Amaç: Kanıta dayalı tıp uygulamaları gerçek bilgiye en güvenilir şekilde ulaşmak, bilimsel aynı zamanda eleştirel düşünceyi
geliştirmek açısından önemlidir. Tıpta yeni bilgilere gereksinim, kanıta dayalı tıp uygulamalarının yaygınlaşmasına neden
olmaktadır. Sürekli tıp eğitimi de kanıta dayalı tıbbın önemli bir parçası olarak kabul edilmektedir. Fakültemizdeki kanıta
dayalı tıp uygulamalarının amacı, tıp fakültesi öğrencilerine kanıta dayalı tıbbın önemini kavratmak, bilimsel bir çalışmanın
içinde yer almalarını sağlamak ve bu çalışma basamaklarını öğretmektir
Gereç ve Yöntemler: Kanıta dayalı tıp kapsamında yapılan çalışmalar, Tıp Fakültesi Dönem 3 öğrencileri tarafından yürütülmektedir.
Dersin sorumlu öğretim üyesi tarafından gruplara ayrılırlar. Her bir grup için de sorumlu araştırmacı öğretim üyesi
belirlenir. Ders programında belirlenen tarihlerde öğrenciler bir araya gelip araştırma konusunun başlığını kesinleştirir. Etik
kurul formu hazırlanıp etik kurula başvuru yapılır. Çalışma sonlandıktan sonra da özet/makale hâline getirilir ve özet hâline
getirilen çalışmalar sunulur ve tartışılır.
Bulgular: 2020-2021 Eğitim ve Öğretim döneminde gerçekleştirilen kanıta dayalı tıp kapsamında 194 sayıda Dönem 3
öğrencisi çalıştı. COVID-19 pandemisinin etkileri ve aşı üzerine olan çalışmalar başta olmak üzere; kanser, uyku, güneşin
zararları, yeni sosyal hayat ve cinsel mitler gibi güncel konularda sorumlu öğretim üyesi gözetiminde toplam 15 farklı çalışma
yapıldı. Bu çalışmaların başlıkları ve sorumlu öğretim üyeleri Tablo-1 de yer almaktadır. Hazırlanan özetler dijital platform
üzerinden sunuldu ve tartışıldı.
Sonuç: Tüm Dönem 3 öğrencileri, COVID-19 pandemisinden dolayı uzaktan eğitim aldıkları 2020-2021 Eğitim ve Öğretim
döneminde çevrimiçi öğrenme ortamlarında bilimsel bir çalışmanın tüm aşamalarını yürüttüler ve çalışmalarını başarıyla
sonlandırdılar.
ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ
ZONGULDAK BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ DEKANLIĞINA VE KANITA DAYALI TIP EĞİTİMİ YÜRÜTÜCÜ HOCALARIMIZA TEŞEKKÜR EDERİZ.
Aim: Evidence-based medicine practices are important in terms of reaching real information in the most reliable way and
developing scientific and critical thinking. The need for new information in medicine causes the spread of evidence-based
medicine practices. Continuing medical education is also recognized as an important part of evidence-based medicine. The
aim of the evidence-based medicine practices in our faculty is to make the medical faculty students understand the importance
of evidence-based medicine, to enable them to take part in a scientific study and to teach these study steps.
Materials and Methods: Studies within the scope of evidence-based medicine are carried out by Term 3 students of the
Faculty of Medicine. They are divided into groups by the responsible academic member of the course. Responsible research
faculty member is determined for each group. Students come together on the dates determined in the curriculum and finalize
the title of the research topic. An ethics committee form is prepared and an application is made to the ethics committee. After
the study is concluded, it is turned into a summary/article and the summarized studies are presented and discussed.
Results: Within the scope of evidence-based medicine carried out in the 2020-2021 Education and Training period, 194
Term 3 students worked. A total of 15 different studies were conducted under the supervision of a responsible faculty members
on current issues such as cancer, sleep, sun damage, new social life and sexual myths, especially the effects of the
COVID-19 pandemic and studies on vaccines. The titles of these studies and the responsible faculty members are given in
Table-1. Prepared abstracts were presented and discussed on the digital platform.
Conclusion: All Term 3 students carried out all stages of a scientific study in online learning environments and successfully
completed their studies in the 2020-2021 Education and Training period when they received distance education due to the
COVID-19 pandemic.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Evidence-Based Medicine Abstracts |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2021 |
Acceptance Date | October 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 3 |