Amaç: Kanıta dayalı tıp (KDT) uygulamaları, Tıp Fakültesi öğrencilerinin tıbbi araştırmaların
tasarlanması, yürütülmesi, bulguların analizi ve sunumu alanlarında tecrübe kazanmalarını amaçlar. Bu
sayede eleştirel düşünme ve bilimsel akıl yürütme yeteneği kazanmış hekimlerin sağlık ve akademik
camiaya kazandırılmasını hedefler.
Gereç ve Yöntemler: KDT dersi, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesi Dönem III ders
programı içinde yer almaktadır. Öğrencilerin bilimsel araştırma sürecinde bir danışman öğretim üyesi
rehberliğinde çalışmaları sağlanır. Fakültenin Eğitim komisyon başkanı bütün çalışmalara önderlik
eder. Bu kapsamda KDT çalışmaları, bir dönem boyunca ders programında belirlenen tarihlerde
gruplar halinde bir araya gelinerek, araştırma konusunun belirlenmesi ve planlanması, etik kurulu onay
sürecinin gerçekleştirilmesi, araştırma verilerinin incelenmesi ve projenin sunulması şeklinde yürütülür.
Bulgular: 2022-2023 Eğitim döneminde gerçekleştirilen KDT çalışmalarına Dönem III’ten 81 öğrenci
ve danışman 14 öğretim üyesi katıldı. Öğrencilerin ve hastaların katılımıyla yapılan anket çalışmaları,
klinik çalışmalar, ve temel tıp bilimleri alanındaki laboratuvar çalışmaları bu eğitim yılındaki KDT proje
konularını oluşturdu. Projelerin sonuçları öğretim üyelerinin rehberliğinde öğrenciler tarafından çevrimiçi
ortamda sunuldu.
Sonuç: KDT dersi, Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Tıp Fakültesinin mezuniyet öncesi eğitim
müfredatının önemli bir parçasıdır. Daha önceki yıllarda olduğu gibi, 2022-2023 Eğitim döneminde
de, projeler başarıyla yürütülmüş ve öğrencilerin bilimsel düşünme ve analiz metodolojisinde tecrübe
kazanmaları sağlanmıştır.
Aim: Evidence-based medicine (EBM) practices aim to provide medical students with experience in the design and conduct of medical
research, analysis and presentation of findings. In this way, it aims to contribute physicians who have acquired the ability of critical thinking
and scientific reasoning to the health and academic community.
Material and Methods: EBM course is included in Zonguldak Bülent Ecevit University Faculty of Medicine Term III curriculum. Students
work under the guidance of a faculty advisor during the scientific research process. The head of the Education commission of the Faculty
of Medıcıne directs the course. In this context, EBM studies are carried out by meeting in groups at the dates determined in the curriculum
during a semester, determining and planning the research topic, carrying out the ethics committee approval process, examining the research
data and presenting the project.
Results: 81 Term-III medical students and 14 responsible faculty members attended. Survey studies with the participation of students and
patients, clinical studies, and laboratory studies in the field of basic medical sciences constituted the EBM project topics in this academic
year. The results of the projects were presented online by the students under the guidance of the faculty members.
Conclusion: EBM course is an important part of the undergraduate education curriculum of Zonguldak Bülent Ecevit University Faculty of
Medicine. As in the previous years, the projects were carried out successfully in the 2022-2023 Education Period and the students gained
experience in scientific thinking and analysis methodology
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Clinical Sciences (Other) |
Journal Section | Evidence-Based Medicine Abstracts |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2023 |
Acceptance Date | December 20, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 3 |