Research Article
BibTex RIS Cite

MESLEKİ EĞİTİM KURUMLARINDA GÖREVLİ ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADALET VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK SEVİYELERİNİN İNCELENMESİ

Year 2024, , 1 - 15, 30.06.2024
https://doi.org/10.56677/mkuefder.1480597

Abstract

Bu araştırma mesleki ve teknik eğitimin kurumlarının ülke ekonomisindeki önemini ve bu kurumlarda görev yapan
öğretmenlerin örgütsel algılarının eğitim öğretim hizmetlerinin niteliğini vurgulamaktadır. Örgütsel bağlılık ve örgütsel
adalet kavramları, eğitim kurumlarında verimliliği artırma potansiyeline sahip iki önemli örgütsel kavramdır. Araştırma,
Gaziantep'te bulunan mesleki ve teknik eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel adalet ve örgütsel
bağlılık algılarını, bu kavramlar arasındaki ilişkiyi ve bu ilişkide demografik değişkenlerin etkisini incelemeyi
amaçlamaktadır. Öğretmenlerin örgütsel adalet puanları cinsiyet medeni hâl ve branş değişkenleri yönünden anlamlı bir
farklılaşma göstermezken, çalışma süreleri bakımından farklılaşmaktadır. Öğretmenlerin örgütsel bağlılık puanları ise
medeni durum ve görev süresi değişkenleri açısından farklılaşmamış ancak branş ve cinsiyet değişkenleri açısından anlamlı
farklar oraya çıkmıştır. Araştırma sonunda araştırmaya katılan öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve örgütsel adalet
puanlarının aritmetik ortalamaları arasında orta düzeyde pozitif bir ilişki olduğu görülmektedir. Araştırma sonunda
örgütsel adalet ve örgütsel bağlılık algı seviyesini arttırmaya yönelik bir dizi önerilerde bulunulmuştur.

References

  • Ağca, V. ve Ertan, H. (2008). Çalışanların örgütsel bağlılıklarının demografik özelliklerine bağlı olarak değişmesi: Antalya’da beş yıldızlı otellerde bir inceleme. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22, 389-408.
  • Altınkurt, Y. ve Yılmaz, K. (2010). Değerlere göre yönetim ve örgütsel adalet ilişkisinin ortaöğretim okulu öğretmenlerinin algılarına göre incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 16(4), 463-485.
  • Arslantürk, G. ve Şahan, S. (2012). Örgütsel adalet ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin Manisa il emniyet müdürlüğü örnekleminde incelenmesi. Polis Bilimleri Dergisi, 14(1), 135-159.
  • Ay, G. ve Koç, H. (2014). Örgütsel adalet algısı ile örgütsel bağlılık düzeyi arasındaki ilişkinin belirlenmesi: Öğretmenler üzerinde bir inceleme. İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(2), 67-90.
  • Bağcı, Z. (2013). Çalışanların örgütsel adalet algılarının örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisi: Tekstil sektöründe bir inceleme. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi 9,19-20.
Year 2024, , 1 - 15, 30.06.2024
https://doi.org/10.56677/mkuefder.1480597

Abstract

References

  • Ağca, V. ve Ertan, H. (2008). Çalışanların örgütsel bağlılıklarının demografik özelliklerine bağlı olarak değişmesi: Antalya’da beş yıldızlı otellerde bir inceleme. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22, 389-408.
  • Altınkurt, Y. ve Yılmaz, K. (2010). Değerlere göre yönetim ve örgütsel adalet ilişkisinin ortaöğretim okulu öğretmenlerinin algılarına göre incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Dergisi, 16(4), 463-485.
  • Arslantürk, G. ve Şahan, S. (2012). Örgütsel adalet ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişkinin Manisa il emniyet müdürlüğü örnekleminde incelenmesi. Polis Bilimleri Dergisi, 14(1), 135-159.
  • Ay, G. ve Koç, H. (2014). Örgütsel adalet algısı ile örgütsel bağlılık düzeyi arasındaki ilişkinin belirlenmesi: Öğretmenler üzerinde bir inceleme. İşletme Araştırmaları Dergisi, 6(2), 67-90.
  • Bağcı, Z. (2013). Çalışanların örgütsel adalet algılarının örgütsel bağlılıkları üzerindeki etkisi: Tekstil sektöründe bir inceleme. Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi 9,19-20.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Information Interaction
Journal Section Articles
Authors

İlyas Balcı 0000-0002-4650-5843

Publication Date June 30, 2024
Submission Date May 8, 2024
Acceptance Date June 30, 2024
Published in Issue Year 2024

Cite

APA Balcı, İ. (2024). MESLEKİ EĞİTİM KURUMLARINDA GÖREVLİ ÖĞRETMENLERİN ÖRGÜTSEL ADALET VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIK SEVİYELERİNİN İNCELENMESİ. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(13), 1-15. https://doi.org/10.56677/mkuefder.1480597

         14951                  27371                    19255                     21232                    19256                   .                20381                       20535                    21505                             22473                        22506                        22655                        22742                       22870                    

          31487                 31486