Bu araştırmanın amacı ortaokul branş öğretmenlerini motive eden ve onların motivasyonunu bozan iç ve dış etkenleri ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmaya Kahramanmaraş ili Türkoğlu ilçesinde görev yapan 9 farklı branştan 6 kadın, 8 erkek toplam 14 ortaokul branş öğretmeni katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veri toplama tekniği olarak yazılı iletişim yolu tercih edilmiştir. Toplanan veriler nitel veri analiz yaklaşımlarından içerik analizi ile çözümlenmiştir. Branş öğretmenlerinin motivasyon etkenlerini ortaya çıkarmak için yapılan bu araştırmada, 12 içsel motive edici etken, 16 dışsal motive edici etken, 13 motivasyon bozucu içsel etken, 18 motivasyonu bozucu dışsal etken olduğu sonucuna ulaşılmıştır. İfade edilen etkenlerin daha çok insan ilişkileri ve insan nitelikleriyle ilgili olduğu görülmektedir. Ortaokulda görev yapan branş öğretmenleri, motive olmak için okul yönetiminin ve velilerin desteğine, okulun fiziki imkanlarının yeterli olmasına, öğretmenler arası dayanışmaya gereksinim duydukları görülmüştür.
Ortaokul Branş Öğretmeni Motivasyon İçsel Motivasyon Dışsal Motivasyon
Bu çalışmamın başından itibaren desteklerini esirgemeyen Prof Dr. Niyazı CAN hocama teşekkür ederim.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 5 |
.