Bu araştırmada, sınıf öğretmeni adaylarının fen ve matematik temelli derslerdeki akademik başarıları ve bu başarılarının genel not ortalamaları ile ilişkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmış ve öğretmen adaylarının fen, matematik ve genel akademik başarı notları bir olgu olarak çalışma kapsamında ele alınmıştır. Araştırmanın ulaşılabilir evreni, İç Anadolu bölgesinde yer alan bir üniversitenin sınıf eğitimi bölümünde öğrenim gören tüm öğretmen adaylarıdır. Bu evrenden, sınıf eğitimi anabilim dalından 2019 yılında mezun olan 115 sınıf öğretmeni adayı, araştırma örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada temel veri kaynağı olarak öğretmen adaylarının sınıf eğitim lisans programında sekiz yarıyıl boyunca aldıkları fen ve matematik temelli derslerdeki başarıları ile genel akademik başarı ortalamaları temel alınmıştır. Bu yönüyle veriler arşiv incelemesine bağlı olarak elde edilmiştir. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırma verileri parametrik testlerden bağımsız gruplar t testi ve Pearson Momentler Korelasyon analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Bağımsız gruplar t testi sonuçları Cohen d etki büyüklüğü ile desteklenmiştir. Elde edilen sonuçlar, sınıf öğretmeni adaylarının genel not ortalamalarının "iyi" düzeyde, fen ve matematik temelli ders başarılarının ise "orta" düzeyde olduğunu göstermiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının genel not ortalamaları ile fen ve matematik temelli ders başarıları arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
In this study, it is aimed to examine the academic achievement of pre-service primary school teachers in science and mathematics-based courses and the relationship of these achievements with their grade point averages. In the research, the relational survey model, one of the quantitative research designs, was used and the science, mathematics and general academic achievement grades of the pre-service teachers were discussed as a phenomenon within the scope of the study. The accessible universe of the research is all pre-service primary school teachers studying in the classroom education department of a university located in the Central Anatolia region. From this universe, 115 pre-service primary school teachers who graduated from the department of classroom education in 2019 formed the research sample. The main data source in the study was the success of the pre-service primary teachers in the science and mathematics-based courses they took in the classroom education undergraduate program for eight semesters and their general academic achievement averages. In this respect, the data were obtained depending on the archive analysis. SPSS 22.0 package program was used in the analysis of the research data. The research data were analyzed by using parametric tests, independent groups t-test and the Pearson Moments Correlation analysis. Independent groups t-test results were supported by the Cohen d effect size value. The results showed that the grade point averages of the pre-service primary school teachers were at a "good" level, and their success in science and mathematics-based courses was at a "moderate" level. In addition, it was concluded that there is a significant and positive relationship between the grade point averages of the pre-service primary school teachers and their success in science and mathematics-based courses.
Mathematics Science Academic Achievement Pre-Service Primary School Teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 10 |
.