Amaç:Çalışmada klinik bölümlerde görev yapan araştırma görevlilerinin temel tıp bilimleri eğitimi hakkındaki düşünceleri ile mezuniyet sonrası uzmanlık eğitimlerinde temel tıp bilimlerine olan ilgilerinin değerlendirilmesi amaçlandı.
Gereç ve Yöntem: Çalışma Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi dahili ve cerrahi tıp bilimlerinde görev yapan 110 araştırma görevlisi üzerinde mart -mayıs 2019 tarihleri arasında gerçekleştirildi. Veriler 33 adet sorudan oluşan, araştırmacı tarafından geliştirilmiş ve gönüllülük esasına dayalı bir anket kullanılarak elde edildi.
Bulgular:Çalışma grubuna meslek hayatları sırasında en fazla faydalandıkları temel tıp bilimleri alanı sorulduğunda fizyoloji %29,4 ile ilk sırada yer aldı. Temel tıp bilimleri eğitimine uzmanlık alanımda ihtiyaç duyuyorum” önermesine katılımcıların % 73,2’si katılıyorum cevabını verdi. Temel tıp bilimleri alanında uzmanlık eğitimi yapmayı kesinlikle istemedim ifadesine katılımcıların % 43,1’i katılmıştır.
Sonuç: Temel tıp bilimleri müfredatının klinik bilimlerin ihtiyaçlarına göre yapılandırılması gerektiği düşünülmüştür. Temel tıp bilimleri eğitimine olan olumlu bakış kariyer seçimine yansımamaktadır.
Aim: The aim of the study was to evaluate the opinions of research assistants working in clinical departments about basic medical sciences education and their tendency in career choices.
Methods: The study was conducted on 110 research assistants working in the internal and surgical medical sciences. The data were obtained by using a questionnaire developed by the researcher and based on volunteering.
Results: When the study group was asked about the field of basic medical sciences they used most during their professional lives, physiology ranked first with 36.8% (n=32). 73.2% of the participants responded to the proposition that I need basic medical science knowdelge in my specialty. 43.1% of the participants agreed with the statement that I absolutely did not want to do specialty training in the field of basic medical sciences.
Conclusion: It was thought that basic medical sciences curriculum should be structured according to the needs of clinical sciences. The positive opinion on basic medical education does not reflect on career choice.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 29, 2021 |
Acceptance Date | February 24, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 2 |