Amaç:Duygu ve zeka arasındaki ilişki, insanlık tarihi boyunca tartışılan felsefi meselelerden biridir. Duyguları yönetmenin, insanların kişisel ve iş hayatındaki başarısında önemli bir rol oynadığını keşfeden bilim adamları, 'duygusal zeka' kavramını geliştirdiler ve duygusal zeka kavramını duyguları anlama ve duygularla başa çıkma yeteneği olarak tanımladılar. Bu araştırma, annelerin duygusal zekası ile annelik rolleri arasındaki ilişkiyi değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.
Materyal-Metot: Üniversite Hastanesi Doğum Servisi ve Polikliniklerine başvuran 211 kadınla "Kişisel Bilgi Formu", "Schutte Duygusal Zeka Testi" (SDZÖ) ve "Anne Olarak Ben - Anlamsal Farklılık Ölçeği" ile anket yapılmıştır.
Bulgular: Kadınların yaş ortalaması 35.7 ± 8.9 idi ve % 47,9'u lisans üstü eğitime,% 62,1'i bir işe ve% 85,8'i sosyal güvenceye sahipti. Schutte Duygusal Zeka Testi Ölçeği (144.14 ± 18.122) ile Anne Olarak Ben-Anlamsal Farklılık Ölçeği puanları (61.53 ± 9.100) puanları arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur (p <0.001). Ayrıca annelik rolü puanları yaşla birlikte anlamlı olarak artmıştır (p <0.009). Duygusal Zeka puanları, artan eğitim düzeyi ile anlamlı derecede ilişkiliydi (p <0.001). Aynı zamanda, sosyal güvencesi olan kadınlarda Duygusal Zeka puanları daha yüksekti (p <0.001).
Sonuç: Çalışmamız duygusal zekası yüksek annelerin annelik rollerini yerine getirmede kendilerini daha başarılı bulduklarını göstermiştir.
Objectives: The relationship between emotion and intelligence is among the philosophical issues that have been discussed throughout human history. Scientists, who discovered that managing emotions has an important role in the success of people in personal and business life, developed the concept of 'emotional intelligence' and added emotional intelligence; they defined emotions as an ability to understand and to deal with emotions. This research was conducted to evaluate the relationship between the emotional intelligence of mothers and their motherhood role.
Materials and Methods: 211 women who applied to the University Hospital Maternity Service and outpatient clinics were interviewed using "Personal Information Form", " Schutte Self-Report Emotional Intelligence Test” (SSEIT) and "Semantic Difference Scale-I as Mother".
Results: The average age of women was 35.7 ± 8.9. 47.9% had undergraduate and above education, 62.1% were employed and 85.8% had social security coverage. A significant correlation was found between the Schutte Self-Report Emotional Intelligence Test Scale (144.14 ± 18.122) and the Semantic Difference Scale-I as Mother scale (61.53 ± 9.100) scores (p <0.001). In addition, the maternity role scores increased significantly with the age (p <0.009). Emotional Intelligence scores were significantly associated with an increased level of education (p <0.001). At the same time, Emotional Intelligence scores were higher in women who had social security (p <0.001).
Conclusion: Our study showed that mothers with high emotional intelligence find themselves more successful in performing their motherhood role.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 29, 2021 |
Acceptance Date | January 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 |
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin bilimsel yayım organıdır.
Ulusal ve uluslararası tüm kurum ve kişilere elektronik olarak ücretsiz ulaşmayı hedefleyen hakemli bir dergidir.
Dergi yılda üç kez olmak üzere Nisan, Ağustos ve Aralık aylarında yayımlanır.
Derginin yayım dili Türkçe ve İngilizcedir.