Bu çalışma, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin akademik başarısı ile farkındalık düzeyleri arasındaki ilişkiyi araştırmak amacıyla yapılmıştır. Bilinçli farkındalık düzeyi yüksek olan öğrenciler, akademik olarak İngilizce öğrenmede daha başarılı olabilirler. Bu ilişkiyi incelemek için yapılan bu çalışmadaki katılımcılar, 214 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrenciler, üniversite hazırlık sınıfı öğrencileridir ve hazırlık eğitiminden sonra çeşitli bölümlerde eğitimlerine devam edecektir. Bu nicel çalışmada, katılımcılardan bazı demografik bilgileri (cinsiyet, dil yeterliliği ve hayatlarının çoğunu nerede geçirdikleri) paylaşmaları ve Bilinçli Farkındalık Ölçeği’ni (Özyesil ve diğer., 2011) yanıtlamaları beklenmektedir. Çalışma, öğrencilerin farkındalık düzeyinin orta seviyenin üzerinde olduğunu saptamıştır. Bu çalışmada, akademik başarı, cinsiyet ve katılımcıların hayatlarının çoğunu nerede geçirdikleri arasında bir ilişki bulunamamıştır. Çalışma, İngilizce’yi yabancı dil olarak öğrenenlerin bilinçli farkındalığı artırıcı etkinliklerden yararlanabilecekleri ve bilinçli farkındalık etkinliklerinin, yabancı dil öğretimine uygulanmasının etkili olabileceği ve dil öğrenimini kolaylaştırabileceği sonucuna varmıştır.
Bilinçli Farkındalık İngilizce’yi yabancı dil olarak öğrenenler kaygı dil yeterliliği
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 7 |
.