Doğal ya da insan kaynaklı birçok krizler, felaket atlatmış olan insanoğlu bu felaketlerden gerekli olan kazanımları çıkarmış ve önlemlerini alarak yaşamına devam etmiştir. Geçmişten günümüze tüm dünyayı en çok etkileyen krizler arasında ise salgın hastalıklar gelmektedir. Birçok salgın nedeniyle oluşan hastalıklar ülkelere savaşlardan daha ağır kayıplar verdirtebilmektedir. En ağır kayıpta eğitim alanlarında yaşanabilmektedir. Salgınlar nedeniyle birçok ülkenin eğitim süreci yüz yüze gerçekleştirilememektedir. Dünyada bu eksikliği giderebilmek için uzaktan eğitim sürecinin başlatıldığı görülmektedir. Bu araştırmanın amacı dünyada ki korona virüs salgını nedeniyle gelişen süreci ve özelliklede eğitim süreçlerinin nasıl olduğunu belirleyebilmektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada verilerin toplanmasında nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak; uzaktan eğitimin sadece öğrencileri değil, öğretmen ve aileleri de etkilediği söylenebilir. Salgın nedeniyle uzaktan eğitim alan öğrenciler arasında teknolojik açıdan eşitsizlik yaşandığı görülmüştür. Türkiye’de uzaktan eğitim sistemlerinin erişimine ve altyapı olanaklarının güçlendirilmesi gerektiği söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 7 |
.