekâ destekli eğitim teknolojilerinin dini ve manevi eğitim alanında etkin kullanılma potansiyeline işaret etmektedir.
“Din Eğitiminde Yapay Zekâ Destekli Godly Play Yaklaşımı: Hz. Yusuf Örneği” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel kurallara, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Religious Education |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 10, 2025 |
Submission Date | June 5, 2025 |
Acceptance Date | July 4, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 14 Issue: 3 |
MANAS Journal of Social Studies