Bu araştırmanın amacı, ortaokul düzeyinde eğitimlerine devam eden öğrencileri okul tükenmişlik düzeyleri ve akademik başarı algılarının okul iklimini algılama biçimlerini nasıl etkilediğini ortaya koymaktır. Bu amaçtan hareketle, bu çalışmaya 2014–2015 eğitim öğretim yılında Ankara’da Çankaya İlçesi’ne bağlı üç ortaokulda öğrenimlerine devam etmekte olan 153’ü kız (% 48.7) ve 161’i erkek (% 51.3) olmak üzere toplam 314 öğrenci katılmıştır. Çalışmaya katılan öğrenciler uygun örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Çalışmadan elde edilen veriler; Okul İklimi Ölçeği (2010), İlköğretim II. Kademe Öğrencileri için Okul Tükenmişliği Ölçeği (2011) ve öğrencilerin demografik bilgilerini tespit etmek amacıyla hazırlanan Kişisel Bilgi Formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde SPSS ve Jamovi paket programları kullanılmıştır. Elde edilen bulgular; okul iklimi, okul tükenmişliği ve akademik başarı algısı değişkenleri arasında anlamlı bir ilişki olduğunu ve ortaokul öğrencilerinin okul tükenmişliği düzeyleri ile akademik başarı algılarının, okul iklimi algılarını anlamlı bir biçimde yordadığını göstermektedir. Elde edilen sonuçlar, ilgili alan yazın ışığında tartışılmış ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
okul iklimi okul tükenmişliği akademik başarı ortaokul öğrencileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 6 |
.