Bu araştırma, yaygın eğitimde bilişim teknolojilerinden yararlanan kursiyerlerin bilişim teknolojilerine yönelik motivasyon ve özyeterlilik düzeylerinin karşılaştırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırma, tarama modelinde yürütülmüş ve Konya ili Ereğli ilçesinde 2019 yılında yaygın eğitimden yararlanan 262 kursiyerin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonunda, kursiyerlerin bilişim teknolojilerine yönelik motivasyon düzeylerinin cinsiyet, medeni durum, yaş grubu ve evde bilgisayar olma durumu kapsamında farklılık göstermediği; eğitim durumu, aylık gelir, bilgisayar başında geçirilen süre kapsamında ise anlamlı düzeyde farklılaştığı tespit edilmiştir. Ayrıca kursiyerlerin bilişim teknolojilerine yönelik özyeterlilik düzeylerinin cinsiyet, medeni durum, yaş grubu, aylık gelir ve evde bilgisayar olma durumu kapsamında farklılık göstermediği; eğitim durumu ve bilgisayar başında geçirilen ortalama süre kapsamında ise anlamlı düzeyde farklılaştığı tespit edilmiştir. Ek olarak, kursiyerlerin bilişim teknolojilerine yönelik motivasyon ve özyeterlilik düzeyleri arasında anlamlı düzeyde ilişki ve motivasyonun özyeterlilik üzerindeki anlamlı etkisi saptanmıştır.
Yaygın eğitim Bilişim teknolojileri Bilişim teknolojilerine yönelik motivasyon Bilişim teknolojilerine yönelik özyeterlilik
This research was conducted to compare the motivation and self-efficacy levels of the trainees who use information technologies in non-formal education. The research was carried out in the screening model and was carried out with the participation of 262 trainees benefiting from non-formal education in Ereğli district of Konya in 2019. At the end of the research, the motivation levels of the trainees for information technologies did not differ in terms of gender, marital status, age group and being a computer at home; education status, monthly income and time spent at the computer were found to differ significantly. In addition, the level of self-efficacy of the trainees towards information technologies does not differ in terms of gender, marital status, age group, monthly income and being a computer at home; It has been determined that it significantly differentiated in terms of education level and average time spent on the computer. In addition, a significant relationship between the motivation and self-efficacy levels of the trainees towards information technologies and the significant effect of motivation on self-efficacy were determined.
Informal education information technologies motivation for information techologies self-efficacy for information technologies
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 6 |
.