Arapça öğretiminde Bilişim ve İletişim Teknolojilerinin (ICT) kullanımı, Arapça dil becerilerinin geliştirilmesi açısından büyük önem taşımaktadır. Yabancı dil eğitiminde internetin ve özellikle sosyal medyanın daha etkili ve aktif hale getirilmesinde gelişen teknolojinin rolü büyüktür. Her ne kadar yeterli olmasa da, bazı sosyal medya programları, katılımcıların dil eğitimi programlarına dâhil olmasını gerektiren uygulamalar sunmaktadır. Özellikle son yıllarda Arapça öğretimi alanında yaygınlaşan bu durum, dil öğreniminin temel kriterleri olan okuma, yazma, konuşma ve dinleme becerilerinin sosyal medya aracılığıyla da geliştirilmesini popüler olmuştur. Böylece hayatımızda önemli bir zaman ve mekân unsuru olan sosyal medya, uzaktan eğitim programlarının ilgi odağı haline gelmiştir. Makale, sosyal medya aracılığıyla Arap eğitiminde geleceğe yönelik bir yapının inşa edilmesi sürecinde güncel teknolojik gelişmelerin farkında olan, dijital çağa uygun ve eğitim ihtiyaçlarını karşılayabilecek özgün ve uyarlanabilir stratejiler oluşturmayı amaçlamaktadır.
“Arapça Öğretiminde Dönüşüm: Yapay Zekâ, Sosyal Medya ve Pedagojik İnovasyonun Yakınsaması” başlıklı çalışmanın yazım sürecinde bilimsel kurallara, etik ve alıntı kurallarına uyulmuş; toplanan veriler üzerinde herhangi bir tahrifat yapılmamış ve bu çalışma herhangi başka bir akademik yayın ortamına değerlendirme için gönderilmemiştir. Bu araştırma doküman incelemesine dayalı olarak yapıldığından etik kurul kararı zorunluluğu bulunmamaktadır.
Using Information and Communication Technologies (ICT) to teach Arabic is of great importance in improving Arabic language learning skills. The developing technology has allowed the Internet and especially Social Media to become more functional and active in the field of foreign language education. Although not enough, various Social Media programs offer language training programs to their users or members where participation is required. This situation has become widespread in Arabic language education in recent years and the application of four language skills such as reading, writing, speaking and listening, which are the criteria for language learning, is expanding in the field of language education through social media. For these reasons, Social Media, which constitutes an important time and space in our lives, falls into the focus of Distance Education programs. This article is written with the aim of creating original and adaptable strategies that are aware of current technological developments, suitable for the digital age, and able to meet educational needs in this preparatory effort to build a promising future in Arabic education through social media.
During the writing process of the study “Transformation in Arabic Teaching: The Convergence of Artificial Intelligence, Social Media, and Pedagogical Innovatıon” scientific rules, ethical and citation rules were followed. No falsification was made on the collected data and this study was not sent to any other academic publication medium for evaluation. Ethics Committee Permission is not required.
| Primary Language | English |
|---|---|
| Subjects | Arabic Language and Rhetoric |
| Journal Section | Research Article |
| Authors | |
| Early Pub Date | October 23, 2025 |
| Publication Date | October 23, 2025 |
| Submission Date | March 6, 2025 |
| Acceptance Date | July 4, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 14 Issue: Eğitim Bilimleri Ek Sayısı |
MANAS Journal of Social Studies